wat vinden jullie van de heilige boeken?

  • 10 February 2013
  • 96 reacties
  • 6614 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo allemaal ik wil jullie graag vragen wat jullie nou van de islam de christenen en de joden vinden
ik vind ze persoonlijk gewoon dom ze geloven allemaal in de zelfde god en toch vechten
ze tegen elkaar 2/3 van de oorlogen ontstaat uit geloof
ik erger mij vooral aan die figuren van god is goed jezus dit mohamed dat allah groot
kom op als die goden (god) er echt zou zijn zou hij toch een veel betere wereld maken
en die amerikanen er dan bij  te schreeuwen van alle islamieten zijn terroristen
ze denken dat ze voor god strijden maar ze vechten gewoon voor macht en land

weg met de heilige boeken

96 reacties

Ik moet toch even iets kwijt.
Ik ben zelf goedgeloovig joods enzo, maar een deel van mijn volk is niet ontschuldig.
Joden vermoorden veel mensen, geloof me maar, kijk maar naar de zionisten in Palestina. 
Niet alle Joden zijn zionisten, maar zionisme is wel een stroming in het jodendom.
De ortodoxe joden (niet allemaal, echt niet!) zijn ook extreem racistisch en haatdragend tegen ander volk.
Zelf ben ik liberaal.

Je hebt in elk geloof wel rotte appels en extremisten, het jodendom ook.
Trouwens, even om een paar misverstanded dit forum uit te helpen:
Allah, Jaweh en God is dezelfde aangeduid met een andere naam. 
God: Engels/Nederlands en vast keer talen, Allah/????: Arabisch, Jahweh/????: Hebreeuws.

Ik reageer opnieuw omdat ik nu andere gedachten heb:
Ik ben Theistisch, wat betekend dat ik in God geloof zonder verdere godsdienst die eraan hangt, ookal bestudeer ik momenteel het Christendom en de Islam.
Ik ben het met de anderen eens dat religie niet echt zo veel oorlogen veroorzaakt, maar hebzucht,
maar ik ben het er niet mee eens dat boven het Christendom ineens een heilige halo word gehangen.
Die iss ofz dood mensen met handen en acties, maar dat neemt niet weg dat het Christendom niet onschuldig is.
Heb je zo'n iss organisatie nodig om een geloof moordend te maken? Gewoon omdat het Christendom de tijd van de niet Christenen verbranden al gehad heeft.
Het Christendom moord nogsteeds hoor, maar met woorden, hierin ben ik niet veranderd.
Geen enkel geloof telt geen extremisten of te streng gelovigen waaronder anderen lijden, dit bestaat niet.

De heilige Boeken zijn onvolmaakt op deze aarde. Ze zijn aangeraakt door mensen en daardoor onvolmaakt geworden, dat is mijn visie. Niet alles klopt. En wat ik ook merk is dat ze zijn aangepast aan de tijd, de omstandigheden en het land waarin ze zijn geschreven. Zo is het in het Christendom bijvoorbeeld een zonde om vis te eten en om kleding te dragen van verschillende texturen. Er is wel meer te bedenken waar ik duidelijke sporen zie.

Ik ben theistisch met een reden. Ik heb vele tekenen gehad en gezien, ik merk ook dat als ik een kruis sla dat toetsen beter gaan en dat ik na het bidden altijd veel geluk heb. Ik probeer te stoppen met vloeken en schelden en ik zie ineens allemaal oude vrienden terug enz, ik ben er zeker van dat het een beloning is voor mijn vorderingen. Het kan toch niet anders? Het is simpelweg geen toeval, dat geloof ik niet meer na zo veel jaar.
Christenen: De bijbel bestaat uit haat en angst tegen homoseksuelen, vrijdenkers, lesbiennes, vrouwen, atheïsten etc. Ze zijn zeer verdeelt en vermoorden buitenstaanders en elkaar. Mormonen, protestanten, jehova getuigen, katholieken, rooms katholieken, agnosten etc.

Joden: ik ben geen nazi of jodenhater maar ik ben een anti-zionist: tegen een joodse staat of staat waar het jodendom het bestuur, strafrecht en/of maatschappij (te) sterk beïnvloedt (Israël). Er zij maar amper 15 miljoen joden en zij denken de baas te kunnen spelen omdat ze wapens en geld krijgen van de VS.

Moslims: er zijn bijna 1,5 miljard moslims in de wereld en de meeste zijn doodnormale mensen. Slechts een heel klein groepje probeert de Koran in hun voordeel te gebruiken om geld en politieke macht te krijgen door in "de naam van Allah" mensen te vermoorden. Zelf vind ik de Islam het minst slecht van de drie grote religies in deze wereld. Nergens in de Koran komt het woord "jihad" ( heilige oorlog) voor.
@CFFNP, ik wil graag op je reactie ingaan. Maar hiermee zeg ik niet dat jij niet mag denken wat je denkt! Ik zou alleen graag mijn kijk erop vertellen.
Zelf ben ik christen, en nergens in de bijbel lees ik haat tegen homos. Seks tussen twee mannen of vrouwen word afgekeurd, maar de mensen niet! Zelf zie ik seks tussen het zelfde geslacht als zonden, net als liegen en stelen. Maar haat ik iedereen die liegt?
En wat ik eerder al zei, mensen die moorden komen uit elk geloof. Ik zeg echt niet dat christenen niet moorden, maar ik durf wel te zeggen dat het christendom een geloof van liefde is. Hoe mensen er naar leven... Dat is aan ieder voor zich.
Ik ben het helemaal met je eens dat het maar een klein groepje moslims is dat moord. Maar sowieso is het maar een klein deel van de mensheid die moord, denk ik.

Zelf denk ik echt dat mensen te snel een oordeel hebben over een geloof. Ze kennen een paar mensen met een bepaalt geloof of hebben er van gehoord of een ervaring mee en oordelen gelijk over het hele geloof.
Christenen haten geen homo's. Er zijn christenen die homos haten.
Moslims moorden niet. Er zijn moslims die moorden.
Joden voelen zich niet beter dan de rest. Er zijn joden die zich beter voelen dan de rest.
Leer een geloof echt kennen voordat je oordeelt. Leer niet alleen de mensen kennen die geloven. Want zo denk ik dat er haat ontstaat. Doordat mensen oordelen in plaats van proberen elkaar te begrijpen.
Over heilige boeken : niks mis mee.
Hindoeïsten of Boeddhisten hebben nog nooit een oorlog gevoerd vanwege het geloof.
Geen enkele schriftelijke godsdienst gaat over oorlog en moord. Ze gaan eerder over liefde en verenigen de mensheid eerder dan hem te vernietigen.

@CFNNP Jij zegt dat de 3 grootste godsdiensten : Het jodendom , christendom en de islam zijn terwijl er maar 15 miljoen joden volgens jou zijn.. Er zijn 5 Wereldgodsdiensten : Christendom, Jodendom , Islam , Boeddhisme en Hindoeïsme (Als iemand iets tegen deze volgorde heeft : ik heb ze gewoon opgeschreven en niet gerangschikt).
Ik ben zelf gelovig (ik lig nu in bed met een tienerbijbel naast me) maar ik zie echt niet wat er mis is met het jodendom en de islam, behalve dat ik t niet eens ben met eem aantal opvattingen. Maar dat geldt ook wel voor t christendom, ik voel me nou niet bepaald ondergesteld aan jongens en dat staat toch ook echt in de bijbel.

Overigens vind im dat je best t eten mag ophouden om te bidden,als dat belangrijk is. Eten terwijl mensen bidden is veel respectlozer !!
Ik weet de waarheid over al die geloven maar ik kan het helaas niet vertellen. Want dan vinden ze me
"Waarin lijken moslims, Joden en christenen op elkaar?

* Er is één God, die alles gemaakt heeft, en de mensen met speciale aandacht. Hij interesseert zich voor hoe deze mensen leven en hij luistert naar gebeden.

* Wie goed is, zal voor altijd bij God leven. Maar er is ook een hel, een plek waar God niet is, waar kwaadaardige mensen zullen verblijven na hun dood.

* God grijpt in de geschiedenis in: door openbaringen, dromen, ‘toevallige’ gebeurtenissen en wonderen.

* Er zijn meer bovennatuurlijke wezens dan God alleen: er zijn ook demonen, duivels, engelen en aartsengelen.

Waarin verschillen moslims, Joden en christenen onderling?

* Joden zien Mozes als de grootste profeet, christenen Jezus en moslims Mohammed.

* Joden zien de Thora (de wet van Mozes) als de hoogte openbaring, christenen de persoon Jezus (geen boek dus) en moslims de koran.

* Joden en moslims geloven in één God, christenen ook, maar dan wel ‘opgesplitst’ in drie verschijningsvormen: Vader, Zoon en heilige Geest, de heilige drie-eenheid.

* Joden geloven dat de ‘Messias’ (een koninklijke redder van Israël) nog moet komen, christenen dat hij Jezus is en dus al gekomen is, en moslims geloven zelden in een soort messias.

* Moslims menen dat God gelovigen concreet beloont voor hun goede werken, christenen en joden denken dat de relatie met God veel complexer is." - bron www.eo.nl
Oh het is oud haha
Eey!
Als je echt in een bepaalde religie gelooft, heb je geen respect voor een andere godsdienst, omdat je weet dat de jouwe waar is. Natuurlijk betekent dat niet dat je geen respect moet hebben voor iedereen om je heen.

Het is btw niet waar dat christenen en joden en islamieten in dezelfde God geloven. Voor de islam houdt 'God' iets anders in dan bijvoorbeeld voor christenen.

Ik ben christen en geloof in de God die uit 3 personen. God de Vader, de heilige geest en de zoon van God (dat is Jezus, die op aarde is geweest). In de bijbel staat dat God de aarde gemaakt heeft en dat God een plan heeft met de wereld. Daar bedoelt hij niet mee dat alles goed gaat, maar wel dat alles een bedoeling heeft. Mensen maken fouten, mensen maken oorlog, maar God heeft alles in de hand. Hij zond zijn zoon Jezus naar de aarde (hij werd geboren) en heeft op aarde geleden voor alle fouten die wij maken. Hij is aan het kruis gehangen en is uit de dood opgestaan (God kan dingen die wij niet kunnen). Omdat God ons liefheeft wil hij onze fouten vergeven en als wij met alle dingen die ons dwars zitten of alle coole dingen naar God gaan, wil God er voor ons zijn. Hij wil ons aannemen als zijn kind. Dan krijgen we een eeuwig leven met hem in de hemel. Mensen die niet zoeken naar en vinden wat waarheid is over de aarde, door wie de wereld gemaakt is en wat het doel ervan is, komen na hun dood in de hel. Dat is de plek waar voor altijd pijn is.

Als er oorlog ontstaat tussen godsdiensten, wil dat niet zeggen dat allebei de godsdiensten waar zijn. Vaak ontstaat oorlog omdat een partij macht wil hebben.

Als je alles op basis van je geloof doet, zal de wereld niet perfect zijn, omdat mensen gewoon niet alles goed doen. Maar omdat sommige religies bepaalde wetten hebben en soms extreme gedragingen, leidt dat tot conflicten. Alsof een wereld zonder godsdienst een wereld zonder oorlog zou zijn^^

Idk of je het interessant vond, haha. Maar zo zit t dus met het christendom

Grtz Kikker
Ik ben katholiek :)
Maar ik denk dat het superbelangrijk is om vooral respect te hebben tegenover welk geloof dan ook en er open-minded in te staan.
Heey,

Nu ik een paar reacties heb gelezen vind ik het best erg dat er zo onrespectvol gepraat word over het geloof.

Antwoord op je vraag:

Ikzelf, ben niet gelovig, dat betekent dat ik niet geloof dat er meer is tussen hemel en aarde en dat er een hogere macht bestaat.
Naar mijn mening is niet gelovig zijn toch geloven, want niet gelovig zijn is geloven in niks.

De gelovige mensen hebben heilige boeken. En het principe en het doel van heilige boeken is mensen in samenleving vrede met elkaar tehebben, en dit kan natuurlijk door iedereeen anders opgevat worden. Als ik bijvoorbeeld tegen jou zeg dat je mooie schoenen aan hebt hangt dat af van hoe jij het opvat. Vat jij het op als een compliment of vat je het sercastisch op?

Xcelly.
*trigger warning, mensen gaan zich waarschijnlijk irriteren aan mijn mening, ik wil niets zeggen over dat alleen geloven of alleen jij daar achter je schermpje maar er zijn mensen die getriggerd gaan worden*

Ik ben agnostisch, wat eigenlijk inhoud dat ik het niet met zekerheid kan zeggen (we kunnen niet bewijzen dat Hij NIET bestaat dus atheisme is ook een geloof) en het boeit me ook niet echt, maar ik geloof niet in de heilige boeken, omdat ze te vaak herschreven zijn door dezelfde mensen die kinderen verkracht hebben, (ja dat is gebeurd er is 2000 jaar overheen gegaan ondertussen en de eerste 100 fzo jaar ging alles mond op mond) en dat er dus veel verandert uit eigenbelang. Verder heb ik meer respect voor moslims dan voor christenen want christenen geloven alleen het deel van de bijbel waar ze het zelf mee eens zijn maar voor die dingen gebruiken ze wel de bijbel als bewijs, moslims daarintegen houden zich vaak strak aan de Koran (extremisten zijn geen echte moslims, verdere uitzonderingen nagelaten) verder zijn er nog filosophische kwesties zoals god kan niet omnipotent en omnibenevolent zijn(idk of ik dat goed spelde) vertaalt naar kan alles en is oneindig goed want er is zo veel fout op deze wereld en als god niet die 2 dingen is dat is het(voor mij) geen god maar een duivel. Bovendien is de mening van een vriendin van me(ze is bi) dat de hel een grootte gay party is en dat klinkt wel gezellig eigenlijk
Hey
ik ben Christen.
De bijbel is het woord van God. Maar je moet niet in de bijbel geloven maar in God zelf.
En als je eenmaal in God gelooft kan de duivel dat nooit meer afpakken.
En dan ben je ook na de dood gelukkig want na de dood gaan alle mensen die in God geloven naar de Hemel waar de Heere is.
Als je niet gelooft dan ga je naar de hel en dan ben je voor altijd ongelukkig.
Ik heb respect voor alle geloven. En inderdaad haat God de mens niet maar het gedrag niet.
De oorlogen komt door ons want in het paradijs hebben we gezondigd. En nu wil de Heere ons helpen om ons nog een kans te geven dus om bekeerd te worden.
Dus moeten wij niet zo ondankbaar zijn en de Heere dienen. Maar als je gelooft dan weet je dat de wereld waarin wij leven zondig is maar als je gelooft er na deze wereld voor eeuwig vreugde toe.
En dat wens ik jullie allemaal van harte toe!
Zelf geloof ik niet, maar ik heb erg respect voor mensen die wel geloven. Ik verdiep me niet erg in godsdiensten, maar ik vind het wel handig om de basislijnen ervan te weten.

Veel mensen kunnen zichzelf pluriform humanist noemen, dus dat je zelf niet geloofd maar dat je wel vind dat andere mensen moeten kunnen geloven als dit maar niet andere mensen lastigvalt.
Ik ga soma naar de kerk alleen om keihard te lachen naar de idiooten in jurken
Reputatie 2
Badge +1

Ha Brolie,

Ik vind het fijn te kunnen lezen dat eindelijk iemand het flink met me eens is. In principe houd ik me veel bezig over dit soort dingen en heb ik al kunnen constateren dat Christenen, Islamieten, etc. idioten zijn! Ze zijn psychopaten. Ze moorden elkaar uit (zoals je zelf zegt, 2/3 oorlog ontstaat door geloven en dat KLOPT) en dat is heel ongezond. Dan ten tweede, het zijn meestal de wat zwakkere mensen. 😉 Dan spreek ik voornamelijk over de Christenen. De Christenen zijn een apart volk. Je kunt ze met de technologie van de tegenwoordige eeuw alles wijs maken, behalve ÉÉN DING: Dat God niet bestaat! God is een idioot verzinsel! God is ooit bedacht door een dorpsgek in de Middeleeuwen. Ik kan Christenen echt niet uitstaan. Ze proberen elkaar maar te verdedigen omdat ze gewoon te zwak zijn. Ze zijn gepest vroeger, of een """""""""""geliefd"""""""""" familielid kwijt. Een oma of zo, dan worden ze meteen Christen en gaan ze helemaal in de "Heer"! En dan kunnen ze zijn naam wel met een hoofdletter typen in een zin als "Hij", maar mijn naam niet! BELACHELIJK! Onrespectloos vies gedrag!

Ikzelf ben atheïst en durf dat aan niemand te vertellen. Ik denk dat als ik mensen laat weten dat ik atheïst ben, ik op de een of andere manier me niet kan inhouden en doordraai hierover! Maar, dat zou MEER dan terecht zijn! Ik kan me zo kwaad maken over dit rare verzinsel! Anyway hoop ik dat jij wel atheïst bent of dat door mijn logische post bent geworden en ook dat je weet dat het atheïsme altijd een fijne ZEKERHEID (nee, geen geloof...) is van 3 woorden: God Bestaat Niet! (De GBN kunnen we het ook wel noemen, haha. :P) Ook hoop ik dat je niet veel van de reacties van mensen zoals die SecretGirl aantrekt... dat zijn juist meestal mensen die hun hele leven spenderen voor een sprookje. Zonduh!

Groetjes,
Lol

Hi, 

 

Ik vind dat je je heel ‘betweterig’ opzet tegenover gelovige mensen. Ik ben zelf joods, en ik geloof in God. Mijn viendje is Moslim en gelooft in Allah, we houden alleen van elkaar en respecteren elkaars geloof(al is dit voor een heel groot deel hetzelfde), we moorden elkaar niet uit al komen we beide uit het Midden-Oosten waar ze elkaar allemaal uitmoorden volgens jouw beredenering. Ik kom al jaren in Israel, er zijn conflicten daar maar die gaan over land, niet over geloof. Ik weet bijna zeker dat 90% van alle conflicten in het Midden-Oosten te maken hebben met politiek, en niet met geloof. De media bengt alles verkeerd over.

Ik respecteer dat je Atheist bent en niet in God gelooft, maar ga dan niet het door mensen hun strot douwen met God bestaat niet etc. Iedereen denkt ander over God en of hij wel/niet bestaat, maar heb respect voor wat anderen denken.  God is niet ontstaan door een middeleeuws gespek, al duizenden jaren daarvoor werden door Joden over God gepraat. Honderden jaren voor de gewone jaartelling (voor Christus) oefenden Joden hun geloof uit en hadden hun heilige boeken zoals de Tenach, Talmoed, etc. Het is erg respectloos dat je maar zo zegt dat het zo is ontstaan, eerst moet je informatie weten voordat je zo een uitspraak doet. 

 

Dat je iets hebt meegemaakt met een Christen hebt meegemaakt is natuurlijk niet leuk en als ik jou hoor kwam het niet echt leuk op je af. Maar dat zegt niet dat alle Christenen zo zijn. Rotte appels heb je overal, bij Moslims, Joden, Christenen, en ja ook bij Atheisten zitten rotte appels. 

 

Je zegt dat het sneu is dat mensen hun hele leven bezig zijn met God. Dat verschilt voor iedereen. Je hebt conservatieven, liberalen, orthodoxen en extremisten. Iedereen bepaald zelf hoeveel tijd ze wel/niet met God besteden. Dat jij zegt dat het een sprookje is, kan voor jou zo zijn, maar voor gelovigen is het niet zo.  Verdiep je maar eens in de Quran en de Thora. Je slaat achterover als je er achter komt wat voor wonderen ze toen al wisten. Ik zeg niet dat je nu gelovig moet worden, maar je er in verdiepen om die mensen beter te begrijpen kan geen kwaad. Zelf besteed ik niet al mijn tijd aan God,als je je dat zou af vagen :) 

 

Anyway als je dit nog leest dankjewel voor je tijd en denk er nog eens goed over na.

Reputatie 2
Badge +1

Inderdaad weg met de heilige boeken, althans.. voor mij wel.

Adam en Eva waren de eerste mensen, ze zijn wit. Hoe komen dan de bruine mensen op de wereld? Ik denk dat het boek er gewoon is om regels in te brengen in de landen, om hier alles een beetje op orde te houden.

Hi, 

Adam en Eva waren niet wit, dat is de interpetatie van kunstenaren. In de Quran/Thora/Bijbel staat niet bijvoorbeeld Adam en Eva waren wit van huidskleur, er staat alleen hun verhaal. Nog een voorbeeld is Jezus. In Afrikaanse landen wordt Jezus afgebeeld als een zwarte man, en hier in Europa juist als een witte man. Dit zijn interpretaties van kunstenaren en/of volken. Alle verhalen zoals Adam en Eva, Mozes, Jezus,Mohammed, ga maar door speelden allemaal af in en rondom het Midden-Oosten. Mensen daar hebben een getinte huidskleur. De rede dat mensen in bijvoorbeeld Afrika zwart zijn is omdat ze veel in aanraking komen met felle zon en hun huid zich daardoor aanpast in de loop der jaren. Ook mensen in Scandinavie en Noord Europa hebben allemaal een hele witte huidskleur omdat ze nauwelijks in aanraking komen met de zon. 

 

Reputatie 2
Badge +2

Ik ben het met je eens. Ik vind religies zoals boeddhisme paganisme en wicca veel beter.

Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-

Ik vind dit beetje respectloos srry. Oke terrorisme ben ik ook tegen maar er zijn ook heel veel goede gelovigen en de heilige boeken vind ik legit spannend 

Reageer