Waarom schelden we met 'kanker'


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hier heb ik een paar voorbeelden

'kanker *******'
'kanker ****'
'kanker mongool'
'je kanker moeder'
'kanker ****'
Of als je je stoot tegen een tafel ofzo: 'auww! Kanker!'

En zo kan ik een hele waslijst opstapelen met de woord kanker!
Een woord met 6 letters dat vele volwassenen kwetst! Hoe is het toch mogelijk dat dit geaccepteerd wordt door onze ohh lieve maatschappij??......

Zucht.... Ben ik dan echt de enige jongen die hier van gekwetst van wordt?

Of gaan alle jongetjes weer zeggen van dat het stoer is? Aangezien veel jongeren alleen maar roken drinken blowen en hun ouders met voornaam roepen en hun uitschelden enzo?

Of wordt ik nu gehersenspoeld??

Dit topic is gesloten

160 reacties

Het is belachelijk om met kanker te schelden!
Verzin gewoon een ander scheldwoord mensen die een heftige ervaring hebben gehad kun je er heel veel pijn mee doen!

Gr pf16
Hier heb ik een paar voorbeelden

'kanker **gelijk***'
'kanker ****'
'kanker mongool'
'je kanker moeder'
'kanker ****'
Of als je je stoot tegen een tafel ofzo: 'auww! Kanker!'

En zo kan ik een hele waslijst opstapelen met de woord kanker!
Een woord met 6 letters dat vele volwassenen kwetst! Hoe is het toch mogelijk dat dit geaccepteerd wordt door onze ohh lieve maatschappij??......

Zucht.... Ben ik dan echt de enige jongen die hier van gekwetst van wordt?

Of gaan alle jongetjes weer zeggen van dat het stoer is? Aangezien veel jongeren alleen maar roken drinken blowen en hun ouders met voornaam roepen en hun uitschelden enzo?

Of wordt ik nu gehersenspoeld??

Nee ik vind je juist heel stoer want je hebt groot ge
Als ik denk aan mensen die in elke zin wel het woord "kanker" kunnen gebruiken, denk ik aan stereotyp VMBO-er (of lager).
Daarmee bedoel ik:
- Rookt
- Draagt trainingsbroek over straat
- Is niet slim en wilt ook niet zijn/haar best doen om dat wel te worden
- Zijn vaak aggressief, worden snel boos
- Denken dat ze heel wat zijn
- Heeft verkeerde vrienden, die eigenlijk precies hetzelfde doen

In dit geval laat ik graag weten wat mijn vooroordelen zijn.
Ik hoop dat iedereen die op die manier scheld en zich niet in deze beschrijving kan vinden, zich nu heel erg gaat schamen en ermee stopt.
Ik hoop serieus dat ik niet de enige ben die zo laag over mensen denken die alsmaar met het woord "kanker" schelden.

Ik vind het dus totaal niet stoer, maar het is wel makkelijk om op deze manier de domme mensen eruit te pikken 😛
Verkapte ''kijk mij eens een slim ontwikkeld mens zijn'' reactie.
Ik vind het een best goede reactie
Kanker een woord van zes letter groot
voor de een een scheld voor de ander de dood
Mensen die ermee schelden weten gewoon jiet dat ze met mensenlevens aan het spotten zijn.
Ze weten niet, dat er jaarlijks 1000den mensen aan overlijden. (Wereldwijd)


Mensen met kanker hebben 1 doel: Overleven.
Een wens, die soms de laatste wens van hun is..

Denk gewoon aan andere, denk gewoon aan hun leven tijdens die ziekte.
Steun ze, ben er voor ze.

Hoe zielig ben je dan als je ermee gaat schelden?
Sorrry, mijn mening...
xx.
Ehh laat me ff uitleggen. Kanker bekt lekker. Helaas wordt kanker veels te vaak met kanker geassocieerd. Vooral door mensen die geen kanker hebben gehad.
Mensen die met kanker schelden vind ik zo vervelende rot mensen.
Mijn moeder is er aan overleden en hun schelden ermee, dat kwetst me gewoon.
Ik wil ze echt stuk voor stuk op hun bek slaan maar ik hou me in.
En het is geen rede dat als je zegt dat mensen in je omgeving er ook mee schelden dat jij dat ook doet.
Omdat je dan sterk moet staan en zeggen dat het niet oke is.
Ik zeg altijd: mensen die met kanker schelden moeten maar eens een keer een bezoekje brengen aan de oncologie afdeling van een ziekenhuis.
ik scheld er niet mee,maar heel veel mensen bij mij op school gebruiken het als bijvoegelijk naamwoord
Mensen schelden gewoon met het ergste ik vind het ook super erg en het komt ook door je omgeving ik probeer er nooit mee te schelden alleen als ik super boos ben ik het doe ik het dus ik kan me makkelijk inhouden in vind het ook super erg
Het is gewoon triest. Het is nu 2014, de afgelopen tijd gaan er veel jongere kinderen zich "ouder" gedragen. 
Ik scheld soms ook wel zovan "kut" of "shit" als ik echt een probleempje heb, maar NOOIT met kanker.
Nederland is idd niet het vriendelijkste land. Ik vind het gewoon dom als je met "kanker" gaat schelden, soms doet iemand het zo vaak dan denk ik stiekem van "wacht maar tot jij t misschien wel n keer krijgt" maarja ik had een keer een kind van 10 met "kanker" horen schelden, dat filmpje staat op youtube. Iets met "meisje van 9 (of 10) maakt ruzie met juf"  zoiets dan. Ik vind het tegenwoordig té worden. Ook van mezelf hoor want ik hoor ook niet met mijn 11 jaar "shit" ofzo te zeggen.
Ik scheld alleen met kanker als ik heel boos ben.

Waarom ik kanker gebruik?
Omdat het een lekker scheldwoord is, het klinkt gewoon lekker uit de mond. En als je heel boos bent kun je je met kanker lekker op afreageren.
Maar veel mensen begrijpen niet dat kanker als scheldwoord iets totaal anders is dan kanker als ziekte, mensen moet zich er niet zoveel van aantrekken en er een probleem van maken.
En waarom maakt niet een probleem van tering (mijn meest gebruikte scheldwoord...) of tyfus of cholera?
eenzame-jongen je hebt helemaal gelijk 
Mijn opa en oma zijn  overleden aan kanker en mensen schelden ermee .......

We kunnen in plaats van kanker toch beter waterpokken zeggen dat is ook een ziekte. 🙂
Ik scheld alleen met kanker als ik heel boos ben.Waarom ik kanker gebruik?Omdat het een lekker scheldwoord is, het klinkt gewoon lekker uit de mond. En als je heel boos bent kun je je met kanker lekker op afreageren.Maar veel mensen begrijpen niet dat kanker als scheldwoord iets totaal anders is dan kanker als ziekte, mensen moet zich er niet zoveel van aantrekken en er een probleem van maken.En waarom maakt niet een probleem van tering (mijn meest gebruikte scheldwoord...) of tyfus of cholera?


Kanker is iets waar nu, op dit moment mensen aan sterven. Nu is het zo dat Nederlanders veel met ziektes schelden. Hoe erger, hoe beter.Daarom dus ook kanker. 

Aan tering, typhus, cholera (kolere) gaan trouwens nog steeds mensen dood -zij het niet meer zo vaak en dichtbij. Ook pokken, pest en pleuris zijn nog lang niet overal weg, van mensen die er aan overlijden.  En…alleen ernstige ziektes mogen meedoen als scheldwoord. Niemand heeft de behoefte om met de mazelen of rode hond toe te wensen as-ie over de rooie is. Kanker past dus traditioneel EN met de taal helemaal thuis in de Nederlandse scheldtraditie, en of je het nu mooi vind of niet (ik denk dat mooi vinden ook niet de bedoeling is, zelfs niet), het past er helemaal bij, dus je krijgt het er ook nooit meer uit.

Sorry, als het stukje hierboven een beetje vaag klinkt. De helft is van Internet, omdat ik niet echt goed wist hoe ik goed op je vraag antwokrd kon geven. 

Kus,
- Blondjeee015
Wij nederlanders schelden echter ook met tering, tyfus, aids. En dat is geen probleem?

(Zo zie ik dat bij veel mensen)
Ze schelden helemaal met tering, tyfus, aids etc. maar als een ander 1x kkr zegt rage ze helemaal. Die andere woorden zijn MINSTENS zo erg.
Ja dat kloptt!
kanker komt vgm vaker voor en daar hebben.sommige mensen moeite mee dat ze daar door iemand kunnen verliezen of hebben. verloren en. ik zelf scheld er niet mee omdat ik respect heb voor de mensen met kanker ook wel de mensen met tyfus en tering maar omdat kanker meer voor komt zo zie ik het maar niet iedereen ziet et et zelfde en ik heb respect voor iedereen die tegen een ziekte vecht!
ik zeg altijd kanker, en daar stop je niet zomaar mee. ben ermee opgegroeit zegmaar, mijn vader zei het ook altijd en me broer ook. dus ik automatisch ook en het is me gewoon aangeleerd, sorry
Dit is echt zo dom ehh -___-
mensen schelden ook wel met andere ziektes waaraan je kunt doodgaan., Dus whoCaress
Mensen die ermee schelden weten gewoon jiet dat ze met mensenlevens aan het spotten zijn.
Ze weten niet, dat er jaarlijks 1000den mensen aan overlijden. (Wereldwijd)


Mensen met kanker hebben 1 doel: Overleven.
Een wens, die soms de laatste wens van hun is..

Denk gewoon aan andere, denk gewoon aan hun leven tijdens die ziekte.
Steun ze, ben er voor ze.

Hoe zielig ben je dan als je ermee gaat schelden?
Sorrry, mijn mening...
xx.


ik scheld niet met kanker, maar ik vloek er wel mee. Mijn opa is ook aan kanker doodgegaan, anderhalf jaar geleden. Ik vind dat nog steeds erg, maar als je met kkr vloekt denkt je ook niet aan je opa of oma of andere zieke mensen.
Mijn vader is eraan overleden maar ik vind het niet erg als iemand met kanker scheldt, ik vind dat het woord los staat van het scheldwoord. Als je k~t zegt, bedoel je toch ook niet het vrouwelijk geslachtsorgaan?
Ik gebruik het zelf nooit, ik vindt ook niet dat dit zou moeten kunnen. Schelden met kut ofzo daar kwets je niemand mee (over het algemeen). Maar ziektes.. kom op.
Ik scheld zelf niet met kk of een andere ziekte maar ik vind het ook niet kunnen dat we allerlei ziektes zoals tering tyfus cholera en AIDS WAAR FKING VEEL MENSEN PER JAAR AAN STERVEN maar niet met kk!!!! Veel mensen hbbn familie ofzo die kk hbbn gehad en dan schelden ze er niet mee maar wel met aids tyfus en tering!!!! Het enigste wat ik vind is dat je met alle ziektes scheld of geen een!!!!!!