‘Als ik niet langdurig vurig met alles van je hou, Valt m’n hart aan scherven.’ zei ik vorig jaar en wat moet ik nu?



Toon eerste bericht

52 reacties

Hey M en Ms,

wat een leuk en origineel Vaderdag’s cadeau! Hij was er dus erg blij mee zijn te lezen. 

 

  1. Wat zouden we kunnen doen of zeggen of maken of geven. Laat maar horen die tips.ik ben zelf niet echt creatief als het om cadeautjes gaat. Dus eigenlijk heb je aan mij niet veel! Ik kan alleen bedenken dat je bijvoorbeeld omdat je niet veel tijd hebt , dat je naar je bouwmarkt gaat een paar spijkers koopt en een grote brede plank ofzoiets.  En dat je daar de naam van je vader in timmert. Of een tekst die je wilt mee geven aan je vader of zoiets.
  2. Vieren jullie Vaderdag? Waarom wel/niet?wij vieren wel vaderdag, maar niet altijd. Het is vaak zo dat mijn vader dan in het buitenland is, maar als hij er wel is dan vieren we het natuurlijk wel.
  3. Wat doe je dan?als wij het vieren is het elke keer anders. De ene keer zorg ik dat hij gewoon een lekker ontbijtje op bed krijgt en dan verder op de dag leuke dingen gaan doen. Dat kan bijvoorbeeld zijn dat we dan naar een mooi plekje gaan , en dan daar lekker gaan wandelen of varen of naar een restaurantje gaan dat mooi uitzicht heeft en daar dan in de loop van de dag gaan lunchen.  En daarna krijgt hij zijn cadeautjes.
  4. Geef je ook een cadeautje of alleen een knuffel of …..?ik geef eigenlijk beide, hij krijgt van mij een knuffel (als hij er is)en een cadeautje.
  5. M.a.w. vertel jullie verhaal en probeer ons te helpen met een origineel Vaderdag’s cadeau. Het mag van alles zijn. Een goed liedje of een leuke tekst of gewoon iets anders origineels. Het zou wel lekker zijn als het iets is wat we binnen 2 dagen kunnen maken of in huis kunnen halen. Tenminste voor wat betreft Vaderdag dit jaar. Als het meer tijd kost om te maken is ook niet erg. Dan hebben we alvast wat voor volgend jaar. Alvast bedankt.oeps...ik denk dat ik het verhaal bij de verkeerde vraag heb gezet.😅.  Ik kan wel nog een voorbeeld geven van een vaderdag van vorig jaar. Hij kreeg in de ochtend een lekker uitgebreid ontbijtje en toen hij dat op had , had ik een mooie auto voor die dag geregeld, omdat we naar een een mooie locatie gingen met veel water en een mooi groot meer, hadden mijn moeder en ik een boot geregeld, en zijn dus toen wezen rondvaren. Het was een mooie grote boot , niet een klein vis bootje maar echt een mooie grote boot. Toen het varen en lunchen erop zat , zijn we met de auto naar een hotel gegaan om daar te overnachten. Maar eerst mocht hij zijn cadeautjes uitpakken, omdat ik niet zo creatief ben met cadeautjes heb ik hem een paket van lekkere parfum gegeven,  en een cadeau bon. En daarna mocht mijn moeder haar cadeau geven. Daarna was het tijd om in het hotel te gaan avondeten.  Daarna hebben we toen het klaar was zijn we ons gaan omkleden en naar een bioscoop gegaan en daar een film gekeken. Toen dat alles was afgelopen was het tijd om naar bed te gaan. En dat was het verhaaltje van vaderdag van vorig jaar.

Je hebt er vast niks aan maar ja.

groetje Gebruiker c

Hey M en Ms

 

Zo zeg, voor wat een mooi vaderdaggeschenk hebben jullie vorig jaar gezorgd. Nu ligt de lat hoog :slight_smile:  Nee maar, ik vermoed dat jullie je vader (en moeder, en zus, en broers) sowieso dagelijks wel duidelijk maken dat jullie van ze houden. Een speciale dag om dat eren te eren kan altijd wel even, en dan is Vaderdag mooi op zijn plaats.

 

In België was het voorbije zondag Vaderdag. Ik was echter niet zo origineel als jullie, en heb ‘m gewoon wat badproducten van een fijn merk cadeau gedaan. Dat heeft er misschien mee te maken met dat ik niet zo’n super band heb met mijn vader, en dat ik hem weinig zie, maar goed, eens denken wat jullie zouden kunnen doen dit jaar. 

 

Ik ben nog niet goed wakker, dus het eerste wat in me opkomt zijn dan ook vrij suffe dingen, maar misschien bieden ze wel een pad naar inspiratie. 

 

Wat dachten jullie van een gepersonaliseerd iets? Een mooie fles wijn bijvoorbeeld, met daarop in zwierige letters iets als ‘voor de baron onder de vaders’ ofzoiets. Of een gepersonaliseerd pakje M&M’s: dat kan! Heb het opgezocht. ‘Thank you’ M&M’s enzo. Nee maar, misschien dat je gezin die M&M’s niet snapt, als je ze nog niet zo veel over het forum verteld hebt. 

 

Het moet echter wat zijn dat binnen de twee dagen beschikbaar is. Misschien zijn die wijn en M&M’s dan maar voor volgend jaar. Ok ok, wat dan wel. Een boeketje met bloemen en kruiden, en daar een betekenis bij? Laurierblad staat bijvoorbeeld voor succes en wijsheid, en lila symboliseert bescherming. Naar wat ik gehoord heb, is je vader een eervolle en vriendelijke man, die best wat succes verdient. 

 

In de lagere school, toen we nog super handig op school wat knutselde voor Vaderdag, hebben we eens een bundeltje met bonnen gemaakt. Dan had je bijvoorbeeld een bon voor een klusje in het huis, of een bon voor het wassen van de auto. Die kon de vader dan inzetten wanneer die er zin in had, of jij er dan zin in had of niet. Wat dacht je van een bon voor coniferen knippen? Nee maar, jullie lijken me sowieso gedienstig thuis. Misschien is zo’n bonnensysteem wel niets voor jullie. 

 

Aangezien we al zo dicht tegen de deadline aan zitten, kunnen jullie misschien een dansje in elkaar steken. Eventueel met je zus en broers erbij. Dat kan live opgetreden worden; da’s vaak extra leuk. Het dansje kan dan eindigen met twin en jou die je vader (voorzichtig) optillen en op een ererondje de tuin in dragen. 

 

Gr. Kenshin

Reageer