wat vinden jullie van de heilige boeken?

  • 10 February 2013
  • 96 reacties
  • 6614 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo allemaal ik wil jullie graag vragen wat jullie nou van de islam de christenen en de joden vinden
ik vind ze persoonlijk gewoon dom ze geloven allemaal in de zelfde god en toch vechten
ze tegen elkaar 2/3 van de oorlogen ontstaat uit geloof
ik erger mij vooral aan die figuren van god is goed jezus dit mohamed dat allah groot
kom op als die goden (god) er echt zou zijn zou hij toch een veel betere wereld maken
en die amerikanen er dan bij  te schreeuwen van alle islamieten zijn terroristen
ze denken dat ze voor god strijden maar ze vechten gewoon voor macht en land

weg met de heilige boeken

96 reacties

Hoi brolie,

Ten eerste vind ik het erg respectloos hoe je over de gelovigen praat.
Als tweede wil ik je duidelijk maken: Christenen geloven in God - De Islam in Allah (Je zegt dat dit hetzelfde is, maar dit is echt iets anders!!) - Joden geloven dat hun Messias nog moet komen, die hebben er dus geen een.

Ik ben gelovig, Ik ben Christen en geloof in God. Ik weet dus de verschillen. Ik vind het naar dat je zo praat, maar dat is jou mening.
Ik accepteer de Islam en het Jodendom.
Lang niet alle mensen vechten ervoor, de meerderheid gelooft echt in het Christendom (In de Oosterste landen vechten ze veel).

Ja, ik geloof in de Bijbel.

Liefs, SecretGirl
hee ik probeer niemand te discrimineeren maar ik vind het blachelijk dat ze (alles uit gods wil doen)
en je moet me gelijk geven dat er mooi wat lijken over gaan
zo als boush en de afganen
en al die andere mensen
ik vind t best dat ze geloofen
maar hou dat ook voor jezelf
kijk ik wl er graag ofer praten om dat het
me verschrikelijk vind
dat ze vrouwe dwing en tegen hun zin in
al is dat bij de cristenen
al veel minder zo maar
bij voorbeeld homo's
dat zijn hele ardige mensen
maar tog hebben de
kristenen er een hekel aan


brolie

(secret Gril ik vind het aardig dat vriendelijke reactie achter laat)
Bij ons maakt het niet uit of je homo/lesbi bent. (Voor mij en in mijn kerkgemeente). Ook in het christendom komt dit (natuurlijk!) voor.
Verder is dat bij de Islam wel zo, dat vrouwen tot allerlei dingen gedwongen worden (bijv. hoofddoeken en trouwen). Of dit hun eigen keus is, weet ik niet.
Ik geef je gelijk dat er in de Oosterse landen veel gevechten over zijn.
dankje wat dat bedoelde ik maar er zijn ook streng katolieken bij ons in het dorp
die ongelevigen homo's en buiten lander ophangen
dankje wat dat bedoelde ik maar er zijn ook streng katolieken bij ons in het dorp
die ongelevigen homo's en buiten lander ophangen


Dit zou kunnen, dat weet ik niet. Wel weet ik dat Katholieken anders zijn dan de Protestanten (Dit ben ik...).
Hun diensten zijn anders en de liederen al helemaal. Tja, bij ons is het een Amerikaanse kerk, met band en zonder orgel. We zingen geen 'Hele Noten' maar gewoon muziek, zoals dat in deze tijd in is.
Ik hoop dat je geleerd hebt dat het respectloos is om zo over andere mensen te praten.
Liefs, SecretGirl
Ha Brolie,

Ik vind het fijn te kunnen lezen dat eindelijk iemand het flink met me eens is. In principe houd ik me veel bezig over dit soort dingen en heb ik al kunnen constateren dat Christenen, Islamieten, etc. idioten zijn! Ze zijn psychopaten. Ze moorden elkaar uit (zoals je zelf zegt, 2/3 oorlog ontstaat door geloven en dat KLOPT) en dat is heel ongezond. Dan ten tweede, het zijn meestal de wat zwakkere mensen. 😉 Dan spreek ik voornamelijk over de Christenen. De Christenen zijn een apart volk. Je kunt ze met de technologie van de tegenwoordige eeuw alles wijs maken, behalve ÉÉN DING: Dat God niet bestaat! God is een idioot verzinsel! God is ooit bedacht door een dorpsgek in de Middeleeuwen. Ik kan Christenen echt niet uitstaan. Ze proberen elkaar maar te verdedigen omdat ze gewoon te zwak zijn. Ze zijn gepest vroeger, of een """""""""""geliefd"""""""""" familielid kwijt. Een oma of zo, dan worden ze meteen Christen en gaan ze helemaal in de "Heer"! En dan kunnen ze zijn naam wel met een hoofdletter typen in een zin als "Hij", maar mijn naam niet! BELACHELIJK! Onrespectloos vies gedrag!

Ikzelf ben atheïst en durf dat aan niemand te vertellen. Ik denk dat als ik mensen laat weten dat ik atheïst ben, ik op de een of andere manier me niet kan inhouden en doordraai hierover! Maar, dat zou MEER dan terecht zijn! Ik kan me zo kwaad maken over dit rare verzinsel! Anyway hoop ik dat jij wel atheïst bent of dat door mijn logische post bent geworden en ook dat je weet dat het atheïsme altijd een fijne ZEKERHEID (nee, geen geloof...) is van 3 woorden: God Bestaat Niet! (De GBN kunnen we het ook wel noemen, haha. :P) Ook hoop ik dat je niet veel van de reacties van mensen zoals die SecretGirl aantrekt... dat zijn juist meestal mensen die hun hele leven spenderen voor een sprookje. Zonduh!

Groetjes,
Lol
Hoi Lol,
Ik vind dit respectloos. Dat ik (erg) gepest  ben, wil niet zeggen dat ik me ga verdiepen in God. Dat jij atheïst bent moet jij weten. Ik kan niets meer dan mijn oude reacties vertellen. Wel weet ik dat ik niet mijn leven spendeer aan God. Sterker nog: HELEMAAL NIET!
Sorry hiervoor.
Ieder zijn mening.
Liefs, SecretGirl
Goed dat jullie een open discussie hebben over dit onderwerp.
Let echter op je woorden en zorg dat je reacties niet aanstootgevend zijn. Wanneer dit wel zo is, zal het aangepast of verwijderd worden.
Zei ik iets verkeerds? 😕
Hoi Lol,
Ik vind dit respectloos. Dat ik (erg) gepest  ben, wil niet zeggen dat ik me ga verdiepen in God. Dat jij atheïst bent moet jij weten. Ik kan niets meer dan mijn oude reacties vertellen. Wel weet ik dat ik niet mijn leven spendeer aan God. Sterker nog: HELEMAAL NIET!
Sorry hiervoor.
Ieder zijn mening.
Liefs, SecretGirl


Ik vind het respectloos hoe Christenen doen. Een (klein) voorbeeldje waar ik me bijvoorbeeld aan kan irriteren van hun: ze houden het eten voor mij op, omdat ze zelf moeten bidden. Dat vind ik gewoon laag! Ik heb dat over dat verdiepen in God of dat gepest zijn ook helemaal niet specifiek naar jou toegericht - enkel naar de alledaagse Christen.

Hoogachtend,
Lol
                                          
ik heb respect voor elk geloof, zelf geloof ik niet want vind t onzin maar het is hun eigen keuzen.
ik vind het heel raar dat in elke 'heilig boek' staat dat vechten enzo verboden is maar de meeste oorlogen komen idd door het geloof
ik denk daarom dat de wereld zonder geloog beter zou zijn.
het is helemaal niet waar dat turken marokenen enzo teroristen zijn
ik ben in een islamitisch land opvakantie geweest en dat waren echt de aardigste mensen ooit die in nederland zijn mischien fout maar dat betekend niet dat ze het allemaal zijn
xxx
ik hoop inshallah dat jij ooit nog van gedachte veranderd!
alles rond geloof is zo mooi, mashallah
er is zeker wel een god! zonder een god is er helemaal niks en zouden wij er ook niet zijn.
allahu akbar
elhamdulillah dat wij er zijn.
hallo allemaal ik wil jullie graag vragen wat jullie nou van de islam de christenen en de joden vinden
ik vind ze persoonlijk gewoon dom ze geloven allemaal in de zelfde god en toch vechten
ze tegen elkaar 2/3 van de oorlogen ontstaat uit geloof
ik erger mij vooral aan die figuren van god is goed jezus dit mohamed dat allah groot
kom op als die goden (god) er echt zou zijn zou hij toch een veel betere wereld maken
en die amerikanen er dan bij  te schreeuwen van alle islamieten zijn terroristen
ze denken dat ze voor god strijden maar ze vechten gewoon voor macht en land

weg met de heilige boeken


Hallo,

''Mijn mening''
Ik vind dit nogal te hard klinken. Je kunt beter de vraag aan niemand stellen.
Zelf heb ik een vriendin die christen is en eentje die moslim is.
Het heeft mss niets met mij te maken ofz maar ik bedoel ermee dat je beter niet kunt zeggen 
''weg met de heilige boeken''

Dat klinkt als weg met de christenen en moslims ;-)
Dus denk goed na voordat je iets zegt.

Groetjes -Feelingss-
Voor vrouwen is dat eigenlijk wel verplicht maar heel veel vrouwen hebben daar een vrije keus in dsu beslissen ze het nogsteeds zelf.
en wat je zegt over trouwen, dat is niet alleen bij vrouwen, ook mannen worden uitgehuwelijkt.
beslama
Geloof in wat jij zelf wilt, kijk niet wat anderen doen.
@secretgril Voor vrouwen is dat eigenlijk wel verplicht maar heel veel vrouwen hebben daar een vrije keus in dsu beslissen ze het nogsteeds zelf.
en wat je zegt over trouwen, dat is niet alleen bij vrouwen, ook mannen worden uitgehuwelijkt.
beslama
beetje respectloos dit
Hoi, 
Ik vind dat je respectloos praat over gelovigen. Ikzelf geloof ook niet, ik ben niks van mijn geloof. Simpel: omdat ik denk dat er geen Goden zijn, en dat je je toekomst zelf bepaalt, door de keuzes die je maakt. 
Ik vind dat je mag zijn wie je bent. Wat je ook gelooft, hoe je overal over denkt... Dat maakt niet uit. 
Zolang je gewoon jezelf bent, is het toch goed? Ik hoop dat je nooit meer zo respectloos over mensen praat. 
xxx
Voor vrouwen is dat eigenlijk wel verplicht maar heel veel vrouwen hebben daar een vrije keus in dsu beslissen ze het nogsteeds zelf.
en wat je zegt over trouwen, dat is niet alleen bij vrouwen, ook mannen worden uitgehuwelijkt.
beslama


Vrouwen & Mannen worden niet verplicht om te trouwen.
Ze worden niet uitgehuwelijkt, ze hebben hun eigen keus erin.
Alleen was het traditie, om pas te trouwen met de "ware".
Dus ze mogen gewoon zelf kiezen.
Tenzij ze in erge omstandigheden zitten door mensen bijvoorbeeld uit hun omgeving ofsw,
Die een probleem gaan maken, maar dat is dan een ander verhaal.
x
Je mag geloven wat je zelf wil, maar toch in de heilige boeken en/of teksten staat dat je niet mag doden, vechten,discrimineren en iedereen moet respecteren om wie ze zijn, waarom komen er dan toch zoveel oorlogen door het geloof in het algemeen?
Je mag geloven wat je zelf wil, maar toch in de heilige boeken en/of teksten staat dat je niet mag doden, vechten,discrimineren en iedereen moet respecteren om wie ze zijn, waarom komen er dan toch zoveel oorlogen door het geloof in het algemeen?


De meeste oorlogen worden alleen maar veroorzaakt door, machtslust. 
Maar dan gaan ze weer het geloof ermee laten bemoeien, in de politiek.
Waardoor het dan weer door sommigen de schuld wordt gegeven aan de geloven.
x
[quote]
Je mag geloven wat je zelf wil, maar toch in de heilige boeken en/of teksten staat dat je niet mag doden, vechten,discrimineren en iedereen moet respecteren om wie ze zijn, waarom komen er dan toch zoveel oorlogen door het geloof in het algemeen?


De meeste oorlogen worden alleen maar veroorzaakt door, machtslust. 
Maar dan gaan ze weer het geloof ermee laten bemoeien, in de politiek.
Waardoor het dan weer door sommigen de schuld wordt gegeven aan de geloven.
x


ok ik snap het maar vind het nog steeds raar.
@ongemakkelijk ben jij gelovig?x
Voor vrouwen is dat eigenlijk wel verplicht maar heel veel vrouwen hebben daar een vrije keus in dsu beslissen ze het nogsteeds zelf.
en wat je zegt over trouwen, dat is niet alleen bij vrouwen, ook mannen worden uitgehuwelijkt.
beslama


Vrouwen & Mannen worden niet verplicht om te trouwen.
Ze worden niet uitgehuwelijkt, ze hebben hun eigen keus erin.
Alleen was het traditie, om pas te trouwen met de "ware".
Dus ze mogen gewoon zelf kiezen.
Tenzij ze in erge omstandigheden zitten door mensen bijvoorbeeld uit hun omgeving ofsw,
Die een probleem gaan maken, maar dat is dan een ander verhaal.
x

       


ik zeg toch niet dat het verplicht is om uitgehuwelijkt te worden? hoofddoek ik eigenlijk wel verplicht maar daar hebben heel veel vrouwen vrije keus in. dat bedoel ik

Reageer