3 jaar verliefd, maar ouders zijn tegen

  • 29 January 2023
  • 11 reacties
  • 199 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Gedag beste forumgebruikers,

 

Hallo, ik ben dus al een tijdje verliefd op een prachtig meisje. Ze heeft de beste lach ooit en een prachtig paar ogen waar je makkelijk in  verdwaald kan raken. We zitten in dezelfde klas sinds de 2e en delen veel klassen in de bovenbouw. We zien elkaar dus vaak. In de lockdown is de band tussen ons echt gaan hechten, wat voor mij en haar een goede vriendschap heeft opgeleverd.

Al daarvoor waren er gevoels van mij naar haar, maar ik durf ze niet te uiten. Dit komt voornamelijk door mijn ouders hun mindset over liefde, gezien zij iets meer religieus opgevoed zijn. Ze zijn van mening dat je partner van hetzelfde geloof moet zijn en pas na je studie een partner moet uitzoeken. Ze willen dus graag dat ik de liefde vermijd, wat veel gevraagd is van een tiener in zijn hormonale pieken. Lastig dus, ook omdat dit lieftallige meisje heel veel voor mij betekent, zowel vriendschappelijk als een mogelijke levenspartner. Van beide zien mijn ouders de voordelen niet gezien mijn leeftijd (16)

 

Wat alles nog moeilijker maakt is haar kant van het verhaal. We zijn immers vrienden, maar het is nooit enkel vriendschap geweest. Het was altijd net iets meer, vooral de laatste tijd merk ik dit. Ze zoekt me vaker op en ze lijkt mijn aanwezigheid zeer op prijs te stellen. De mogelijkheid dat zij onze vriendschap wilt ontwikkelen tot een romantische relatie lijkt nu heel realistisch. 

 

Nu is mijn vraag dus of ik überhaupt mijn gevoelens moet uiten, gezien de kans dat een romantische relatie opbouwen (met elk meisje voor dat geval) klein is met instemming van mijn ouders. Gevoelens negeren lijkt één van de opties die ik heb.(wat ik overigens ook lang heb gedaan en veel spijt van heb)

Een ander scenario kan zijn dat ik haar vertel wat ik van haar vind. Maar wat als ze mijn liefde beantwoord? Een relatie aangaan is hartstikke lastig en doe ik dat wel, wie kan mij gegaranderen dat ik mezelf, maar vooral haar emotioneel niet zal breken? Immers, een relatie die wordt afgekeurd door je ouders zal niet lang stand houden met constante druk van ze (hoewel ik echt van haar houd, wil ik haar niet hierin meeslepen)

 Tips, inzicht van andere en wat lieve woorden zullen zeer gewaardeerd worden! :) 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @LYA59 ,

 

lastig, vooral voor jou….

maar als ik jou was dan zou ik eerlijk tegen haar zijn en ook jouw gevoel niet wegsteken…

Dan is er natuurlijk ook nog dat jouw ouders er een ‘beetje’ anders over denken…..

Hoe gaan we dat allemaal oplossen in één reactie?

 

Wat zou je er van vinden als je als eerste eerlijk bent tegen dat hele leuke meisje….je moet zelf even bekijken op welk moment en welke volgorde….

Je zou in het algemeen met haar kunnen praten over relaties en hoe bij sommige geloven er anders over gedacht wordt. Je kunt dan over jouw geloof praten of eigenlijk het geloof van jouw ouders en hoe jij daarin staat.

Jij kunt daarvoor, tijdens of daarna vertellen dat je haar leuk vindt en wat jijzelf graag zou willen, maar wat jouw ouders niet oké vinden en welk probleem dat geeft als jij verkering wilt voor je 18e (of mag het dan ook nog niet?).

Je kunt ook afwachten, maar ja, als zij helemaal hoteldebotel op jou is en ze hoort dan pas hoe jouw ouders erover denken, dan komt de teleurstelling misschien wel erg hard aan…

Als zij weet hoe jouw ouders denken en jou nog steeds leuk vindt (ik zou eigenlijk niet weten waarom ze jou dan anders zou bekijken,  want jij bent niet jouw ouders, maar ok) dan kunnen jullie misschien het soort van rustig aan doen en elkaar nog beter leren kennen en kijken of jouw ouders in die tijd hun mening iets bij zullen stellen.

 

Is dat iets waar je wat mee kunt?

 

Gr. MIckeyMouse

 

Reputatie 2
Badge

Hoi, @MickeyMouse 

 

JE BENT MIJN HELD! Eindelijk een reactie, en wat een goede hartstikke bedankt! Er zijn wat ernstige ontwikkelingen plaatsgevonden,  maar ik weet niet helemaal zeker of ik die moet delen. Dit is zeer nuttig, 

Je 18e levensjaar heeft er helaas niks mee te maken, desbetreffende religie is de Islam, maar voel me zelf geen moslim. Je bent echt een kanjer Mickey dankjewel! Dit helpt veel, weet dat je iemand heel blij hebt gemaakt :)

Reputatie 2
Badge

Weet je Mickey gezien het annoniem is kan ik  het wel zeggen, de nieuwe ontwikkelingen betreffen dat meisje. Ik hoopte eigenlijk dat ze lesbisch was in de hoop dat zij niet op mij zal vallen. Ik vroeg haar hierover en wat blijkt ze heeft daar inderdaad nog geen idee over. Wellicht lesbisch, misschien bi of hetero. Dit maakt het voor mij nog moeilijker! Een ding is zeker, ik zal haar steunen als een goede vriend en wil een veilige omgeving voor haar creeëren.  Wat betreft voor mij gevoelens, help xD

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @LYA59,

 

soms maakt het wachten op iets wat je graag wilt, dat waar je al die tijd op hebt moeten wachten, nog mooier en dat geldt niet alleen voor een antwoord op een vraag in een topic……

misschien geldt dat ook wel voor de goedkeuring van jouw ouders op een relatie die jij graag wil…..misschien kan tijd wat helpen...

 

Hoi, @MickeyMouse 

JE BENT MIJN HELD!

 

je hebt gelijk haha, maar ik wacht zo mijn kansen af….ik zag jouw ‘stukje tekst’ bij jouw vraag om een andere naam en werd nieuwsgierig naar jouw topic en van het één komt het ander. Ik dacht, hij wacht al zolang dus die gaat sws blij zijn met alles wat ik schrijf….

Nee, das een grapje en leuk dat je mij een held noemt. Dat vind ik leuk en nou begrijp ik (nog meer) waarom dat meisje jou ook leuk vindt.

Je kunt soms pech hebben dat je topic niet opvalt tussen alle andere topics of dat iedereen nog even kijkt voordat ie gaat slapen en de volgende dag vergeten is waar die op nog wilde reageren, maar je hebt de eerste reactie te pakken. Je kunt ook een trucje gebruiken om jouw topic weer bovenaan te krijgen en dat is door gewoon zelf iets in jouw topic te posten. Bijvoorbeeld iets toevoegen zoals: ‘ik wil nog even zeggen dat zij ook 16 is’  of iets anders.

 

Eindelijk een reactie, en wat een goede hartstikke bedankt!

 

ik ben blij dat je er iets mee kunt en geen dank, ik doe het graag voor jou

 

Er zijn wat ernstige ontwikkelingen plaatsgevonden,  maar ik weet niet helemaal zeker of ik die moet delen.

 

Het is belangrijk om alleen dingen te vertellen waar jij je comfortabel bij voelt. Je hoeft ook niet alle vragen die anderen stellen te beantwoorden.

 

Je 18e levensjaar heeft er helaas niks mee te maken, desbetreffende religie is de Islam, maar voel me zelf geen moslim.

 

oké, ik snap het. Kun je er met iemand binnen 'jouw’ kerk/moskee over praten? Ik bedoel dat jouw ouders beter begrijpen wat jij voelt voor (een) meisje(s) die niet moslim is (zijn)

 

Je bent echt een kanjer Mickey dankjewel!

 

ik snap wel dat dat meisje jou leuk vindt, jij geeft zoveel complimentjes. Ik begin jou (voor zover mogelijk) steeds leuker te vinden, maar ik wil het je niet aandoen dat jij met mij bij jouw ouders thuis komt en mij voorstelt als jouw nieuwe vriendje haha. Ik val zelf wel op jongens, maar dat lijkt me nog lastiger als thuiskomen met een meisje van ‘alleen’ een ander geloof.

 

Dit helpt veel, weet dat je iemand heel blij hebt gemaakt :)

daar ben ik blij om en dankjewel voor jouw spontaniteit in jouw antwoorden. Ik word hier ook wel blij van.

 

Ik zag net dat je nog een aanvulling had geschreven:

……. de nieuwe ontwikkelingen betreffen dat meisje. Ik hoopte eigenlijk dat ze lesbisch was in de hoop dat zij niet op mij zal vallen…...ze heeft daar inderdaad nog geen idee over. Wellicht lesbisch, misschien bi of hetero. Dit maakt het voor mij nog moeilijker!

 

oké, dankjewel. Ja, voor jou was lesbisch misschien wel een ‘uitkomst’ geweest. Dan zou ze geen relatie met een jongen nemen, maar ja…

Ik snap dat zij dit voor haarzelf moet uitzoeken en fijn dat jij zegt haar hierin te willen steunen. Het biedt misschien wel een mogelijkheid om jouw 'probleem’, n.l. verliefd worden op iemand die geen moslim is, met haar te bespreken. Jullie hebben dan allebei iets waar jullie vragen over hebben en elkaar mee kunnen helpen.

Dan is de vraag 'valt zij nu op mij’, misschien iets minder dringend of hoe zeg je dat. Het geeft jullie allebei wat tijd om elkaar beter te leren kennen en te helpen en tijd doet soms wonderen.

 

Een ding is zeker, ik zal haar steunen als een goede vriend en wil een veilige omgeving voor haar creeëren.  Wat betreft voor mij gevoelens, help xD

mooi om te lezen dat jij er sws voor haar zal zijn

 

Tegelijkertijd, als zij bijvoorbeeld bi zou zijn en een relatie met jou zou willen, heb je er dan een extra 'probleem’ bij? Ik bedoel zouden jouw ouders het een extra ‘probleem’ vinden dat ze behalve geen moslim ook nog bi is? Je mag die vraag ook in het algemeen beantwoorden over hoe er door moslims over wordt gedacht. Dan hoef je niet direct over jouw ouders te spreken. Kijk maar wat goed voelt en anders skip je die hele vraag, kan ook.

 

Zonder jou te 'dwingen’ om antwoord te geven een vraagje en ik zal 'm zo algemeen mogelijk proberen te stellen:

denk jij dat je ooit een relatie krijgt met iemand die niet moslim is en dat jouw ouders daar toch mee instemmen/dat jullie contact (jij met jouw ouders) niet verbroken wordt?

Als ik hiermee te persoonlijke dingen vraag hoef je daar natuurlijk niet op te antwoorden.

 

Tenslotte:

heb je nog andere vragen over jouw topic?

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @LYA59 ,

mijn reactie wordt nu eerst gecheckt. Ik weet niet hoe lang dat duurt. Als ie goedgekeurd is krijg je een mailtje en dan komt ie hierboven te staan en niet helemaal van onder…

 

Gr. MickeyMouse

Reputatie 2
Badge

Hoi @LYA59,

 

soms maakt het wachten op iets wat je graag wilt, dat waar je al die tijd op hebt moeten wachten, nog mooier en dat geldt niet alleen voor een antwoord op een vraag in een topic……

misschien geldt dat ook wel voor de goedkeuring van jouw ouders op een relatie die jij graag wil…..misschien kan tijd wat helpen…

@MickeyMouse  Het zal mooi zijn ja, maar ik reken daar niet op. Mijn ouders veranderen niet zo snel, maar goed een beetje hoop is altijd wel goed.

 

 

 

je hebt gelijk haha, maar ik wacht zo mijn kansen af….ik zag jouw ‘stukje tekst’ bij jouw vraag om een andere naam en werd nieuwsgierig naar jouw topic en van het één komt het ander. Ik dacht, hij wacht al zolang dus die gaat sws blij zijn met alles wat ik schrijf….

Nee, das een grapje en leuk dat je mij een held noemt. Dat vind ik leuk en nou begrijp ik (nog meer) waarom dat meisje jou ook leuk vindt.

Je kunt soms pech hebben dat je topic niet opvalt tussen alle andere topics of dat iedereen nog even kijkt voordat ie gaat slapen en de volgende dag vergeten is waar die op nog wilde reageren, maar je hebt de eerste reactie te pakken. Je kunt ook een trucje gebruiken om jouw topic weer bovenaan te krijgen en dat is door gewoon zelf iets in jouw topic te posten. Bijvoorbeeld iets toevoegen zoals: ‘ik wil nog even zeggen dat zij ook 16 is’  of iets anders.

Dankjewel voor de tip! En ja man super blij voor de reactie, maar dat wist je al of niet ;)

 

 

Je 18e levensjaar heeft er helaas niks mee te maken, desbetreffende religie is de Islam, maar voel me zelf geen moslim.

 

oké, ik snap het. Kun je er met iemand binnen 'jouw’ kerk/moskee over praten? Ik bedoel dat jouw ouders beter begrijpen wat jij voelt voor (een) meisje(s) die niet moslim is (zijn)

Nog niet gedaan, maar dat is ook best lastig. Zal het proberen.

 

ik snap wel dat dat meisje jou leuk vindt, jij geeft zoveel complimentjes. Ik begin jou (voor zover mogelijk) steeds leuker te vinden, maar ik wil het je niet aandoen dat jij met mij bij jouw ouders thuis komt en mij voorstelt als jouw nieuwe vriendje haha. Ik val zelf wel op jongens, maar dat lijkt me nog lastiger als thuiskomen met een meisje van ‘alleen’ een ander geloof.

Ik weet nog niet of het meisje me leuk vindt, maar ja ik waardeer dat jij mijn woorden waardeert.

 

Dit helpt veel, weet dat je iemand heel blij hebt gemaakt :)

daar ben ik blij om en dankjewel voor jouw spontaniteit in jouw antwoorden. Ik word hier ook wel blij van.

 

Ik zag net dat je nog een aanvulling had geschreven:

……. de nieuwe ontwikkelingen betreffen dat meisje. Ik hoopte eigenlijk dat ze lesbisch was in de hoop dat zij niet op mij zal vallen…...ze heeft daar inderdaad nog geen idee over. Wellicht lesbisch, misschien bi of hetero. Dit maakt het voor mij nog moeilijker!

 

oké, dankjewel. Ja, voor jou was lesbisch misschien wel een ‘uitkomst’ geweest. Dan zou ze geen relatie met een jongen nemen, maar ja…

Ik snap dat zij dit voor haarzelf moet uitzoeken en fijn dat jij zegt haar hierin te willen steunen. Het biedt misschien wel een mogelijkheid om jouw 'probleem’, n.l. verliefd worden op iemand die geen moslim is, met haar te bespreken. Jullie hebben dan allebei iets waar jullie vragen over hebben en elkaar mee kunnen helpen.

Dan is de vraag 'valt zij nu op mij’, misschien iets minder dringend of hoe zeg je dat. Het geeft jullie allebei wat tijd om elkaar beter te leren kennen en te helpen en tijd doet soms wonderen.

Je schreef zelf dat je op jongens valt. Hoe was het voor jou om dit te vertellen, wat hielp je hierbij en wat had je graag gewild? Dit zal namelijk erg helpen om vervolgens mijn vriendin te helpen.

 

 

 

Een ding is zeker, ik zal haar steunen als een goede vriend en wil een veilige omgeving voor haar creeëren.  Wat betreft voor mij gevoelens, help xD

mooi om te lezen dat jij er sws voor haar zal zijn

 

Tegelijkertijd, als zij bijvoorbeeld bi zou zijn en een relatie met jou zou willen, heb je er dan een extra 'probleem’ bij? Ik bedoel zouden jouw ouders het een extra ‘probleem’ vinden dat ze behalve geen moslim ook nog bi is? Je mag die vraag ook in het algemeen beantwoorden over hoe er door moslims over wordt gedacht. Dan hoef je niet direct over jouw ouders te spreken. Kijk maar wat goed voelt en anders skip je die hele vraag, kan ook.

Ja het is een gigantische soep met tegenargumenten voor mijn ouders. Maar de liefde is sterk, hopelijk sterk genoeg om mn ouders te overtuigen.

 

Zonder jou te 'dwingen’ om antwoord te geven een vraagje en ik zal 'm zo algemeen mogelijk proberen te stellen:

denk jij dat je ooit een relatie krijgt met iemand die niet moslim is en dat jouw ouders daar toch mee instemmen/dat jullie contact (jij met jouw ouders) niet verbroken wordt?

Als ik hiermee te persoonlijke dingen vraag hoef je daar natuurlijk niet op te antwoorden.

Hele goede vraag, want ik zit er zelf ook mee. Het lijkt heel lastig op dit moment, gezien mijn ouders meer te bepalen hebben, maar zelfs als ik ouder ben lijkt het me best moeilijk op zo'n relatie te krijgen.

 

Tenslotte:

heb je nog andere vragen over jouw topic?

Eerder al dus gevraagd, maar wat hielp jou met het ontdekken van je geaardheid? Hoe wist je het zo zeker, en hoe wist je zeker dat je niet bi was/bent.  Wie hielp je hierbij en voelde je het fijn dat er vrienden waren die je hiermee helpen? Zo ja, op welke manier, door hen die vragen aan jou stellen etc.

 

Gr. MickeyMouse

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MrNicee,

 

…..misschien kan tijd wat helpen…

@MickeyMouse  Het zal mooi zijn ja, maar ik reken daar niet op. Mijn ouders veranderen niet zo snel, maar goed een beetje hoop is altijd wel goed.

 

ik snap het, hoop doet leven, maar het is ook wel belangrijk om reëel te blijven…

 

Je kunt ook een trucje gebruiken om jouw topic weer bovenaan te krijgen en dat is door gewoon zelf iets in jouw topic te posten…..

Dankjewel voor de tip! En ja man super blij voor de reactie, maar dat wist je al of niet ;)

uhh…. nee, oh ja toch wel, ik ben helemaal happy, I'm over the moon haha

 

….Kun je er met iemand binnen 'jouw’ kerk/moskee over praten? 

Nog niet gedaan, maar dat is ook best lastig. Zal het proberen.

kijk maar, alleen doen als het goed voelt, maar misschien helpt het om ze beter te begrijpen, weet niet of het iets verandert aan hun mening en of er mogelijkheden zijn, misschien ken je vrienden of familie die ook zoiets mee gemaakt hebben of zo, iets dat jou kan helpen

 

Ik weet nog niet of het meisje me leuk vindt, maar ja ik waardeer dat jij mijn woorden waardeert.

das lief dat je dat zegt, maar dat meisje vindt jou sws wel aardig, denk ik, want anders hadden jullie vast niet zo'n goede band

 

Je schreef zelf dat je op jongens valt. Hoe was het voor jou om dit te vertellen, wat hielp je hierbij en wat had je graag gewild? Dit zal namelijk erg helpen om vervolgens mijn vriendin te helpen.

 

op zich vond ik het niet echt moeilijk. Ik heb, als ik terug denk altijd een andere band met jongens gehad dan met meisjes. Toen ik jonger was had ik dat zelf niet zo in de gaten. Ik ging ook wel gewoon met meisjes om, maar tegen de puberteit begon ik soort van 'bang’ voor meisjes te worden, omdat ik dacht dat ze meer van mij wilden en dat voelde niet goed voor mij en toen nam ik ook meer afstand van meisjes. Nu, een paar jaar verder ga ik weer 'normaal’ om met meisjes. Ik heb het pas vorige zomer tegen mama verteld en die reageerde er heel goed op en eigenlijk wist ik dat van tevoren ook wel. Ik zou ook niet ineens hetero willen zijn, want ik val eigenlijk altijd al op jongens en ik kan me niet ineens voorstellen dat ik jongens niet meer leuk zou vinden en meisjes ineens wel als in verkering en relatie.

 

…. wat hielp jou met het ontdekken van je geaardheid? Hoe wist je het zo zeker, en hoe wist je zeker dat je niet bi was/bent.  Wie hielp je hierbij en voelde je het fijn dat er vrienden waren die je hiermee helpen? Zo ja, op welke manier, door hen die vragen aan jou stellen etc.

het hielp sws dat ik thuis altijd hoorde dat iedereen zichzelf mocht zijn en dat sommige jongens op jongens vallen en andere op meisjes en dat je ook het gevoel kan hebben dat je een meisje bent terwijl je een jongenslichaam hebt. Dus mijn omgeving heeft sws een rol gespeeld om er niet bang voor te zijn en gek gevonden te worden.

Verder was ik er niet erg mee bezig toen ik jonger was. Ik was altijd al een knuffelaar en vond het niet gek om jongens een knuffel of een kus te geven. Verder stond ik er niet echt bij stil, totdat ik in de puberteit kwam en ik echt merkte dat ik jongens ook geil vond en meer met ze wilde doen en bij meisjes dat gevoel niet had. Ik experimenteerde met andere jongens en omdat het helemaal een vrijwillige ontdekkingstocht was ging het kwartje wel vallen en voelde het goed.

Toen ik we pas terug in Nederland waren en nadat papa overleed en ik naar de middelbare ging, kwam ik in het gezin van de beste vriend van papa te wonen en ik heb er nu een heleboel broers bij en 2 zijn echt heel bijzonder en lief voor mij en zij vallen ook op jongens, dus ik kan goed met ze praten over alles. Zij zijn 20 en open gay en hebben vriendjes en zo zie ik dat ze gewoon alles doen wat hetero's doen, alleen voor liefde doen zij het met jongens en niemand in mijn omgeving die het gek vindt..

Dus, een veilige omgeving, die begrip toont, helpt zeker wel. Zij weten ook niet altijd alles, maar als ze zich openstellen voor mij, helpt het mij. Als ze mij steun en aandacht geven, inlevingsvermogen tonen is heel belangrijk, maar ze mogen van mij ook best kritisch zijn. Dat heb ik soms ook nodig om mijn grenzen beter aan te kunnen geven. Wat ik wel of niet wil doen met andere jongens bedoel ik dan bijvoorbeeld.

Het is dus fijn als je vrienden en familie om je heen hebt die meeleven en interesse tonen en vragen stellen om jou nog beter te leren kennen, waardoor jezelf ook beter begrijpt hoe je in elkaar zit.

 

 

….als zij bijvoorbeeld bi zou zijn en een relatie met jou zou willen, heb je er dan een extra 'probleem’ bij?

Ja het is een gigantische soep met tegenargumenten voor mijn ouders. Maar de liefde is sterk, hopelijk sterk genoeg om mn ouders te overtuigen.

 

oké, ik wens je sws succes, time will tell

 

denk jij dat je ooit een relatie krijgt met iemand die niet moslim is ….

Hele goede vraag, want ik zit er zelf ook mee. Het lijkt heel lastig op dit moment, gezien mijn ouders meer te bepalen hebben, maar zelfs als ik ouder ben lijkt het me best moeilijk op zo'n relatie te krijgen.

 

ik snap het

 

 

 

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @MrNicee ,

 

heb je haar alweer gezien en misschien ook gesproken?

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 1
Badge +1

Nu is mijn vraag dus of ik überhaupt mijn gevoelens moet uiten, gezien de kans dat een romantische relatie opbouwen (met elk meisje voor dat geval) klein is met instemming van mijn ouders. Gevoelens negeren lijkt één van de opties die ik heb.(wat ik overigens ook lang heb gedaan en veel spijt van heb)

Een ander scenario kan zijn dat ik haar vertel wat ik van haar vind. Maar wat als ze mijn liefde beantwoord? Een relatie aangaan is hartstikke lastig en doe ik dat wel, wie kan mij gegaranderen dat ik mezelf, maar vooral haar emotioneel niet zal breken? Immers, een relatie die wordt afgekeurd door je ouders zal niet lang stand houden met constante druk van ze (hoewel ik echt van haar houd, wil ik haar niet hierin meeslepen)

 Tips, inzicht van andere en wat lieve woorden zullen zeer gewaardeerd worden! :) 

 

Zeg wat je van haar vind (tegen haar), negeer je ouders en (het beste) laat het geheim.

Reputatie 2
Badge

@MickeyMouse Ja heb met haar gesproken maar niks speciaals, ben uitgenodigd voor een feestje waar zij ook zal zijn, dus dat is cool. Maar ik twijfel steeds of het haar te vertellen man, de band tussen ons is al hectisch genoeg, laat los wat er zal gebeuren als ik mijn gevoels naar haar uit. Ik wil het misschien zo houden.

Reputatie 2
Badge

@EenzameBroMetCrush 

Dankjewel voor de woorden, waardeer het man :)
Denk echter dat het lastig is om het haar echt te vertellen. Wil liever redden wat er is dan alles riskeren.

Reageer