5 maanden lang zonder hem

  • 21 January 2018
  • 2 reacties
  • 189 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey hallo!
Ik ben een meisje van 14 jaar en heb tijdens mijn zomervakantie 2017 aan een vrijwilligerswerk-organisatie meegedaan,
er zijn op die organisatie ongeveer 180 vrijwilligers die allemaal net zo enthousiast zijn als ik.
Ik kwam daar voor de eerste keer en vond het super spannend, ik kwam aan de praat met een jongen en ik had daar gelijk een klik mee.
Tijdens die week heb ik hem goed leren kennen en kwam ik erachter dat hij 22 was :o
De klik was zo goed dat ik hem spontaan een knuffel gaf!
Ik voelde me er super goed bij, en besefte me dat hij in zo'n korte tijd super speciaal was voor mij.
Op de donderdag van die week, gingen we daar samen eten en het was super gezellig.
Op de laatste dag besefte ik me dat ik hem pas op 20-1-2018 (gisteren) weer voor het eerst zou zien, en ik voelde gelijk een steek in mijn maag.
We hadden de hele dag nog gelachen en het was echt een perfecte dag, alleen er moest wel een moment komen dat ik naar huis zou gaan :(
Dat moment brak aan en ik gaf hem nog 1 laatste knuffel, en ging naar huis.
Toen ik thuis was, heb ik alleen maar zitten huilen omdat die week voorbij was en ik niet eens om zijn nummer had gevraagd,
elke avond dacht ik aan hem, en heb ik zitten huilen.. en dat 5 maanden lang.
Het enige wat ik van hem had was zijn Facebook (Waar hij niet actief op was) en een foto van ons 2.
Elke dag ging moeilijk voorbij, tot gisteren..
Gisteren was er een reünie, waar hij óók naartoe ging.
Ik zag hem, en ik kon wel janken van geluk, we hebben de hele avond zitten kletsen en hebben super veel gedanst.
Tot hij met spoed weg moest voor zijn broer.. Ik had zijn nummer nog steeds niet, en ik heb afscheid moeten nemen van hem zonder knuffel maar met een korte 'Sorry, ik moet echt dringend gaan'.
Ik heb vannacht dus totaal niet kunnen slapen, en ik blijf maar aan hem denken.
De eerst volgende keer dat ik hem zie is op 10 juni, maar ik kan niet weer 5 maanden lang, elke dag huilen, elke dag weer verdrietig voelen omdat hij niet bij mij is.
Hij vertelde mij op die reünie dat hij dit gevoel ook telkens had, en zich ook rot voelde.
Mensen vertellen mij steeds dat ik hem moet vergeten, dat het niet goed is verdrietig te moeten zijn omdat ik verliefd ben op een 22 jarige,
en dat de leeftijdsverschil te groot is..
Ik weet dat ik jong ben, en dat jullie denken 'Het is de puberteit', maar ik kan ECHT niet zonder hem. Hoezo zou ik anders 5 maanden lang elke dag verdrietig moeten zijn?


Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik kan hem niet vergeten want ik hou echt van hem..

Iemand een idee? 😞

2 reacties

Hoi Anoniem220120181030,

Wat goed dat je alles zo duidelijk hebt uitgelegd, is gelijk een stuk makkelijker lezen! En nee, dit is geen sarcasme haha.
Maar ik zag dat er nog niemand op dit topic had gereageerd, dus ik dacht, laat ik eens reageren.

Allereerst denk ik dat je echt heel erg verliefd bent op hem. En die verliefdheid is natuurlijk erg lastig als je hem ook nog eens weinig ziet. Je hebt eigenlijk twee keuzes, zoals je zelf ook aangaf, namelijk:

1.) Je laat het gaan voor dat het is en probeert hem te vergeten. Ik heb dit een aantal keer helaas mee (moeten) maken, maar het waren uiteindelijk betere keuzes. Het kan je verdriet dat je elke dag hebt, langzaam over laten gaan. En ik hoor je al denken van: Dit is niet mogelijk, ik ben zó gek op hem, nee, dit kan niet. Maar ik kan je wat geks vertellen: Uiteindelijk zal het echt werken. En dat verliefde gevoel is niet binnen 1 dag weg. Soms duurt het nog wel een aantal maanden. Dat is helemaal niet erg, als je je inzet, zal alles lukken (op vliegen na zonder vleugels :P).

Maar zonder grappen, het kan wel echt overgaan. Veel met vriendinnen omgaan bijvoorbeeld. Zorg dat je veel afleiding hebt en zo min mogelijk aan hem denkt. Jij geeft aan dat je s’avonds juist onwijs verdrietig bent. Misschien kun je in het weekend bij een vriendin slapen? Dan kan zij je opvrolijken door leuke dingen te gaan doen (bios bijvoorbeeld).

Of als tweede idee: Schrijf de negatieve punten van hem op. Maak hem maar belachelijk op een blaadje. Of schrijf op waarom je hem wilt vergeten (in dit geval omdat je hem zo weinig ziet) en schrijf op hoe je dat gaat doen (zie hierboven).

En dan nu de tweede keus:

2.) Zoals hierboven staat, dit is de tweede keus. De keus die je neemt om, met toestemming van jezelf, verliefd te blijven op hem. LEt er wel bij op wat dit je verdriet kan opdoen, zoals eerst. Maar hier kun je over praten en tot 10 juni afleiding zoeken, zo vaak als kan.

Je zou ook z’n Facebook kunnen proberen. Misschien is het dan net een moment dat ie er toevallig op kijkt. En dan heb je raak! Stuur hem een berichtje met dat jij het bent en wie weet heb je contact.

Als laatste zou je (als je voor deze keuze gaat), alleen maar geduld kunnen hebben. Of wacht, ik voel nog een ideetje opborrelen. Woont hij heel toevallig niet bij jou vlakbij (in hetzelfde dorp, of die ernaast)? Als dat zo is, kun je misschien vriend(inn)en kunnen vragen of ze hem kennen en zijn nummer hebben. Je zou ook in z’n vriendenlijst op Facebook kunnen kijken en kijken of je een random contact te pakken kan krijgen (die bijvoorbeeld veel onder z’n foto’s reageert). Dan stuur je die een berichtje met de vraag of hij / zij zijn nummer heeft, of dat diegene jouw nummer kan doorgeven aan hem.

Ik hoop dat ik je na dit boekwerk aan tekst heb kunnen helpen haha,

Successssss!

Suzan (15) xx
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Erg jammer dat je 5 maanden moet wachten voordat je hem weer ziet, dat is nogal lang. Je houdt ontzettend veel van hem en je kan niet zonder hem. Jullie zitten toch bij een organisatie? De organisatie schrijft altijd contact gegevens op van mensen die deelnemen. Kun je niet is praten met de organisatie over dat je misschien in contact kan komen met die jongen.

En zoals Suzan al zei, stuur is een pb op facebook, als die dan is kijkt, dan ziet die dat jij het bent.

Lukt dit allemaal nou niet, ga dan iets anders doen, iets wat jouw afleidt van hem. En over 5 (hele lange) maanden zie je hem weer en het eerste wat je aan hem vraagt is zijn nummer!

Maar wie weet heeft hij wel een ander meisje tegen gekomen, of kom jij een andere jongen tegen, die tijd.

Hopelijk komt het goed tussen jullie 2!


Gr:Mr.S.

Reageer