Welke straf staat op het stelen van een minecraft account?

  • 19 August 2015
  • 11 reacties
  • 2293 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal, mijn broertje speelt sinds een paar maanden een spelletje genaamt minecraft.
veel van jullie kennen het spel waarschijnlijk wel.

dit is het geval: hij was online aan het spelen en heeft iemand anders zijn account gegevens gevraagt.
hij heeft toen de gebruikers naam en wachtwoord verandert.
hij heeft dus iemand anders account gestolen.

een minecraft account kost 20euro, dus eigenlijk heeft hij 20 euro gestolen.

welke straf staat er op het stelen van een minecraft account (20euro).

-PAboy

11 reacties

Ik denk niet dat er echt wat aan gedaan kan worden aangezien je browdtje zelf die gegevens gaf en dat had hij natuurlijk net moete doen
Politie gaat hier niks mee doen, maar stel dat ze dat wel zouden doen dan zal het waarschijnlijk een HALT-straf worden. http://halt.nl/halt-straf/
Weet je hoe vaak dit gebeurd? Heel vaak. Ze komen echt niet achter je broertje aan.
Deed je broertje dat?
Het is verbonden aan je mail dus je kunt je wachtwoord nog veranderen....
Als jij door het raam geld aan dieven buiten op straat geeft, kan niemand daar wat aan doen... Helaas... Maar Mineceaft accounts kan je altijd recoveren als je de transactie nummer hebt ("bonnetje")

Meer info: https://help.mojang.com/customer/en/portal/articles/361483-my-account-was-stolen?b_id=5408
Volgens mij kan je hier vrij weinig tegen doen omdat hij met eigen wil en verstand zijn minecraft account gegevens aan het desbetreffende persoon heeft verstrekt
De eigenaar van je broertjes account zal geen straf krijgen.
Ten eerste vroeg hij gewoon iets
Ten tweede was je broertje zo dom om zijn gegevens te geven. Zelfs zijn wachtwoord wat ik nogal dom vind. Elke persoon op die server kan zijn account hebben. Dit is bijna hetzelfde als een bak met iets er in van een bepaalde waarde op straat zetten en er een fluoriserende gele stickers waar gratis meenemen op staat er op plakken
Als het mogelijk zou zijn om die gene te vinden en hem aan te klagen dan zou de rechter zeggen dat hij het account gegeven had (wat ook zo is) wat vreemd is is dat je het wachtwoord aleen kan veranderen met de email van je broer heeft je broertje een gmail dat kan namelijk makkelijk gehackt worden. Persoonlijk denk ik dat je liegt. Maar het is mogelijk dat hij de email van het account veranderd heeft en dat betekent dat het email verander systeem erg slecht is dus ik zorg dat ze dat aanpassen.en als het zo is dat hij dat gedaan heeft dan is het onmogelijk om je account terug te krijgen.
Wat ik bedoel met de email van je broer is de email die gebruikt is op zijn account
Er kan waarschijnlijk niks gebeuren. Maar als het wel zo kan gebeuren, ga je naar bureau halt. Want iemand heeft 20 euro betaalt om te spelen en jij ''hackt'' ze om te waarschijnlijk door te verkopen. En je kan aangeklaagd worden door de gene.
Badge

staat geen straf op dus zet tekoop op marktplaats

Reageer