Vraag

bang voor een relatie

  • 31 January 2021
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben iris ik ben 15 jaar en een meisje.

Ik ben mijn hele basisschool periode gepest, toen ik naar de middelbare school ging werd ik echt heel populair. Niemand van mijn 5 basisscholen zat op die school, dus een nieuwe start. ik ben ook echt van uiterlijk veranderd en niet om hun maar omdat ik dat echt nodig vond. maar op mijn school vinden jongens me steeds leuker worden. maar ik ben zo beschadigt van dat gepest dat ik bijna niemand meer kan vertrouwen. (Voor mijn gevoel ) ik heb al moeite met mijn vrienden. als  het om liefde gaat is het van van ja neem hem of neem hem maar. Maar ik vertrouw het niet. ik ben wel toe aan een relatie, maar toch ben ik  bang dat zij mij willen om mijn room of mijn uiterlijk en dat hij mij niet leuk vind zoals ik ben. ik ben nu wel een jongen tegen gekomen. die ik echt leuk vind maar ik weet niet. en gister had ik bijna een verkering  met hem maar toch vind ik het eng help plss oh en hij is 16.


5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Als je ook verkering met die jongen wilt moet je maar even zeggen dat je hem niet zo vertrouwd, maar de meeste puber relaties gaan toch weer uit, dus als je geen liefdesverdriet wilt raad ik je aan om het tot je 20e ofzo te laten en gewoon van het leven genieten zonder gepest, groetjes, 

-flopflop13 

Badge

Hoi Iris,

Als jij die jongen echt leuk vind, moet je het er maar echt op wagen denk ik. Weet wel, dat vertrouwen een van de belangrijkste dingen in n relatie is. Heel veel succes! Het komt wel goed :)

Liefsss, esmee :)

Als je ook verkering met die jongen wilt moet je maar even zeggen dat je hem niet zo vertrouwd, maar de meeste puber relaties gaan toch weer uit, dus als je geen liefdesverdriet wilt raad ik je aan om het tot je 20e ofzo te laten en gewoon van het leven genieten zonder gepest, groetjes, 

-flopflop13 

ik vind dit geen goed advies.

maar de meeste puber relaties gaan toch weer uit, dus als je geen liefdesverdriet wilt raad ik je aan om het tot je 20e ofzo te laten en gewoon van het leven genieten zonder gepest, groetjes, 

-flopflop13 

1 dit is geen goede instelling om een relatie mee in te gaan. je moet sowieso geen relatie nemen met de mindset dat het toch wel weer uit gaat.  

2 ik raad je aan om NIET tot je 20e te wachten. ik raad je aan om gewoon de kansen te nemen die op je pad komen waar jij je goed bij voelt. niks haasten, maar ook niks laten schieten daar kun je later spijt van krijgen.

en gewoon van het leven genieten zonder gepest, groetjes, 

-flopflop13 

sinds wanneer is een relatie gepest. een relatie is juist heel mooi en ik zou haar aanmoedigen om als ze verliefd is vooral stappen te ondernemen.  doe die dingen word verliefd neem risico's dat hoort bij het leven. als je niks doet leef je niet.

4 het lijkt me niet goed om: '’gewoon maar even te zeggen dat je hem niet vertrouwd'’  ik zou dit wel goed doen en niet op deze manier. maar het lijkt me inderdaad wel goed om uit te spreken dat je hier moeite mee hebt. spreek het uit naar hem en praat er vooral met hem over.

5 ik zou vooral je kans grijpen als je echt verliefd op hem bent. doe het gewoon wat heb je te verliezen… ik ben jaloers dat je überhaupt de kans hebt op een relatie hahahaha

:))

Reputatie 3
Badge +2

@toin16 dit vind ik ook, het is natuurlijk echt heel vervelend dat je bent gepest maar ik zou het gewoon is proberen (natuurlijk wel als je iemand leuk vind) en als je het niks vind een relatie hebben dan maak je het uit.

Liefs

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Iris567,

wat naar dat vroeger zo bent gepest. Pesten is gewoon heel naar. (Hoi beste lezer, pest jij? Stop dan NU!) En het kan je dus ook heel onzeker maken zoals jij in dit topic laat merken. Maar wat fijn dat je echt een nieuw begin hebt kunnen maken!

Mijn advies is dat je het gewoon moet proberen met die jongen. Ik bedoel, als je echt wat voor hem voelt is hij toch het proberen waard? Misschien helpt een relatie je wel om je vertrouwen in de mensen wat op te bouwen.

Ik snap dat je het echt eng vind, ik zie er ook altijd op het laatste moment van af. Gewoon omdat ik te bang ben. Ik denk toch dat je het moet proberen, ook al is het op het begin wat eng of ongemakkelijk. Je kan hem vertellen over je verleden, dat je gepest bent. Daarmee weet hij ook dat hij voorzichtig met je moet zijn.

Veel geluk!

 

Groetjes, 

Paardebloem

Reageer