Afspreken met iemand die ik heb ontmoet via het internet?

  • 3 January 2017
  • 17 reacties
  • 8742 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje niet meer online geweest op dit forum. Dat was meer omdat ik het zelf te druk had met van alles en nog wat, haha:). Maar ik vind het weer leuk om terug te zijn! Wat is er veel veranderd!;)

Om gelijk met de deur in huis te vallen, post ik een nieuw topic. Dit gaat namelijk over het afspreken met iemand die je op internet hebt leren kennen. Ik zal eerst beginnen met mijn eigen verhaal.

Het zit zo. Ik ben geabonneerd op een YouTube kanaal. Laten we de eigenaar daarvan 'Rens' noemen. Hij heeft al meer dan 10 k ( = tienduizend ) abonnees. Maar dat doet er eigenlijk niet echt toe. Rens heeft af en toe van die live streams, waar ik naar kijk. Tijdens die live streams draait hij zijn radio en belt hij ook weleens mensen. Hiervoor moet je dan je nummer via Instagram DM ( = priveberichtje op instagram ) insturen.

Hij doet verschillende dingen tijdens dat bellen. Soms haalt hij pranks uit, soms belt hij voor de lol en soms koppelt hij weleens mensen. Dat koppelen gaat als volgt. Als je in die live stream gekoppeld wilt worden, moet je dat melden ( via instagram ). Vervolgens als hij jouw nummer heeft uitgekozen, kiest hij een andere persoon uit om ons met z'n drieën in een gesprek te voegen ( Rens, ik en de andere ).

Eigenlijk wilde ik zo graag in die stream komen, dus zei ik dat ik gekoppeld wilde worden. Toen ik via die livestream een oproepje deed met mijn naam en instagram naam. Vervolgens reageerde er een jongen op. Ik noem hem even 'Mathijs'. Mathijs vroeg toen om mij te volgen, vervolgens zei ik tegen Rens dat er iemand op had gereageerd. Rens zei toen dat als Mathijs z'n nummer naar hem stuurt, dat hij hem toevoegt aan ons gesprek.

Dus dat was allemaal gedaan. Wij met z'n drieën een gesprek. Hij vond het ook allemaal grappig en nam het niet helemaal serieus, net zoals mij. Maar vervolgens toen het gesprek voorbij was, hebben we verder gepraat op instagram DM. Het was daar heel erg gezellig. Vervolgens stond op z'n instagram bij 'contact' z'n nummer. Dus dit zei ik, en toen mocht ik hem appen.

Daarna hebben we eigenlijk elke dag wel op app gepraat, en als het niet op app was, dan was het wel op Snap. Mathijs heeft ook een YouTube kanaal. Hij maakt zulke leuke video's! Ook hebben we weleens geile gesprekken op app, en stuurt hij foto's van z'n 'jeweetwel';). Daarna wilt hij dat ik ook zo'n foto stuur, maar dit doe ik liever niet ( en heb het ook niet gedaan ). Hierdoor hebben we 2 keer ruzie gehad ( is diezelfde avond weer bijgelegd ). En ik snap dat het niet goed is dat hij dat doet, maar voor mijn gevoel ben ik echt gek op hem.

Ook heb ik hem een keer een berichtje gestuurd onder een anoniem instagram account. En in dat berichtje stond dat ik hem meer dan leuk vond enzovoort enzovoort. Daarna zei ik dat het een grap was, maar hij wilde natuurlijk het hele gesprek al weten wie ik was ( wat ik ook begrijp ). Toen vroeg hij of ik Suzan ( in dit geval met het forum is dat dus mijn naam - hij vroeg dus of ik dat berichtje had gestuurd ). Toen ontkende ik dat, daarna vroeg ik wie dat eigenlijk was. Hierop zei hij ' iemand die me nogal aantrekkelijk vind ' ( its true 😮 ). En uiteindelijk kwam het gesprek er dus zo op neer dat ik wel moest zeggen dat ik het was.

Binnenkort ben ik jarig en dan heb ik aan hem voorgesteld om wat leuks te gaan doen. Hierbij dacht ik aan de bioscoop en de mac. Hij reageerde hier echt heel positief op en zei van dat we nog effe moeten kijken wanneer enzovoort. En hij begon erover dat we tijdens de film naar de wc kunnen gaan ( als je snapt wat hij bedoeld 😉 ). Maar ook met dat voorstel heb ik geen probleem, haha. Het ging daarbij meer over aftrekken, pijpen en beffen etc. Ik zou het best willen proberen:).

Maar het punt is: is het verstandig om met iemand af te spreken die je hebt ontmoet via het internet? Ik weet eigenlijk wel zeker dat hij niet nep is, want hij heeft een YouTube account, een instagram account ( waar al z'n fans en vrienden hem volgen ) én snapchat ( waar ook z'n fans en vrienden hem volgen ). En op WhatsApp heeft hij zelfs in z'n status zijn YouTube kanaal neergezet. Dus eigenlijk moet het hem wel zijn, vind ik.

Mijn ( gescheiden ) ouders weten helemaal niks van hem. Moet ik dit aan hun vertellen? Zo ja, hoe zou je dit vertellen als je in deze situatie zou staan.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? ( denk hierbij aan: wel of niet afspreken )
Wat is het verstandigst om te doen? ( denk hierbij ook aan: wel of niet afspreken )
> Waar kan ik dan het beste afspreken? ( ik zat te denken aan een metro station in de buurt of gelijk in een dorp vlakbij )

Bedankt voor dit superlange verhaal te lezen en de tijd ervoor te nemen,

Suzan (14) xx

17 reacties

Ik snap dat je graag wilt afspreken, maar je moet altijd heel erg goed uitkijken als het gaat om mensen die je kent van het internet. Je kan nooit zeker zijn van wat zijn intensie's zijn. Ik wil niet dat je slecht over hem gaat denken, maar voor hetzelfde geld wilt hij naar de wc gaan alleen voor zijn eigen behoeften en gaat het hem niet om jou als persoon.
Weet je zeker dat je hem kan vertrouwen en als je gaat afspreken lijkt het me wel verstandig om het ieder geval aan je ouders te vertellen. Je kan wel afspreken, maar doe dat op een plek waar veel mensen zijn en neem voor de zekerheid iemand mee die een oogje in het zeil kan houden (hij hoeft dat niet te weten). Stel dat het dan fout gaat (wat we niet hopen) kan die persoon je te hulp schieten, wel zo veilig 🙂
Ik snap het heel goed ik heb het zelf ooit eens gedaan en hetging goed maar je moet wel uitkijken nodig hem uit als er iemand thuis is ofzo ienegeval dat je veilig bent wat ik heb het gedaan op mijn airsoft field. En daar loopt iedereen rond meet airsoft geweren dus daar kan je niet veel.
maar basically je moet heel voorzichtig zijn al je wilt afspreken

PS die gene is nog steed mn beste vriend
hey, was een lang verhaal en heb het eigenlijk niet echt gelezen (sorry)
Ik ken ook iemand van internet en we snappen als 8 maanden, Ik ken zn vrienden, moeder en ik weet waar hij woont en alles. Ik heb ook nogsteeds niet gemeet maar ik ga dat wel doen. Wacht gwn ff een paar maandjes en dan komt t wel goed eyy
Ik zag dat er al drie reacties waren, ik zal er ff op reageren!:)

@xyzjx,

Dat klopt inderdaad. Je moet altijd uitkijken met het ontmoeten van iemand via internet. Ik chat met nog een ander ( hartstikke lelijk 😛 ) persoon. En diegene geeft geen YouTube kanaal, dus weet ik natuurlijk niet of hij 100% echt is. Mathijs heeft wél een YouTube account, dus geeft dat mij een wat veiliger gevoel, snap je? Omdat ik dan ten eerste al heb gezien hoe hij is, en ten tweede weet ik dat het een echt persoon is en zijn instagram foto's niet van internet zijn afgehaald.

Maar ookal is het voor mij zo goed als zeker, ik moet er natuurlijk niet al te makkelijk over denken. Daarom zat ik ook inderdaad te denken om af te spreken op een wat drukkere plek. Vind jij het metrostation of een bushalte goed en dus druk genoeg?

Met dat aan m'n ouders vertellen, ik mag echt niet met iemand afspreken die ik via het internet heb leren kennen. En dat snap ik ook wel, want het kan natuurlijk goed aflopen, maar ook net zo goed verkeerd. Alleen ik wil Mathijs echt zo ongelofelijk graag meeten, daarom zeg ik dat liever niet tegen m'n ouders, snap je? En ik weet het: het is eigenlijk super slecht.

En eigenlijk met iemand meenemen, ook niemand in m'n vriendengroep weet van hem af. En hoe ga ik dit aan m'n vriendin(nen) vertellen? Want ik heb een vriendin die echt heel verstandig is, en niet met mensen via internet praat. Maar aan de ene kant is het zo dat ik hem onverwacht heb ontmoet. Want voor mij was het eerst een soort 'grapje'. Hoe zou jij dit tegen je vriendinnen zeggen? En hoe zou je het tegen je ouders zeggen, als je in dezelfde situatie als mij had gestaan?

Binnenkort ben ik trouwens ook jarig, en zal hij waarschijnlijk ook onder mijn instagram foto gaan reageren. Mijn vriendinnen weten niks van hem en zien dan opeens een jongen reageren. Hoe zou jij dit uitleggen?

@derposaurus2,

Haha, dat is wel een goed idee! Als hij wat doet, kan die gelijk met zo'n geweer te maken krijgen 😛. Alleen ik zat meer te denken aan de bioscoop ( lekker romantisch weer 😉 ). En daarvoor ben ik wel van plan om eerst op het metrostation of busstation af te spreken en vanuit daar samen naar de bioscoop gaan.

Ik laat hem ook zeker niet gelijk thuis komen. Eerst gewoon nog ergens heen gaan ( de bios bijvoorbeeld ). En ik blijf ook zeker weten voorzichtig. Ik vind het trouwens wel erg handig om op een airsoft field af te spreken. Ik las in je stukje het woord ' geweren ', dus dacht ik: ' het zal wel iets met geweren te maken hebben '. Maar wat is airsoften nou precies ( jaja, dit is ontopic, maar tis een stukje nieuwsgierigheid 😉 ).

Nou, dan ga ik naar @kvz toe. Superbedankt dat je me hebt geholpen en heel erg bedankt voor je reactie!

@kvz,

Tis ook een lang verhaal en daarom snap ik helemaal dat je het niet helemaal leest hoor!:) Ik dacht ' ik zet er alle details in ' hahaha.

Ik weet bij Mathijs niet waar hij woont, wel wie z'n vader is. Nou.. Ik weet ongeveer waar hij woont, alleen z'n woonplaats. Niet z'n straat etc.

En het probleem is, ik wil hém echt zoooo verschrikkelijk graag meeten. Dus dat ik eigenlijk niet kan wachten. Nou ja. We kennen elkaar al bijna 2 maandjes. Als ik jarig ben kennen we elkaar al ongeveer 4 maandjes, vind jij dit te snel om af te spreken? Zo nee, wat bedoel je dan met een ' paar maandjes '? ;)

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties en voor jullie hulp!

Suzan (14) xx
Hey Suzanne,
Als ik jou was zou ik echt nog even wachten en nadenken of het wel een goed idee is om hem te ontmoeten. Ik snap dat als je lang met iemand online praat dat je diegene dan wilt ontmoeten maar als hij alleen maar over pijpen, aftrekken enzv praat wilt hij je misschien daarvoor gebruiken en sinds je nog maar 14 bent zou ik echt nog ff wachten met deze dingen. Als je hem echt wil ontmoeten kan je ook tegen hem zegen dat je nog niet klaar voor deze dingen bent als hij dan boos wordt dan weet je tenminste wie hij is. Als je eenmaal met hem gaat afspreken zou ik inderdaad net als xyzjx al zei afspreken waar meerdere mensen zijn. Als je ook al klaar bent voor al die seksuele dingen zou ik er als nog goed over nadenken. Ik hoop dat deze tips helpen en je mag altijd nog op dit antwoord antwoorden :D
xxx
@no_name,

Ook super bedankt voor jouw reactie!

Ik ben best wel eigenwijs en wil echt niet onaardig overkomen, haha. Maar je zei dat ik nog even moest wachten en erover na moest denken of dit wel een goed idee is. Waarom moet ik er eigenlijk overna denken? En waarom is het geen idee? Tuurlijk snap ik heel erg goed dat het iemand is die ik ken via internet en nog nooit in het echt heb gezien. Maar hij heeft een YouTube kanaal en daaraan kan ik eigenlijk al een beetje zien hoe jij is en hoe hij doet.

Niet dat dat de beste reden is, maar misschien een kleine reden?;) En ook een keer waren we aan het snappen en toen zei ik van ' kom effe op app '. En vervolgens reageerde hij daarop. Ook heeft hij instagram en heeft hij een foto met zo'n ' code ' die je kan scannen ( snap je ). En dan kom je bij z'n snapchat account. Dus eigenlijk ' koppelt ' alles ongeveer aan elkaar, als je snapt wat ik bedoel?:) Als je het niet snapt mag je het ook zeggen.

En eigenlijk zou ik het super graag willen proberen met dat pijpen en aftrekken, dus daar zeg ik eigenlijk geen ' nee ' tegen.

Wat vind jij een goeie drukke plek? Ik zat te denken aan een metrostation of een busstation? Vind jij dit een genoeg drukke plek?

Sorry hoor, ik was eigenlijk best veel van je aan het afkraken. Maar ik ben juist super blij met je reactie! En ook dat je er de moeite in steekt om dat lange verhaal te lezen en een reactie in het topic te plaatsen. Dus ik ben je alsnog super dankbaar, ookal zie je dat niet. Haha. Maar ik meen het echt!

Superbedankt voor je reactie xx,

Suzan (14) xx
Je bent een slimme meid Suz......
Jij weet zelf wat het beste is
En ergens uit je verhaal heb ik al opgemaakt dat je een soort van keuze al hebt gemaakt
Ik sta achter wat jij kiest
Ik zou persoonlijk nooit of te nimmer met iemand van internet afspreken
Maar bij Mathijs , je hebt me genoeg bewijs laten zien waardoor ik denk dat het ongevaarlijk is dat je met hem afspreekt
Dus heb plezier
PS sex lijkt me niet zo ha dit als he elkaar misschien net 15 minuten kent
PPS als je het met hem gast doen doe het dan tenminste veilig
PPPS laat het niet zo ver komen tho
@angovis,

Superbedankt voor je reactie! En voor je complimentje ( zie je eerste zin 🙂 ).

En inderdaad, je kunt al zien dat ik eigenlijk al een keuze heb gemaakt. Hij reageert er ook heel erg positief op en heeft er volgensmij ook ' zin ' in. Ja, ook ' zin ' voor iets anders. Ik ga in de wc geen seks met hem hebben ( dat lijkt me allemaal best snel ), maar ik zou hem eigenlijk wel supergraag een keer willen pijpen of aftrekken.

Ben ook benieuwd naar mijn eigen reactie als ik hem in het echt zie. Ik krijg er nu af en toe al een ' warm ' gevoel van ( niets meer, niets minder. geen geilheid dus 😛 ). Ik zou ten eerste echt super zenuwachtig zijn, denk ik. En denk dat ik al helemaal onzeker word tijdens het ' naar de wc ' gaan. Ben echt benieuwd hoe dát gaat lopen, maar heb er aan de andere kant toch heel erg veel zin in. Hmm. Volgensmij dwaal ik een beetje af? Haha

Er zijn ook opeens hartstikke veel mensen die hem een (sn)appje of insta-DM sturen, en daarin zeggen dat ze hem willen pijpen. Ja.. Klinkt best vaag he? Tuurlijk wilt hij dat niet. En tegen mij zei hij zelfs ' pijp me '. Dus dat zal wel goed zijn:).

Met dat niet afspreken heb ik eigenlijk ook altijd wel gedacht, tot bij Mathijs. Ik weet niet wat het is, maar ik vind hem zóó knap. Ik ben elke keer ook heel erg blij als ik een appje krijg van hem. Misschien is dat alvast een ( goed ) teken?:) En de app gesprekken zijn eigenlijk heel erg gezellig. Ik chat met nog wel iemand ( die echt kapot lelijk is ). En daarmee wil ik écht voor geen ene meter mee afspreken. Ik ben lekker aan het zwijmelen over hem:P. Maar wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat ik hem toch wel zóó leuk vind, dat ik echt heel graag met hem zou willen afspreken.

En inderdaad.. Precies zoals je al zei: er is eigenlijk best veel bewijs ja. Toevallig had ik gisteravond ook nog is erover liggen nadenken, en elk dingetje kan ik weer linken aan iets anders. Waardoor de puzzelstukjes als het ware in een puzzel passen, snap je?:)

Wat vind jij een goeie ( drukke ) plek om af te spreken? Ik zat te denken aan een metrostation of busstation ( of überhaupt een station ). Vind jij dat persoonlijk zelf een goed idee?

Echt super bedankt voor je reactie!

Suzan (14) xx
Ten eerste niks ten nadelen van die "lelijke jongen" ok? 😉 het innerlijk gaat altijd voor het uiterlijk en dat je nog met hem praat betekent vast dat ie ook aardig is
Ten tweede
Je bedoelt alleen on AF te spreken op een station en daarna ergens anders heen te gaan toch?;)
Want het is wel de bedoeling dat jullie iets leuks gaan doen ik bedoel biosje , cafe of schaatsen
@angovis,

HAHAHAHAAHHAAHHAHAH, sorry 😛. Ik zal hem niet meer benadelen;). Hij is inderdaad aardig, maar niets meer. Die reactie van jou is echt geniaal 😛.

Ja, inderdaad. Dan gaan we vanuit dat station ergens heen ja. En inderdaad.. ik heb ook voorgesteld aan hem om naar de bioscoop te gaan. Hij reageerde hier heel erg positief op. En dan dat we na de bioscoop naar de mac gaan, bijvoorbeeld. Of naar een paar winkels te gaan. Houden jongens daar van? Wat zou jij leuk vinden op een eerste afspraak?

Verder wil ik nog effe een update te geven over gisteravond. Hij was bloedgeil en wilde een foto van m'n borsten. Hij heeft ( zoals in dat hele lange verhaal al stond ) eerder gevraagd om een naaktfoto van daar beneden. Dat heb ik toen geweigerd en toen hebben we ruzie gehad. Puur omdat ik hem echt totaal niet lang kon en daarom geen foto wilde sturen. Maar weer op terug te komen van een aantal regels terug, ik heb dus een foto ervan gemaakt ( van m'n borsten ) en naar hem gestuurd.

Tis allemaal goedgekomen. Ik zei dat ik hem echt vertrouwde en wil dat het vertrouwen er blijft. Hij reageerde hartstikke lief en zei dat hij mij ook vertrouwde. En dat hij er echt niks mee ging doen. Het heeft wel geholpen met de vertrouwen in zo'n foto vaan hem te sturen. Normaal ben ik hier ook eigenlijk niet echt fan van, maar ik vertrouw hem eigenlijk best wel. En nu nog meer 🙂. Wat vind jij ervan dat ik zo'n foto heb gestuurd?

Suzan (14) xx
1) mijn reacties zijn altijd geniaal 🆒
2) hangt ervanaf wat voor winkels want de meeste jongens zijn niet zo dol op shoppen, maar volgens mij komt het Allemaal goed
3) Wist je dat je jezelf nu HEEL erg tegenspreekt in woorden en daden
Want je zegt meestal tegen anderen hier vannuh "Ja het is niet echt slim of handig om foto's van bepaalde lichaamsdelen te sturen"
En dat doe je het zelf 😛 ;)
Ik vind naaktfoto's sturen niet verstandig. Maarja ik ben er ook schuldig aan geweest
Maar kijk je uit? Zorg dat je gezicht of iets anders herkenbaars niet op de foto staat
En kijk uit voor zijn sexuele drang
Want hoevaker hij het over sex heeft of alles wat met sex te maken heeft.....hoe duidelijker het voor mij althans wordt dat Sex voor hem een hele belangrijke factor is of dat het hem eigenlijk alleen maar om seks gaat (houdend in me achterhoofd dat jongens op internet geile beesten zijn)
Nou succes schat
Hopelijk heb je je aanstaande gevonden
Mooie naam heeft die Mathijs :P

Ik heb een paar jaar geleden ook een meisje ontmoet via youtube. We speelden samen veel minecraft en Battlefield, en tijdens die momenten kwam ik erachter dat ik haar leuk vond. We hebben wel een keer afgesproken en dat was ook heel leuk, maar meer dan vrienden zijn we helaas niet geworden.

Terug naar jou verhaal. Ik weet niet of het heel verstandig is om meteen te gaan trekken/vingeren met die jongen. Je weet gelukkig dat hij echt is door zijn kanaal, maar t is misschien wel een beetje raar. Straks vinden jullie elkaar in het echt niet zo heel leuk als dat jullie dachten. Misschien daarom het handwerk uitstellen naar een volgende date.

Maar ik moet toegeven: zoveel ervaring op dit gebied heb ik dan weer niet en de ervaringen die ik heb zijn niet heel representatief, omdat ik het zelfvertrouwen heb van een aardappel.

Hoe dan ook, als jullie nog gaan afspreken: veel plezier samen 🙂
Hoi Suzanne!
ik vind t echt leuk om je verhalen te lezen, en ik vind eigenlijk dat je het gewoon moet doen. Yolo ;)
vooral omdat je weet dat hij echt is, waar je dus ook bewijs voor hebt, maar zou inderdaad alsnog op een drukke plek afspreken zoals een winkelstraat of plein ofso. busstation kan ook maar dan zit ik weer met de enge gedachte dat ie tpch misschien slechte bedoelingen heeft en je ergens mee naartoe neemt (sorry voor de overreactie maar zo ben ik gewoon hahah)

het 'pijpen of áftrekken zou ik echt nog even mee wachten, zeker op je eerste afspraakje met hem.
ik kan begrijpen dat je daar nieuwschierig naar bent maar als je nog een paar afspraakjes wacht, is het het echt waard.
denk maar eens na dat je misschien hem eerst wat beter wilt leren kennen door naar de bios te gaan of iets leuks te gaan doen, en dan pas het intiemere.
maar alsnog begrijp ik je helemaal op elk vlak.

hoop dat dit wat helpt!!

groetjesss xxxx
Badge

*4 jaar later*
 

hoi Suzan je bent nu waarschijnlijk 18.

Ik vraag me af wat je keuze was, heb je het gedaan of ben je thuisgebleven? 
 

Als je er nu op terug kijkt zou je het dan nog steeds doen?
 

En als je het bent gegaan, hoe was het? Is het goedgegaan? En wat hebben jullie allemaal gedaan?

-onnodige quote verwijderd-

is totaal niet erg eigenlijk but girll ik zou gewoon pepperspray meenemen voor het geval dat. Ik zou denk ik eerst facetimen met hem en gewoon praten. Het beste afspreken met iemand die je nooit hebt ontmoet is toch denk ik wel een openbare plek. Bijvoorbeeld het centrum ofso

Ik snap dat je graag wilt afspreken, maar je moet altijd heel erg goed uitkijken als het gaat om mensen die je kent van het internet. Je kan nooit zeker zijn van wat zijn intensie's zijn. Ik wil niet dat je slecht over hem gaat denken, maar voor hetzelfde geld wilt hij naar de wc gaan alleen voor zijn eigen behoeften en gaat het hem niet om jou als persoon.
Weet je zeker dat je hem kan vertrouwen en als je gaat afspreken lijkt het me wel verstandig om het ieder geval aan je ouders te vertellen. Je kan wel afspreken, maar doe dat op een plek waar veel mensen zijn en neem voor de zekerheid iemand mee die een oogje in het zeil kan houden (hij hoeft dat niet te weten). Stel dat het dan fout gaat (wat we niet hopen) kan die persoon je te hulp schieten, wel zo veilig 🙂

Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje niet meer online geweest op dit forum. Dat was meer omdat ik het zelf te druk had met van alles en nog wat, haha:). Maar ik vind het weer leuk om terug te zijn! Wat is er veel veranderd!;)

Om gelijk met de deur in huis te vallen, post ik een nieuw topic. Dit gaat namelijk over het afspreken met iemand die je op internet hebt leren kennen. Ik zal eerst beginnen met mijn eigen verhaal.

Het zit zo. Ik ben geabonneerd op een YouTube kanaal. Laten we de eigenaar daarvan 'Rens' noemen. Hij heeft al meer dan 10 k ( = tienduizend ) abonnees. Maar dat doet er eigenlijk niet echt toe. Rens heeft af en toe van die live streams, waar ik naar kijk. Tijdens die live streams draait hij zijn radio en belt hij ook weleens mensen. Hiervoor moet je dan je nummer via Instagram DM ( = priveberichtje op instagram ) insturen.

Hij doet verschillende dingen tijdens dat bellen. Soms haalt hij pranks uit, soms belt hij voor de lol en soms koppelt hij weleens mensen. Dat koppelen gaat als volgt. Als je in die live stream gekoppeld wilt worden, moet je dat melden ( via instagram ). Vervolgens als hij jouw nummer heeft uitgekozen, kiest hij een andere persoon uit om ons met z'n drieën in een gesprek te voegen ( Rens, ik en de andere ).

Eigenlijk wilde ik zo graag in die stream komen, dus zei ik dat ik gekoppeld wilde worden. Toen ik via die livestream een oproepje deed met mijn naam en instagram naam. Vervolgens reageerde er een jongen op. Ik noem hem even 'Mathijs'. Mathijs vroeg toen om mij te volgen, vervolgens zei ik tegen Rens dat er iemand op had gereageerd. Rens zei toen dat als Mathijs z'n nummer naar hem stuurt, dat hij hem toevoegt aan ons gesprek.

Dus dat was allemaal gedaan. Wij met z'n drieën een gesprek. Hij vond het ook allemaal grappig en nam het niet helemaal serieus, net zoals mij. Maar vervolgens toen het gesprek voorbij was, hebben we verder gepraat op instagram DM. Het was daar heel erg gezellig. Vervolgens stond op z'n instagram bij 'contact' z'n nummer. Dus dit zei ik, en toen mocht ik hem appen.

Daarna hebben we eigenlijk elke dag wel op app gepraat, en als het niet op app was, dan was het wel op Snap. Mathijs heeft ook een YouTube kanaal. Hij maakt zulke leuke video's! Ook hebben we weleens geile gesprekken op app, en stuurt hij foto's van z'n 'jeweetwel';). Daarna wilt hij dat ik ook zo'n foto stuur, maar dit doe ik liever niet ( en heb het ook niet gedaan ). Hierdoor hebben we 2 keer ruzie gehad ( is diezelfde avond weer bijgelegd ). En ik snap dat het niet goed is dat hij dat doet, maar voor mijn gevoel ben ik echt gek op hem.

Ook heb ik hem een keer een berichtje gestuurd onder een anoniem instagram account. En in dat berichtje stond dat ik hem meer dan leuk vond enzovoort enzovoort. Daarna zei ik dat het een grap was, maar hij wilde natuurlijk het hele gesprek al weten wie ik was ( wat ik ook begrijp ). Toen vroeg hij of ik Suzan ( in dit geval met het forum is dat dus mijn naam - hij vroeg dus of ik dat berichtje had gestuurd ). Toen ontkende ik dat, daarna vroeg ik wie dat eigenlijk was. Hierop zei hij ' iemand die me nogal aantrekkelijk vind ' ( its true 😮 ). En uiteindelijk kwam het gesprek er dus zo op neer dat ik wel moest zeggen dat ik het was.

Binnenkort ben ik jarig en dan heb ik aan hem voorgesteld om wat leuks te gaan doen. Hierbij dacht ik aan de bioscoop en de mac. Hij reageerde hier echt heel positief op en zei van dat we nog effe moeten kijken wanneer enzovoort. En hij begon erover dat we tijdens de film naar de wc kunnen gaan ( als je snapt wat hij bedoeld 😉 ). Maar ook met dat voorstel heb ik geen probleem, haha. Het ging daarbij meer over aftrekken, pijpen en beffen etc. Ik zou het best willen proberen:).

Maar het punt is: is het verstandig om met iemand af te spreken die je hebt ontmoet via het internet? Ik weet eigenlijk wel zeker dat hij niet nep is, want hij heeft een YouTube account, een instagram account ( waar al z'n fans en vrienden hem volgen ) én snapchat ( waar ook z'n fans en vrienden hem volgen ). En op WhatsApp heeft hij zelfs in z'n status zijn YouTube kanaal neergezet. Dus eigenlijk moet het hem wel zijn, vind ik.

Mijn ( gescheiden ) ouders weten helemaal niks van hem. Moet ik dit aan hun vertellen? Zo ja, hoe zou je dit vertellen als je in deze situatie zou staan.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? ( denk hierbij aan: wel of niet afspreken )
Wat is het verstandigst om te doen? ( denk hierbij ook aan: wel of niet afspreken )
> Waar kan ik dan het beste afspreken? ( ik zat te denken aan een metro station in de buurt of gelijk in een dorp vlakbij )

Bedankt voor dit superlange verhaal te lezen en de tijd ervoor te nemen,

Suzan (14) xx

 

 Ik zeg probeer al je sterkte opgepakken en het aan je ouders vertellen ze kunnen mee gaan om je te beschermen voor als hij toch een weirdo is. Als alles dan gewoon goed gaat kan je dan volgende dagen weer eens afspreken ofzo. :)

 

 

 Ik zeg probeer al je sterkte opgepakken en het aan je ouders vertellen ze kunnen mee gaan om je te beschermen voor als hij toch een weirdo is. Als alles dan gewoon goed gaat kan je dan volgende dagen weer eens afspreken ofzo. :)

Ik denk dat de TS al een antwoord had, maar goed dat je actief bent. :D

Reageer