wat vinden jullie van de heilige boeken?

  • 10 February 2013
  • 96 reacties
  • 6614 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo allemaal ik wil jullie graag vragen wat jullie nou van de islam de christenen en de joden vinden
ik vind ze persoonlijk gewoon dom ze geloven allemaal in de zelfde god en toch vechten
ze tegen elkaar 2/3 van de oorlogen ontstaat uit geloof
ik erger mij vooral aan die figuren van god is goed jezus dit mohamed dat allah groot
kom op als die goden (god) er echt zou zijn zou hij toch een veel betere wereld maken
en die amerikanen er dan bij  te schreeuwen van alle islamieten zijn terroristen
ze denken dat ze voor god strijden maar ze vechten gewoon voor macht en land

weg met de heilige boeken

96 reacties

Waarom zijn volgens jou Christenen, Joden en moslims allemaal dom???
Als je tv kijkt zie je toch nooit een Christelijke terrorist langskomen??
Dus ik zie de overeenkomst van Christenen en Joden tussen moslims niet...😕
Ik vind het niet leuk dat je zegt 'als er een God was zou de wereld beter wezen'. In de Bijbel staat dat de wereld veel slechter word totdat Jezus terug komt. En er staat ook geschreven over een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Dat geloven wij Christenen. Geloof het of niet maar ik weet zeker dat dat waar is. Mij nest als jij in de evolutie gelooft maar ga dan niet over ons zeurer. Want de evolutie vind ik puur onzin en er zijn al genoeg bewijzen dat het niet klopt. Zoek maar eena op google dokter Dino zijn echte naam is iets met Keneth die beschrijft genoeg bewijzen dat het niet klopt.
Ik vind de heilige boeken wel wat hebben, alleen het geloof in een God vind ik geen rationele gedachte. Er is zoveel slechts op deze wereld, waarom zou een God dat creëeren? Ik vind dat de boeken wel redelijk correct kunnen verwoorden hoe je goed moet leven. Verder vind ik geloof niet heel erg rationeel.
God ziet dat allemaal gebeuren. Satan maakt het kwaade. Maar de tijd dat God het zat is komt nog. Twijfel niet aan zijn bestaan.
Hallo allemaal!

Ik ben ook gelovig, ik ben nog niet zo heel lang geleden bekeerd door mn beste vriendin die ook in God geloofd. Ik lees de bijbel en een aantal andere boeken die geschreven zijn door gelovigen. Ik vind dat je zelf mag denken wat je wilt over het geloof, maar bedenk je wel dat het geloof voor veeel mensen (zoals ik) een grote steun is in het leven. Zonder het geloof had ik nu allang zelfmoord gepleegd. En iedere keer dat ik bid moet ik huilen. Ik weet niet waarom, maar misschien omdat ik weet dat het geloof me hoop geeft. En iedere keer dat ik bid lijkt het alsof ik het nog niet heb opgegeven. 
Praat over het geloof zoals je wilt, maar denk hier dus wel aan. Het geloof heeft heel veel levens gered van hopeloze mensen. En ja, sommige mensen zijn zo gelovig dat ze het aan iedereen willen laten zien. Misschien doen ze dat niet via de goede weg, oorlog is niet goed. Maar ze geven door oorlog te voeren ook hun eigen leven op. Puur om te laten zien aan mensen zoals jij, brolie, dat het niet niks is en dat je met respect moet praten hierover.

Groetjes
Depriboy
Ik vind de heilige boeken wel wat hebben, alleen het geloof in een God vind ik geen rationele gedachte. Er is zoveel slechts op deze wereld, waarom zou een God dat creëeren? Ik vind dat de boeken wel redelijk correct kunnen verwoorden hoe je goed moet leven. Verder vind ik geloof niet heel erg rationeel.
God ziet dat allemaal gebeuren. Satan maakt het kwaade. Maar de tijd dat God het zat is komt nog. Twijfel niet aan zijn bestaan.

Goed gezegd rozegek!
Reputatie 2
Badge +17
Kijk, iedereen moet geloven wat hij of zij wil. De één gelooft in God, de ander in Allah. Wat maakt het uit? Mij persoonlijk boeit het helemaal niets of iemand nou moslim of een christen is. Maar ik vind dat je wel gelijk hebt. Het is inderdaad erg dom en raar dat deze mensen oorlogen houden om hun 'god' te vereren. Als je echt zou streven naar een goed leven door te geloven in die god, dan zou je geen anderen vermoorden.
Dat is ook zeker zo, maar ik vind dat het ook wel iets moois heeft dat ze bereid zijn te sterven voor hun geloof. Dat ze God zó dankbaar zijn voor wat hij voor ze heeft gedaan dat ze bereid zijn voor hem te sterven. 
Kijk sinds ik geloof ben ik ook niet bang meer om te sterven, omdat ik weet dat mijn tijd vanzelf wel komt. Dus zelfs als ik mee zou vechten in zo'n oorlog, zou ik nog niet bang zijn om te sterven, en ja, ik zou zelfs trots zijn dat ik geloof. Dat ben ik nu ook.
De topic starter wil weg met de heilige boeken maar heeft vast nog nooit de bijbel, Koran of de torah (Joods boek) gelezen! Hoe bedoel je blind?! Ach ja, wat de boer niet kent.... 😉 Ik geef jullie een advies: ga maar eerst lekker deze boeken lezen en kom dan maar met een 'God bestaat niet'. En de moslim vrouwen worden helemaal niet gedwongen om een hoofddoek te dragen. Onzin. 
Het is eigenlijk best wel grappig!
@Lol.

Gelukkig valt het nog mee in Nederland.
Maar we moeten er alles aan doen om religie te verstoten.
Ik heb genoeg van al die oorlog en haat.
Het is wel welletjes geweest. 😉
@Anon niempje.

Als je er zo naar kijkt wel ja!
Maar dat zou alleen een gelovige doen.

Ik hoef nergens naar toe te leven.
Ik hoef niet zo'n regels te volgen.
Ik leef mijn leven.
Ik had vroeger nog respect voor Christenen..
Nu niet meer, en met een goede reden.
Beste gebruikers van het forum,

Denken jullie bij het plaatsen van berichten aan de volgende formuregels:

2. Ga respectvol met elkaar om
Leden van het forum gaan respectvol met elkaar om. Neem elkaar serieus, val iemand niet persoonlijk aan en pesten is niet toegestaan.

3. Bedreiging, discriminatie en seksuele intimidatie zijn absoluut verboden
Bedreig geen forumleden, discrimineer niet of maak geen seksueel getinte opmerkingen.

Uiteraard is het toegestaan om je mening te geven, maar doe dit op een respectvolle manier zonder anderen daarmee aan te vallen of bewust te kwetsen.

Wanneer je je niet aan de forumregels houdt zul je een waarschuwing krijgen.

Groetjes Kristy, de Kindertelefoon
Ik ben zelf christelijk, ik vindt het heel onbeschoft hoe het ongelovige deel van jullie hier over spreek.
Met namen LOL dat jij ongelovig geeft je niet het recht om ons te bespotten. Dat jij niet zo netjes bent om rustig op je eten te wachten als wij aan het bidden zijn is echt iets wat jij moet veranderen en niet wat wij moeten veranderen. En even voor de duidelijkheid de islam ie vaak met ongelovige in de strijd of met hindoeistische. Dus die beginnen vaak de oorlog. En dan de joden die zijn juist in gevaar kijk bv naar de eerste wereldoorlog. En de christenen noem minstens 2 oorlogen die het christendom is begonnen, waar hun niet het slagtoffer van zijn.
En ik vindt het niet kunnen dat jullie zegen dat mensen christenen worden omdat ze gepest zijn of omdat ze iemand verloren zijn, want dat is niet zo. Ik ben al mijn hele leven christenen en daar ben ik heel blij mee. En nee ik wordt niet verplicht door mijn ouders yet is mijn eigen keuze, het is mijn eigen keuze geweest om 1.30 uur te reizen naar school omdat ik naar een christelijke school wou. En dan kan je me wel dom noemen maar ik heb iets iets super moois in me leven wat jullie niet hebben. Ik heb een almachtige vader de schepper van hemel en van aarde, mijn schuil plek en mijn troost mijn hoop en steun. Iemand die mij altijd helpt in moeilijke en goede tijden. Een echte vriend.
En ik weet dat hij echt is net zo ale duizenden andere mensen om mij heen.

En ik weet dat een deel van jullie mij zacht uitgedrukt niet mag om mijn geloof. Maar serieus I DON'T CARE, ik heb mijn god en dat is het mooiste wat je maar kan krijgen.

Groetjes gevoelens

En voor de gelovige: stay strong en god houd van jullie allemaal
FR:Salut, je suis un protestant, et je pense que ce ne est pas vraiment important ce que la religion vous avez que vous, mais tout le monde respecte, je pense que ce est très bien,que vous entendez je vis en France parce que je ai fait il ya 10 ans je ai déménagé à car il augmente aux Pays-Bas dans une mauvaise tous discrimine malheureusement l'autre et qui m'a fait tellement en colère que moi et mes parents l'ai dit, si vous savez de vos besoins nous écoutons va se déplacer et ne revenons pas.



NL:Zoals je hoort woon ik in Frankrijk omdat ik daar 10 jaar geleden naar toe ben verhuisd omdat het  in Nederland er slecht aan toe gaat iedereen discrimineert jammer genoeg elkaar en dat heeft mij zo boos gemaakt dat ik en mijn ouders hebben gezegd zo van weetje moet je is luisteren wij gaan verhuizen en komen ook niet meer terug.
Ik ben een.moslim die 5x per dag bid die de boek leest en die de regels met hoopvol opvolgt ik wil het ook later doorgeven aan mijn kinderen en ik wil ook een moslima. Mijn vader en mijn moeder zijn ook strenge moslims maar mijn mkeder draagt geen boerka en mijn vader geen jeleba en we zijn oook niet tegen de ongelovige of de gelovige maar in ons huis word er wel kwaad gesproken over de joden en daar denk ik ook zo over ik ben. De geloof heeft niks te maken met de oorlogen stiekem gaat het iedereen om het geld.

Assalamoelaeykum (dag in het arabisch)
Hoi,

Ik ben christelijk, rooms-katholiek, je kunt mij best streng gelovig noemen. Ik ga vaak naar de kerk, ik bid zoveel mogelijk, ik lees dagelijks de Bijbel en ik ga ook naar bijeenkomsten van mijn kerk.

xx
Ik ben christen, en de meeste die ik ken vinden mij vrij streng gelovig.
Ik vind dat je of gelooft of niet, ik vind neit dat er strenggelovig bestaat.

Ik vidn niet dat elk geloof eigenlijk hetzelfde is, maar wel dat het een samen-begin heeft.
Sommige dingen komen in alle heidige boeken terug; dus dan zie je wel dat het niet zomaar uit de lucht is komen vallen.

ik heb moslim vrienden, en ook kom ik geregeld bij een joodse familie over de vloer
ik snap die haat niet
ik geloof iets anders, en ja, ik vind t naar om te weten dat volgens mijn geloof mn vrienden niet behouden zijn
maar t zijn mn vrienden
t zijn mn buren
het zijn medemensen

vooals niet gelovingen doen er moeilijk over
ik ben in Jerusalem geweest, en daar ging iedereen met elkaar om
(de aanslagen werden wel gepleegt, maar alleen door hele strenge gelovingen)

ik geloof in een God van liefde

xx

dat ze vrouwe dwing en tegen hun zin in
al is dat bij de cristenen
al veel minder zo maar
bij voorbeeld homo's
dat zijn hele ardige mensen
maar tog hebben de
kristenen er een hekel aan


Ik weet dat dit ene oud berich is, maar ik wil er toch op reageren
inderdaad, volgend de bijbel is homo zijn niet goed, maar neti in elke uitleg van de bijbel
het is niet duidelijk of het homo zijn wordt afgekeurd of de one-night-stand

dat elke christen ene hekel heeft aan homos is onzin
het spijt me als het zo overkomt

christenen geloven in een God van liefde
ze 'moeten' hun naasten lief hebben als zichzelf
daarom is nog neit alles wat mensen doen goed

maar goedkeuren en elkaar in zn waarde laten isiets anders
Ik ben zelfs Joods en ik geloof ook gewoon in de Thora.
Vergeef mij dat ik zo laat op dit topic reageer.
Ik wil gewoon mijn mening laten horen. Een disclaimer vooraf, mijn mening is sterk maar flexibel.
Als ook maar iets wat ik zeg aanvallend of beledigend overkomt; mijn oprechte excuses.

Ik ben zelf een Zoeker. Ik ben van religie naar religie naar religie gegaan.
Ik merk nooit echt iets van haat en geweld van het Jodendom, Boeddhisme, Sikhisme en het Hindoeisme.
Ze hebben zeker niet half zoveel op hun naam staan als het Christendom en de Islam.
De islam activisten zijn vooral actief met acties. Zij doden met hun eigen handen.
De christenen doden met hun woorden, geloof het of niet.
Zoek het verhaal van Leelah Alcorn maar op als je me niet gelooft en een voorbeeld nodig hebt.

Wat ik zie is dat er vaak in andere landen veel haat is tussen religie.
Terwijl ze in het echt bijna niet verschillen, als je eens goed kijkt.
Het oude testament (Bijbel) is letterlijk de Thora.
Helemaal overgenomen.
De Joden hebben Jahweh, de Christenen God en de moslims Allah.
Volgens mij bedoelen ze allen dezelfde, aangezien hen verhalen enorm overeenkomen.
De islam en het jodendom lijken ook vreselijk veel op elkaaf.
Waarom hebben ze altijd ruzie?
Oh, omdat de Christenen geloven dat Jezus de zoon can God is.
Ten eerste; waar staat dat in de Bijbel?
En ten tweede; hoe werkt die drie eenheid? Leg het me uit!
De islam.. Ja..
Het is jammer.
Wat daarmee gebeurd is.
Het is vooral een overheersende Godsdienst waar mensen niet kunnen lezen.
Ze weten niet zelf wat er staat.
Het is ze verteld, ze kunnen vaak lezen.
En de dingen die benadelend kunnen werken laten ze dan ff weg.
De Koran staat doden immers niet toe, evenmin als vrouwen slaan.
En jullie zeggen dat je niet per ce een hoofddoek moet,
Nou, ze worden heel vaak gwn gedwongen hoor.

Religie zou een keuze moeten zijn, om wijze raad uit te halen.
Vertrouwen en zekerheid ook.
Het is geen keuze meer. Althans bijna niet.
En mensen willen dan vaak dat iedereen gelooft wat zij geloven.
Dus voeden ze hun kinderen zo op, en zeggen ze dingen..

Wat ook zo is, is dat het een enorme rem is.
We hadden allang op Mars kunnen wonen!
Maar nee hoor, we moeten homo huwlijk nog mondiaal legaliseren,
Net zoals transgenders en zelfs aborties.
Mensen, dat had ookal in 1981 gekunt!
Hoe zijn we hier nogsteeds mee bezig?

Zoals ik al zei ben ik zoekend.
Vertel me waarom jij geloofd in jouw geloof!
Hey Sei en de rest,

Even voor je kennis:
De Thora en het oude testament zijn exact hetzelfde. Dat zal geen Jood of Christen ontkennen. We weten ook dat we hetzelfde geloven.
Ook bij de moslims is het begin hetzelfde, hoewel binnen een paar generatisch de verhalen scheiden.

'Iedereen' moord. Christenen, moslims, joden, atheïsten. Het enige verschil is dat er nu eenmaal heel veel christenen en moslims zijn, waardoor het al heel snel lijkt alsof zij alle moorden plegen.

Hoe raar het voor een buitenstaander ook klinkt: geloof geeft vrijheid. Ik snap dat het voor jou misschien een hoop regels lijkt, maar voor mij is geloven vrij zijn.
Tuurlijk zijn er regels! Maar zonder regels kan je neit samenleven.

Om op je vragen over het geloof in te gaan:
Waar staat dat Jezus de zoon van God is?
Het hele nieuwe testament staat er vol mee! Neem Matteüs 3 vers 17: 'En zie, een stem uit de hemelen zei: Dit is Mijn geliefde Zoon, in Wie Ik Mijn welbehagen heb!'
Hoe werkt de heilige drieeenheid?
Zie God even als H2O. Waterdamp is de heilige geest, het water is Jezus en het ijs is God de Vader. H2O is God, maar Hij komt in verschillende 'fases' voor.

Zelf vond ik dat iedereen vrij meot zijn te geloven wat hij of zij wil.
Maar ze moeten andere ook die vrijheid geven,
Ik heb vriendinnen die moslima zijn. Ik vind t echt heel vervelend dat hun ouders t verbieden om hun bij mij thuis te laten komen (ik mag wel naar hun toe). Dan denk ik weleens 'kom op zeg! Waar doen we moeilijk over'
,aar over het algemeen vind ik geloof iets heel moois
je kan er heel veel kracht uit halen

ik ben, denk ik, bi, en ik ben christen. Ja, het is moeilijk om te weten andag als ik verlieft ben op een meisje ik geen relatie met haar kan beginnen, maar ook daar kom ik wel weer overheen. Het geloof hpgeeft me vooral kracht.
Als ik s nachts huilend en halusinerend m'n bed uit kruip om uit de bijbel te lezen beseft ik me goed dat ik geloof nodig heb

daarnaast, sommige dingen uit het geloof kun je neit ontkennen, of je nu gelooft of niet
Jezus heeft bestaan, daar is wetenschappelijk bewijs voor. Ook moslims geloven in Jezus. Alleen denken zij dat Jezus een profeet is. 
In alle geloven zit iets goeds
maar ja, mensen zijn geweldig in woorden verdraaien zodat ze een andere betekenis krijgen
als je de heilige boeken wil begrijpen moet je eigenlijk de taal leren waarin ze geschreven zijn en je inleven in die cultuur, dan oas kan je het denk ik echt begrijpen

liefs,
Bedankt Pheeb.
Ik begrijp nu wat meer van de drie eenheid maar ik weet niet wat de heilige geest is.
Dan heb ik nog de vraag waarom jij geloofd, of je zelf koos of dat je zo opgegroeid bent,
En keurd God/Allah het goed als je gevoelens hebt voor hetzelfde geslacht maar geen relatie neemt?
Ga je dan nog naar de hemel?
Ik weet dat Jezus heeft bestaan, en ik ontkende het toch ook niet?
Hij was een Jood. Hij was volgens de Christenen de messias.
Ik ga een topic starten denk ik, hierover.
Ik heb teveel vragen.
Sei, slim om er een nieuw topic over te beginnen
we dwalen namelijk nogal af
en zo kunnen andere ook makkelijker reageren
Het valt mij op dat er er vaak wordt gezegd dat het christendom en de islam heel veel doden.
Maar alle geloven moorden maar zoals pheebe al zij er zijn meer islamitische en christelijke mensen.

En nog iets over het doden.
Er zijn meer ongelovige mensen die moorden plegen dan gelovige.
Maar bijvoorbeeld een christelijke man iemand vermoord staat er gelijk in de krant "een christelijke man heeft een vrouw vermoord".
Niet altijd heeft het geloof er een betrokkenheid bij, maar als iemand gelovig is zegt wel iedereen dat het geloof er bij betrokken is.

Xxx gevoelens

Ps ben christelijk

Reageer