Vraag

Weglopen

  • 6 July 2018
  • 7 reacties
  • 867 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Is het strafbaar als je wegloopt zonder te melden waar je bent. En hoelang duurt het voor je gevinden word

7 reacties

Waarom wil je weglopen?

Weglopen is niet strafbaar, het opvangen van een weggelopen minderjarige is echter wel strafbaar.

Dat betekend dat iedereen die jou helpt met weglopen wel strafbaar is, maar jij theoretisch gezien niet.

Je wordt natuurlijk wel als vermist opgegeven en dan gaat iedereen naar je zoeken.

De meeste kinderen worden binnen 24 uur gevonden ( ongeveer 85% procent ) de meeste anderen binnen een paar dagen.

~Asy
Hoi,

Ehm nee, strafbaar is het niet. Of het verstandig is, is weer een andere vraag.

Waarom wil jij weglopen? Is het misschien een optie om naar vrienden / familie te gaan ipv weg te lopen? Dat is een stuk veiliger en bovendien ook prettiger voor jou lijkt me.

Als het thuis niet veilig is voor jou, kun je contact opnemen met de Kindertelefoon (die heb je al gevonden :)) of met Veilig Thuis. Zij kunnen je helpen om jouw situatie weer veilig te maken.

Ik hoop dat je open staat voor een andere oplossing. Weglopen is dat namelijk niet, ook al lijkt dat soms wel zo.

Gr. Pin
Hoi!

Strafbaar is het niet, maar het is handiger om thuis te laten weten dat je even weg moet. Als ze thuis niet weten waar je zit, kan het dat er een zoekactie wordt gestart.

Zoals @Pin zei, is even naar een familielid of vriend(in) gaan een optie. Daar kan je even weg zijn van thuis, en op zoek gaan naar een oplossing.

Thuis zou je je fijn moeten voelen. Als dat niet het geval is, kunnen de linkjes van @Pin je verder helpen.

Groetjes
x
Naar mijn weten is het weglopen zelf niet strafbaar, maar het opvangen van een minderjarige wel. Zelf kun je dus overal naartoe gaan waar je wil, maar als een goede vriend(in) je in huis neemt, zijn zij strafbaar. Er zal ook naar je gezocht worden omdat de politie niet weet of je uit vrije wil bent vertrokken, of dat je ontvoerd bent.
Is het strafbaar als je wegloopt zonder te melden waar je bent. En hoelang duurt het voor je gevinden word
Het is niet handig om weg te lopen En het zal ook niet lang duren voordat je gevonden word aangezien er allemaal polities je gaan zoeken.. Maar het is niet strafbaar
hey

vaak binnen 1 dag en anders in 2 of 3 dagen
ik werd in 9 uur gevonden bij een vriend aan de andere kant van nederland

groetjes
Reputatie 1
Badge
Weglopen is niet strafbaar als ze je vinden krijg je geen straf wel word er met je gepraat en overlegt maar ik zou het niet doen ik ben zelf ook weg gegaan bij mijn moeder nu heb ik veel gezeik omdat ik nu bij mijn vader zit dus ik zou het niet doen wat is de reden dat je weg wil lopen? Mag ik dat weten ik ben nieuwschierig.



Groet jordi.

Reageer