Wanneer mag je euthanasie plegen?



Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Nou ja ik ga morgen is met Ellen (Arts) praten of ik ook naar die gesloten afdeling kan. Het gaat dit weekend niet helemaal goed. doe verschillende pogingen. - deze tekst is aangepast door de Kindertelefoon -Tot heden is het nog niet gelukt, maar extra begeleiding zal wel heel fijn zijn. En dat heb je niet hier op de openafdeling. Hier ben je helemaal op jezelf en letten ze eigenlijk totaal niet op je. En op de gesloten afdeling is het en gezelliger qua mensen, en qua verpleging heb je net wat meer steun.
Nu laten ze me vooral veel zitten in de woonkamer, omdat ze zeggen dat het hier veel gezelliger is. Nou ik zit hier vanaf 19.00 en er is nog geen hond of mens de woonkamer in gelopen haha:D. Alsof ik iedereen afschrikt.:8

Of dan stellen ze de vraag:'' Ben jij wel veilig hier voor jezelf?'' En dan zeg ik nee denk het niet, en dan zeggen ze oké ga maar even zitten of hier krijg je een lorenzepam voor de angst? Ik denk :'' KEREL WAT MOET IK IN HEMELSNAAM MET DIE OPMERKING???". EN WAT MOET IK MET DIE PIL ALS IK NIET EENS ANGSTIG BEN??

Soms denk ik wel van bergrijpen me ze me niet ofso? Ik wil graag naar een andere afdeling eentje waar ik meer steun kan krijgen, maar zij denken van nee heb je niet nodig.

Ach ja, laat ik de zondag avond maar niet verpesten.

Gr: Mr.S
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

- Deze tekst is aangepast door de Kindertelefoon -

Ik ben denk ik nu mentaal helemaal van de wereld ik zie niks positiefs of nou ja ik weet dat er een uitweg is (een andere).

Ik ga hopen dat ik naar de gesloten afdeling kan/ mag.

Ik laat het je morgen wel weten!

Gr:Mr. S
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ja heb het gezien dat het aangepast is. Ook wel logisch omdat ik een paar dingen noemde die niet echt oké zijn.

Ik ben helaas niet naar de gesloten afdeling gestuurd omdat ze dat niet nodig leken te vinden. Daarnaast heb ik weer vrijheden gekregen die best wel oké zijn. Zo mag ik weer naar de stad. Dat is aan de ene kant wel mooi, aan de andere kant niet zo mooi voor hun.

Nou ja zolang de gedachten op de achtergrond zijn of in iedergeval niet heel luid zal er wel niks kunnen gebeuren en anders merken ze vanzelf wel dat ik er vandoor ben.

Morgen gaat Juliet bellen met de keuken of ik daar de komende tijd in kan werken. En dan begin juli kan ik weer gaan werken bij de supermarkt. En later maar is kijken wat voor soort winkel wij worden. Ook al hoop ik een Coop.

Gr:Mr. S

P. S. Dit wordt zeker niet me laatste bericht.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Het wisselt inderdaad erg veel dag tot dag. Het gaat nu weer redelijk goed met mij. De gedachten zijn weer op de achtergrond en daar probeer ik ze nu ook te houden.

Juliet zou wel bellen, maar ze is nu op vakantie gegaan en het lijkt me niet zo slim idee om haar dan nu uit haar vakantiestemming te halen dus ik wacht wel totdat ze terug is. Ook al heb ik me vrij weinig verveeld deze week.

Het is goed dat er niks meer te vertellen is, en laten we hier inderdaad maar geen chat van maken.

Wel moet ik zeggen dat je me goed hebt geholpen deze week. Dankzij jou zijn de gedachtes weer op de achtergrond gegaan en heb je me een klein licht puntje laten zien in deze vreemde wereld! Daarvoor dus hartstikke BEDANKT!!

Fijne avond!

Gr: Mr.S
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Bedankt voor de extra informatie over euthanasie. Het versterkt nu vooral het gene dat dit ook niet de juiste oplossing is en dat is goed! Ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn hoofdbegeleider van Mediant en met arts, psycholoog, en therapeut en we zijn erover eens dat het allemaal niet erg opschiet. Heb ze ook even goed verteld dat ik vond at er niks werd gedaan en dat we nu na 4 maanden tijd nog niks hebben opgelost. Dus hebben we voor nu afgesproken dat er vanaf morgen het onderzoek eindelijk gaat beginnen. Om 10.30 een gesprek met Bianca ( psycholoog) en dan om 13.00 een gesprek met Ellen ( Arts) en laten we dan eindelijk is gaan beginnen met de onderzoeken. En hopelijk kunnen we over een paar weken/ maanden vertellen wat ik nu echt hebt!

Gr:Mr.S
Hey
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd waarom je dit wil weten. Ben je zelf van plan on euthanasie te plegen? Of ben je er gewoon benieuwd naar?
Om je vraag te beantwoorden, iemand helpen bij 'zelfdoding' is verboden. Daar is 1 uitzondering op. Als iemand erg lijdt en er geen uitweg is mag een arts onder voorwaarden euthanasie helpen plegen. Dat is meestal bij oude mensen.
Jonah
Nou als ik dan toch dood ga, dan wel een beetje spectaculair. Dan wordt ik na mijn dood beroemd, ook goed.
Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker meer. Ik heb het wel ooit gelezen. Er stond volgens mij dat je vanaf je 11e euthanasie aan mag vragen.

Over het algemeen wordt het echter voornamelijk bij ouderen uitgevoerd die door een chronische ziekte/aandoening uitzichtloos leiden zonder andere oplossing. Zelfs dan kan het zijn dat je geweigerd word.

Reageer