Vraag

ben ik lesbies? ben ik verliefd?


  • Anonymous
  • 0 reacties
heey ik ben lotte ik ben 16 jaar

ik denk dat ik lesbies ben of misschien wel bi maar ik heb nog nooit een relatie met een jongen of meisje gehad. ik app al een tijdje met een meisje via app maar ik ken haar niet. ik heb haar nooit ontmoet. maar ik heb wel zo'n apart gevoel bij haar. ik wil eigenlijk constant met haar appen. maar dat kan natuurlijk niet. ik weet dat zij bi is maar ik heb niet het gevoel dat zij het zelfde voelt als ik voor haar voel. ik weet niet zo goed wat ik daar mee aan moet? iemand tips? kan je verliefd worden op iemand die je niet eens hebt gezien?

soms reageert ze niet op mijn berichtjes dan word ik een beetje gek van mezelf omdat ik dan niet meer weet wat ik moet doen. moet ik nog een berichtje sturen? moet ik helemaal niks doen? moet ik gwn heel lang wachten? ik heb dan echt geen idee wat ik dan moet doen. heeft iemand tips?

ook vind ik het vervelend dat ik het niemand kan vertellen om er over te praten. ik heb niet echt goede vrienden waar ik alles aan kan vertellen als je begrijpt wat ik bedoel. me ouders wil ik het niet vertellen omdat ik bang ben voor hun reactie en omdat ik het niet zeker weet. soms mis ik wel iemand om er over te praten. gwn die kliene dingen iemand bij wie je hulp kan vragen iemand die gwn ff luisterd

gr lotte

24 reacties

hey lotte1,

ik ben hierzelf nu ook aan het achterkomen. ik heb een paar keer een relatie gehad met een jongen (in groep 4 wauw hoor). en ben nu op een jongen. maar ik ben ook vaker op meiden geweest maar ik weet het niet helemaal zeker. probeer gewoon lekker uit zoals er met haar over praten. je kunt bijvoorbeeld er als een stel je voor erover praten ( stel je voor dat wij verliefd op elkaar waren ). je kunt dan uit haar reactie peilen wat je kunt doen. als ze er heel positief over praat kun je zeggen iets zoals wat als ik echt op je ben? maar dat is natuurlijk super spannend en zou ik ook niet meteen durven. het zou sowieso fijn zijn als jullie elkaar een keer kunnen ontmoeten. doe dat op een plek waar jij je veilig voelt. ben je echt verliefd op haar enzo.

ik zou graag vaker met je praten om je te helpen enzo, ik wens je veel suc6 met je vriendin😍

Thansk voor je bericht! Dat vind ik wel heel gek ofzo omdat te vragen en ook spannend. Heb je nog meer tips? Ja goed idee!


onnodige quote verwijderd
als grootste tip natuurlijk blijf altijd jezelf. doe alleen wat jij fijn vind en respecteer de ander. ik vind dingen ook vaak eng om te vragen maar achteraf valt het mee. probeer overal de voordelen in te zien. en vergelijk dat met de nadelen. als je uit de kast wil komen als bi of lesbisch. weet dat je ouders van je houden wat er ook gebeurt. weet je wat hun standpunt over gay zijn enzo is ? voel je vrij om met hun te praten. ik heb 2 hele goede vriendinnen en daar ben ik een soort van uit de kast mee gekomen. omdat ik het nog niet zeker weet heb ik het niet tegen mijn ouders gezegd. ik vind het erg jammer voor je dat je niet zulke goede vriendinnen hebben maar echt die komen wel. ik heb de afgelopen 2 jaar in hele nare klassen gezeten waar ze mij zelfs pesten. en heb nu een hele fijne klas met leuke kinderen.

liefs ,
jessefs

Thanks voor je bericht. Ik weet niet zo goed hoe mijn ouders er in staan. Gelukkig Dat je nu goede vrienden hebt! Ik heb nog een vraag hoe weet ik of zij ook verliefd is?
je kunt nooit goed weten of iemand op je is. maar je kunt kijken hoe zij reageert op jou aanraking als je haar i n het echt ziet.je gevoel zegt dat zij niet op jou is dat kan zo zijn want je gevoel zegt dat maar dat kan ook komen omdat je een slecht zelfbeeld zou kunnen hebben of dat op app dingen niet zo direct zijn. (je kunt de gevoelens van de persoon achter het appje niet zien). vooral in het echt bekijken wat ze van jou vind. miss op app kun je zien of ze veel moet lachen om dingen die jij zegt of flirterige opmerkingen maakt. ( veel mensen doen dat nooit via app maar misschien zij wel you never now). over je ouders nog heb je al plannen om erachter te komen wat ze er van vinden? wil je tips of iets anders ?

liefs
jessefs
@jessefs
Nee heb nog niet echt een plan. Heb jij tips?
hey lotte1,

1 je zou als je netflix of iets dergelijks hebt een film kunnen kijken waar andere seksuele geaardheid in zit en daarna vragen wat hun daarvan vinden dan komt het niet zo random ( zo heb ik het gedaan).
2 duurt nog een beetje lang maar als het paarse vrijdag is kun je er aandacht aan geven zo van kijk het is paarse vrijdag wat vinden jullie daarvan?
3 zeg dat een persoon uit je klas of op school ( gewoon iemand die ze nooit gaan kennen) uit de kast is gekomen en dan komt er vast vanzelf een gesprek daarover. ik neem in ieder geval aan dat ze reageren erop.

hoop dat ik je hiermee kan helpen,
je kunt ze allemaal proberen of gewoon 1tje

liefs
jessefs
Thanks! Ga ik ff kijken welke ik ga doen!
Hey Lotte,

Ik heb zelf ook in z'n situatie gezeten.
Op mijn profiel kan je mijn topic lezen als je dat interessant vindt. Begon met zoenen met mijn beste vriendin. Nu heb ik al een tijdje een relatie met haar. Ik voelde na De eerste x zoenen meer voor haar en heb langzamerhand met haar wat gepraat en wat leuke dingen gedaan. Toen begon zij mij ook leuker te vinden en na langere tijd hebben we een relatie gekregen.

Je hoeft het dus niet in 1x te vragen of meteen te weten van haar. Rustig aan en dat zal ze fijn vinden en maak het gezellig, spreek wat af. En wie weet komen er steeds wat meer fonken bij over en weer.

Als je specifiek tips over iets wilt. Let me know!
Misschien heb ik het ook wel meegemaakt.
Wie weet kan ik, Jessefs of iemand anders je helpen.

Succes en veel geluk 😘

X Dikkekuslisax
@Dikkekuslisax

Hey lisa
Thanks voor je bericht! Ik ga zeker ff jouwn topics lezen!! Ik heb wel een specefieke vraag: hoe weet je dat iemand verliefd op jou is? Ik praat met haar eigenlijk bijna de hele dag ze weet alles van mij en ik van haar als er iets gebeurt iets vervelends bv dan appt ze mij. We appen van sochtends tot savonds en als we op school zitten appen we niey zo veel maar we praten just veel in de avonden. En soms dan stuurt ze bv ik ga slapen als jij ook gaat slapen. Maar hoe moet ik dat nou opvatten? Of ze stuurd zo'n schattig plaatje met gn is dat dan gwn vriendschap? Of is het meer? Ook droom ik wel eens over haar echt super gek. (Ik weet wel hoe ze er uit ziet) en soms dan dag droom ik ook wel over haar. En soms zie ik een foto op snap voor bij komen dat ze bv met iemand aan hey drinken is ergens en dan ben ik gwn soort van jaloers weet je wel dat had ik ook graag met haar willen doen. Alleen wonen we ver van elkaar vanDaan. En ik heb wel eens gevraagd of ze wilde bellen maar dan zij ze dat ze niet kon of ze praatte er over heen.
Sorry voor het lange bericht!
Ik hoop dat je een paar tips hebt?
Liefs lotte!
Hey Lotte,

Leuk! Mijn topic is lang maar van de stukken tekst en wat ik zeg kan je vast veel leren. Die tips die ik kreeg heb ik ook veel van geleerd. Veel leesplezier dan!

Je moet dat stapje voor stapje ondervinden, je hoeft het niet in 1x te weten (dat wil je graag maar doe rustig aan). Dat werkt Echt!

Super leuk dat jullie zoveel kletsen ik herken mezelf erin in die periode ook van mij en mijn vriendin.

'Ik ga slapen, als jij ook gaat slapen' is zo super lief.
Waarschijnlijk zegt ze het niet zomaar. Ze wilt dus het liefst en het langste met jou praten als maar kan. Je kunt het als lief en schattig opvatten. Moet je doen ook! Schattige goodnight foto is altijd leuk en moet je aanhouden. Dan werkt leuk zo over en weer.

Je gaat van zelf meer merken, dus laat het op je af komen en 1 tip! Wil niet te snel. Alles op z'n tijd schat. Dat is het beste en voelt voor jullie bieden relaxed.

Jaaa leuk lekker blijven dromen hoor dat is toch zo fijn heb ik ook gedaan en doe ik nu nog hoor haha.
Als je dingen voorbij ziet komen. Maak je zeker geen zorgen, iedereen heeft naast een partner vrienden en vriendinnen waar ze mee om gaat.
Snap waarom je misschien beetje helpers gevoel hebt maar dat is normaal, omdat je haar leuk vindt! Laat dat wel beetje gaan. En misschien kan je zelf wat leuke dingen opschrijven die je met haar wilt doen. Kun je het daar over hebben en kijken wat ze ervan vindt.

Plan samen is een datum en vraag wat zij leuk vindt om te doen en wat ze van jou ideeën vindt.
Alles op z'n tijd. Het kost tijd maar uiteindelijk ben je super blij! Je vindt haar leuk zij jou vast steeds meer omdat je haar tijd heeft en lekker relaxed bent.

Geen probleem! 😘 Ik heb ook veel tekst 😋

Veel succes en geluk!

Kus Dikkekuslisax
@Dikkekuslisax
Heel erg bedankt voor je bericht hier heb ik echt veel aan!!! super bedankt! En dan heb ik nog een paar vragen haha😂 soms dan reageert ze bv niet of heel Laat pas en soms werkt ze bv maar Soms dan is ze ook heel erg kort af ik weet dab echt niet zo goed wat ik er dan mee moet. Heb ik dan iets verkeerds gestuurd? Moet ik nog wat sturen? Of helmaal niks sturen? Ik maak mezelf dan hele maal gek in me hoofd. Het is heel lastig dat je iemands gezicht niet kan zien bv hoe iemand ergens op geageerd of je iemand pijn hebt gedaan of dat iemand het leuk vind wat je stuurd.
Ik stuur vaak wel "lieve dingen" (beetje gek omdat van je zelf te zeggen😂) bv soms schrijf ik gwn Wat dingen op bv dat ik haar lief en grappig vind en dat ik er voor haar ben je weet wel hoe dat gaat😂 en daar geageerd ze wel goed op op zich. Alleen soms vraag ik me af zij heeft zoiets nog nooit bij mij gedaan en niet dat dat moey of zo. Maar dat zet me dan aan hey denken. Ga ik te snel?
Weer lekker veel tekst!😂😂
Liefs lotte!
Hey Lotte,

Ik zal zo even reageren en je berichtje lezen.

X Dikkekuslisax
Is goed ik ga wel slapen moet morgen vroeg beginnen op school. Good night alvast!!
Liefs loyye
Oke dan zal ik morgen even reageren want ik ga ook slapen. Goodnight!

Kus Dikkekuslisax
Oke dan zal ik morgen even reageren want ik ga ook slapen. Goodnight!

Kus Dikkekuslisax


heey lisa
ik denk eigenlijk dat zij me meer ziet als een vriendin wat ik opzich ook wel begrijp. maar soms voelt dat een beetje gek. zovan ik probeer veel dingen te doen bv vragen of ze een keer wilt bellen en dan zegt ze dat ze dat wel wil maar dan zegt ze later af of ze gaat het over iets anders hebben en ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet doen. (ik zou het ook spannend vinden om te bellen en miss vind zij dat ook) en ik heb ook wel eens gevraagt om ergens af te sprekenen het komt wel over dat het haar leuk lijkt maar dan wil ik een datum plannen en dan zegt ze ik weet alleen net wanneer ik tijd heb. en het is voor ons alle bij een uurtje met de trein. maar soms dnek ik dat ze het dan niet wilt ofzo snap je?

gr lotte
Hey Lisa,

Ik snap je helemaal!
Zelf ga je niet te snel alleen is het jammer dat ze niet kan afspreken of lijkt of ze het niet wilt.
Jij doet genoeg je best dat hoor ik al, alleen zij moet weten dat je het echt echt graag is wilt.
Het moet natuurlijk ook van uit haar komen.
Als ze elke keer eromheen blijft draaien is vervelend en schier je weinig mee op.

Als je echt voor haar wilt graag, laat het merken zoals je al doet dus prima schat!
Bellen kan een stapje Te hoog zijn voor maar dus laat dat misschien even rusten.
Je kunt zeker iets leuks voorstellen en vraag ook is wat zij leuk lijkt om te doen. Wat natuurlijk een optie is, is als zij niet zo graag wilt reizen. Is dat jullie in het midden van jullie afspreken. Dan hoeven jullie beiden niet zo ver. En is de stap miss makkelijker gemaakt om af te spreken met elkaar.

Praat relaxed en kijk wat jullie beide nou echt leuk vinden om te doen. Verder kun je jou idee hoe jij het voor je ziet vertellen en zeggen bv als je ernaar ontmoet ik zou je een knuffel willen geven of miss wel een kus. Kijken hoe ze op zulke kleine dingen reageert. Vraag hoe zij het voor haar ziet. Match met elkaar en vindt het uit!

Je kunt het hoor!
Succes en laat me weten hoe het gaat, ben benieuwd 😘

Als je nog wat vraagjes hebt, stel ze gerust hoor. Geen probleem!

X Dikkekuslisax


Weer heel erg bedankt voor je verhaal je helpt me echt goed. Thanks!
Ik heb ook het idee dat vaak alles van mijn kant moet komen. Ik stuur bv altijd gm niet omdat ik als eerste wakker ben want soms ben ik ook heel Laat wakker. Maar omdat ik elke ochtend dat ik wakker word aan haar denk snap je en soms heb ik heb expres geen gm Gezegt omdat ik wilde kijken hoe ze daar op reageerde en miss is dat heel slecht maar het voelde alsof ik alles moest doen snap je? Toen ik dat deed kreeg ik heb het eeb paar keer gedaan de ene keer duurde hey heel lang voor dat ze iets stuurde en soms stuurde ze gwn niks. Daar heb ik soms echt gwn om moeten huilen om zulk soort dingen omdat ik bang was/ben dat ik haar kwijt raak en ik weet stel dat gebeurt dan ben ik daar echt kapot van dat weet ik nu al. Ik praat met haar over alles wat er gebeurt is vandaag of over onzin of als ik me kut voel snap je? Ik ben gewoon bang dat dat ook kapot ga als ik zou vertellen dat ik gevoelens voor haar heb als je begrijpt wat ik bedoel?
Liefs lotte
Hey Lotte,

Ik snap je heel goed! Is is zeker vervelend dat het voelt alsof alles vanuit jou moet komen.
Zou gewoon is even kletsen over een leuk idee wat jullie samen willen doen. Wie weet trek je daar iets uit, dat je dan weet wat ze voor jou voelt.
Als jij haar super leuk vindt ga je er zeker voor maar moet op gegeven moment wel van haar komen, dat ze ziet dat je veel moeite voor haar doet. Misschien vindt zij het ook spannend en wilt ze niet altijd wat sturen omdat ze miss denkt, wil niet veel sturen want misschien wordt t dan vervelend ofz. Kan natuurlijk, dus doe rustig aan dat zal ze fijn vinden. Als ze meer moeite voor jou gaat doen weet je na een tijd kletsen ook wel of ze jou steeds leuker vindt.

Ga gwn lekker kletsen over een afspraakje en wat haar leuk lijkt, leg het maar bij haar neer.. kijken wat ze wilt en wat jij wilt en match dat!

Door zulke gesprekken worden jullie nog wat meer open naar elkaar en zal zij jou ook interessanter vinden. Gooi wat leuke dingen in de app en kijk hoe ze reageert en wie weet heb je op dat gebied ook een match met haar. Je kunt denken aan: je outfit voor je afspraakje dan of welk restaurant je leuk lijkt om wat te drinken of eten. Of bios en dan welke film...

Je kletst al lekker over van alles met haar dus kijk of je over wat andere dingen kan praten. Misschien dat zij dan ook meer open wordt en begrijpt hoe jij erin staat.

Blijf rustig, chill en geen stress hebben ofz.
Niet mij na gaan doen 😋 haha

Succes schat, zet t op! Je kan het hoor.
Laat maar weten.

X
Dikkekuslisax


Heey Lisa! Weer super bedankt voor je bericht! Btw Gisteren had ik met haar een gesprek over een spel dat ze heel leuk vind (op je tel) en ik ging dat douwnlouden (hoe je het ook schrijft) en ik ging het ook ff spelen. En toen hebben ook veel gepraat over dat spel en gelachen en sommige dingen snapte ik niet je weet wel hoe dat gaat. En toen stuurde ze echt heel lief berichtje van dat ze hey heel leuk vind om er over te praten en dat ze het echt heel lief vind dat ik er aandacht aan geef en niewschierig naar ben. Dat vond ik echt heel fijn of leuk om te horen want ik had ook echt het gevoel dat het van bij de kanten kwam. En we hebben ook zoo veel gelachen day is ook altijd leuk.
X lotte
Hey Lotte,

Ik snap je heel goed! Is is zeker vervelend dat het voelt alsof alles vanuit jou moet komen.
Zou gewoon is even kletsen over een leuk idee wat jullie samen willen doen. Wie weet trek je daar iets uit, dat je dan weet wat ze voor jou voelt.
Als jij haar super leuk vindt ga je er zeker voor maar moet op gegeven moment wel van haar komen, dat ze ziet dat je veel moeite voor haar doet. Misschien vindt zij het ook spannend en wilt ze niet altijd wat sturen omdat ze miss denkt, wil niet veel sturen want misschien wordt t dan vervelend ofz. Kan natuurlijk, dus doe rustig aan dat zal ze fijn vinden. Als ze meer moeite voor jou gaat doen weet je na een tijd kletsen ook wel of ze jou steeds leuker vindt.

Ga gwn lekker kletsen over een afspraakje en wat haar leuk lijkt, leg het maar bij haar neer.. kijken wat ze wilt en wat jij wilt en match dat!

Door zulke gesprekken worden jullie nog wat meer open naar elkaar en zal zij jou ook interessanter vinden. Gooi wat leuke dingen in de app en kijk hoe ze reageert en wie weet heb je op dat gebied ook een match met haar. Je kunt denken aan: je outfit voor je afspraakje dan of welk restaurant je leuk lijkt om wat te drinken of eten. Of bios en dan welke film...

Je kletst al lekker over van alles met haar dus kijk of je over wat andere dingen kan praten. Misschien dat zij dan ook meer open wordt en begrijpt hoe jij erin staat.

Blijf rustig, chill en geen stress hebben ofz.
Niet mij na gaan doen 😋 haha

Succes schat, zet t op! Je kan het hoor.
Laat maar weten.

X
Dikkekuslisax


Heeyy Lisa!

Sorry dat ik je weer een berichtje stuur maar ik heb een vraag: zal ik tegen haar zeggen dat ik haar leuk vind? Wat vind jij?
Gr lotte
Hey Lotte,

Dat kan zeker! Als het nu fijn gaat en je wel merkt dat het moment er is om het te vertellen. Zou ik het doen. Dat kan jij en wees eerlijk en zeg gwn hoe je je voelt. Wat jou ervaring in enz...

Geen probleem je kunt altijd wat sturen.

X Dikkekuslisax
Hey Lotte,

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat!
Als je het leuk vindt, hoor ik graag iets hoe het nu is. Mag hoeft niet natuurlijk. Als er nog iets is, Let me know !

X Dikkekuslisax

Hoi,

ik heb precies hetzelfde. Ik heb ook het gevoel dat ik een meisje leuk vind, maar ik ken haar niet eens echt, alleen van Instagram. Ik heb haar ook op Snapchat, maar het is meer voor de streak. Heb je misschien ook nog tips van wat jij gedaan hebt? Ik vind het echt erg lastig.

Reageer