Vraag

Zwanger en leven in een groep

  • 9 December 2018
  • 5 reacties
  • 241 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik had nog een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden. Namelijk: wat gebeurt er als je in een leefgroep ( Deze tekst is verwijderd door De Kindertelefoon. ) woont en je zwanger raakt. Word t kind dan afgepakt of gaan ze je dingen dwingen? Of sturen ze je weg? Ik wil wel weten wat er zou gebeuren op dat moment.
En kunnen ouders ook bepalen of ze willen dat t kind weg word gehaald of nii (van hun 16jarige zwangere dochter)

5 reacties

Hoi,

Ik weet niet precies wat een leefgroep inhoudt of in welke situatie je zit e.d., maar niemand mag je ooit dwingen tot abortus.

Of je dan ook voor het kind mag blijven zorgen en hoe en wat is een ander verhaal.

Deze site geeft hier informatie over.

Ben je zwanger? Heb je dit verteld aan mensen? Hoe zit het met die groep?

Gr. Pin
ik heb nog een bericht getypt, gaat over dat ik denk dat ik zwanger ben. T voelt zo. Heb testen gedaan maar dat was vandaag en 2 dagen geleden. En er stond negatief. Maar had gelezen dat t niet werkt als je ondertussen nog de pil gebruikt, en ik slikte hem door. Maar deze maand ben ik er 3 vergeten/ telaat ingeslikt (meer dan 12uur ertussen) me begeleiders weten van me tests dus ze zeiden dat ik deze week moet stoppen met de pil en moet wachten tot over 7 dagen zodat ik weer kan testen

in een groep wonen is dat je niet meer thuis kan wonen door gebeurtenissen. Dan word je gebracht naar een groep. Dan woon je met meerdere jongeren in 1 huis. Maar t is nii het beste
Hoi,

Goed dat je het bij de begeleiding hebt gemeld. Ik denk dat het inderdaad goed is om zeker te weten of je wel of niet zwanger bent. Kun je met heb over de gevolgen e.d. praten?

Gr. Pin
hoi,


dat weet ik niet. Ik weet niet wat ik tegen hun moet vragen of zeggen
De dingen die je hier vraagt. Ik denk dat zij daar meer van weten dan ik.

Reageer