Vraag

Weglopen of ontvoering?

  • 4 March 2022
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

Badge

Hallo iedereen,
Ik ben iemand van 15 jaar oud en het gaat hier bij mij thuis niet goed en ik zou willen weglopen. Mijn tante weet hiervan en ze heeft mij opvang aangeboden als het echt niet meer gaat hier thuis. Nu is er één probleem, mijn tante woont in Zwitserland, wat buiten de Europese Unie ligt. Ik twijfel of ik mijn eigen tante onbewust schuldig maak aan ontvoering van een minderjarige als ik naar haar ga. Ik weet dat ik sowieso in de problemen kom als ik wegloop, maar ik wil niet dat mijn tante zich schuldig maakt, wanneer ze me juist probeert te helpen.

Weet iemand of dit mijn tante in gevaar zou kunnen brengen?
Alvast bedankt
Elphie


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hey @Elphie ,

 

echt zo goed van jou dat je zelfs in een situatie waarin het slecht met je gaat, nog aan een ander denkt! En extra jammer dat je nog geen reacties hebt gehad.

Omdat ik ook niet 100% zeker weet wat de gevolgen voor je tante zouden zijn, wil ik je graag doorverwijzen naar de Kinder- en Jongerenrechtswinkel ( link: https://kjrw.eu/ ) Zij kunnen jou gratis en anoniem advies geven.

Als je wil praten over weglopen, dan ben je ook altijd welkom om met De Kindertelefoon te bellen of te chatten. 

 

Veel sterkte met de moeilijke situatie waar je in zit!

groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer