Waarom schelden we met 'kanker'


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hier heb ik een paar voorbeelden

'kanker *******'
'kanker ****'
'kanker mongool'
'je kanker moeder'
'kanker ****'
Of als je je stoot tegen een tafel ofzo: 'auww! Kanker!'

En zo kan ik een hele waslijst opstapelen met de woord kanker!
Een woord met 6 letters dat vele volwassenen kwetst! Hoe is het toch mogelijk dat dit geaccepteerd wordt door onze ohh lieve maatschappij??......

Zucht.... Ben ik dan echt de enige jongen die hier van gekwetst van wordt?

Of gaan alle jongetjes weer zeggen van dat het stoer is? Aangezien veel jongeren alleen maar roken drinken blowen en hun ouders met voornaam roepen en hun uitschelden enzo?

Of wordt ik nu gehersenspoeld??

Dit topic is gesloten

160 reacties

Omdat we ons afreageren op alles en iedereen. Ik voel me ook gekwetst, met k*nk*r scheldt je niet!
Wie ermee scheld is gewoon laf. die mensen vechten om hun leven en zij gaan ff met kanker beginnen schelden!
Ik zal zelf niet snel met kanker schelden omdat het sommige mensen echt kwetst.
Maar ik vind persoonlijk dat je er wel mee mag schelden. Het is gewoon een scheldwoord, het is niet zo dat je mensen het toewenst (oké zoiets als: krijg toch kanker vind ik weer wat anders)

er zijn mensen die met kanker schelden en héél goed weten wat kanker is, maar gewoon een andere waarde aan het woord geven. sommige mensen vinden godv*rdomme ook beledigend en raken daar heel erg door gekwetst. Een scheldwoord is iets waaraan je gewoon een bepaalde waarde hebt gegeven.

Vroeger was kankeren nog gewoon een werkwoord en nu opeens mag je het niet meer gebruiken omdat het mensen pijn doet. Ik snap wel waarom mensen het heel vervelend vinden en daarom zou ik het nooit gebruiken, maar het is een woord dat zoveel waarde heeft als je het geeft,. Elk scheldwoord doet pijn omdat je weet dat het negatief bedoeld wordt. Dus waarom is kanker dan zoveel erger dan tyfus (waar mensen vroeger aan stierven), dikzak (waardoor mensen onzeker worden) of sl*t?


Mee eens, zover had ik er niet over nagedacht. 😉
Ik vind het schandalig dat mensen met kanker schelden aangezien je er véél mensen pijn mee doet!
Ik scheld ook wel eens met godverdom.., ku.,tering maar ik weet dan zelf ook wel direct dat ik fout bezig ben...
Op onze school word er zoveel met kk gescholden!!!
Ik word er echt helemaal niet goed van!!!
Aangezien ik zelf ook wel eens uitgescholden ben door iemand voor kankermongool en noem maar op weet ik wel dat je er iemand flink mee kunt raken aangezien je zoiets gewoon niet zegt tegen iemand!
Oke, ten eerste vind ik dat het woord kanker geen ziekte is, omdat het altijd gebruikt word als scheldwoord, zelf zijn er familie leden erdood gestorven, alleen het boeit me echt helemaal niks als iemand er mee scheld, als je zo'n instelling als mij neemt zal het je ook vrij weinig boeien, tevens scheld ik er zelf ook soms mee, noem me een gevoelloos persoon, klopt ben ik, ik neem medicatie 😉.

Alsnog, heb ik er geen probleem mee als iemand met kanker scheld, ik word er niet gekwetst door, en, ik zie zoveel mensen op Youtube bevoorbeeld die Engels zijn en die zeggen; Get cancer, en shit zoals dat, dus even feiten naar boven halen please.


Verder zouden jullie er niet zo'n probleem over maken, de mens heeft het woord verzonnen, dus de ziekte zelf heet EIGELIJKS zelf niet eens zo, het is verzonnen, en als elk woord in deze wereld, verder vind ik uit mijn mening dat mensen op deze topic redelijk zielig doen, Elke dag zeg je wel 20duizend keer scheldwoorden in je hoofd, en waarom mogen mensen wel bevoorbeeld, Aids en Tyfus zeggen? Echt serieus dit, Je kwetst ook mensen die Aids, hebben, En over het woord Tyfus nog niet geproken, daar zijn echt veel mensen door gevallen, en waarom zeggen de meeste van jullie het soms wel? Verbeter je gedrag dan als je met het woordje kanker zo'n probleem hebt, en kut, waarom gebruik je een geslachtsdeel als scheldwoord, brainless, right.
Omdat we ons afreageren op alles en iedereen. Ik voel me ook gekwetst, met k*nk*r scheldt je niet!



Je scheld zelf tienduizende keren met ziektes, en dergelijke IN je hoofd, En mensen Met gilles tourette doen dat ook, alleen hun zeggen het hardop, dus stel je niet zo aan alsjeblief, Jij doet het zelf ook, maar dan in je hoofd, en niet hardop, wat je tevens zelf niet door hebt, maar je doet het wel, En je scheld heus wel eens met andere ziektes zoals tyfus, enzovoort. 🙂 get yo facts straight.
In Nederlands wordt gescheld met ziektes, in Engeland met geslachtsdelen, in Griekenland en Turkije met dieren en in Israël (Hebreeuws) schelden ze met dingen zoals: ''Je kunt de pot op'' of dat je dingen moet doen , maar dan wel in het erg...
wordt gescholden*
Ik scheld zelf (bijna) niet (om mensen uit te schelden), ik probeer het echt tot het minimale te houden... Met ziektes scheld ik zeker niet!
Ik snap je ik vind het altijd kut als ik hoor dat ermee gescholden word
Ik vind het respect loos als mensen met "Kanker" gaan schelden, ik heb er 1 x mee gescholden maar dat kwam puur omdat een meisje me echt woest had gemaakt, maar had er meteen ook weer hele erge spijt van, verder heb ik het nooit gezegd, en denk ik nu van de mensen die er zo vaak mee schelden van " krijg het zelf dan denk je wel anders " maar ik weet bijna zeker dat het de wereld niet uit gaat al die scheldwoorden. 
Waarom kijken we gelijk naar de maatschappij van Nederland? Daar word ik ook mee bedoeld, dit zou betekenen dat ik ook niet aardig ben en met kanker scheld. Ik denk dat je beter de jeugd van tegenwoordig kan gebruiken in plaats van de hele maatschappij. 
@Chantalieee Sorry hoor ? De jeugd van tegenwoordig dan. 
in belgie schelden ze ook veel met kanker
dat betekent niet dat wij dat ook zouden moeten doen ..
Waarom kijken we gelijk naar de maatschappij van Nederland? Daar word ik ook mee bedoeld, dit zou betekenen dat ik ook niet aardig ben en met kanker scheld. Ik denk dat je beter de jeugd van tegenwoordig kan gebruiken in plaats van de hele maatschappij. 

Jij valt ook onder de "jeugd van tegenwoordig" dus dat maakt niets uit. Daarnaast is het echt niet alleen de jeugd die scheldt met kanker hoor.
Ik vind de hele maatschappij een te groot woord.. Maak er dan van een aantal nederlanders..
Ik vind "een aantal Nederlanders" dan weer een veel te klein woord. Een maatschappij zijn trouwens mensen die op een bepaalde manier met elkaar omgaan. Ik denk dat je dus wel kan zeggen dat de Nederlandse maatschappij met kanker scheldt. De nadruk ligt niet op hoeveel mensen het doen, maar op het feit dát mensen het doen.
ik zeg het soms ook, terwijl ik het helemaal niet wil zeggen.
mn oma is eraan dood gegaan en nog meer uit de familie
maar doordat je het vaak hoort, neem je het snel over.
je doet je pijn en het schiet er gewoon uit.
of mensen zeggen het uit machteloosheid.
als ik zeg krijg ik er later spijt van, maarja dan heb ik het alweer gezegd 😞
mensen blijven doorschelden hiermee. we kunnen het niet stoppen. als we nou eens wisten wat kanker precies inhield zou niemand het meer gebruiken. dat is veel beter voor onze maatschappij. mensen zijn zielig om dit woord te gebruiken. als ze zelf ooit kanker krijgen of een dierbare dan zullen ze spijt hebben dat ze andere ermee hebben uitgescholden of geweoon voor de lol zeiden. ik ben er fel op tegen ik  ben vroeger mensen verloren aan kaner. eigenlijk veel mensen in mijn familie zijn iemand kwijt door kanker. mijn moeder denkt dar ze kanker heeft. ik hoop het niet. dus ja.
Omdat mensen denken dat ze stoer zijn... Raar dat het alleen in Nederland is. Het is niet dat je oppeens keihard cancer te hore krijgt in Amerika ofzoow.. :S
klopt. wij zijn het enige land die dat doed. het hoort gewoon niet. het verzoekt je taalgebruik.
Ik scheld zelf ook met kanker, eigenlijk best wel veel.
Ik snap niet dat mensen er een probleem van maken, de mensen die er mee schelden willen niemand er mee pijn doen.
Maar ik weet zelf ook wel dat dat onbewust wel gebeurd.
Dat probleem ligt niet bij jezelf maar bij de andere. 
Ja ik begrijp dat je iemand heb overleden aan kanker en dat je daardoor daar weer aan gaat denken.
Maar ik denk ook dat je je er niet zoveel van moet aantrekken, op die manier maak je het juist  voor jezelf alleen nog maar moeilijker.
Ik vind dat kanker gewoon lekker uit de mond komt, je kan het opvatten als g0d********.
Het bekt lekker, dat is de voornaamste reden.
En daarbij maken we zeer ernstige verruwing van de taal mee.
Het woord 'höer' is voor mij ook niets meer dan een scheldwoord. Als ik het beroep bedoel, zeg ik prostituee.
Kanker is een erge ziekte en het komt veel voor.
Maar Aids of Tyfus zijn ook een erge ziektes, maar daar mogen we wel mee schelden?
Ziekte = ziekte en ze zijn allemaal erg, maar ga er dan geen onderscheid tussen maken
of je ermee mag schelden of niet..
Mijn mening.
Ik vind het schelden met kanker persoonlijk wel erg, maar je kan altijd overdreven natuurlijk. Er zit verschil tussen ''kanker leuk'' of iemand daadwerkelijk kanker toewensen. Het laatste vind ik persoonlijk toch wel iets ergers. Daarnaast heb ik een hekel aan mensen die altijd maar moeten benadrukken dat het erg is. Je bent bijvoorbeeld met een aantal mensen, persoon A heeft een familielid die deze ziekte heeft, persoon D scheld met kanker. Waar ik dan een hekel aan heb is, bijvoorbeeld persoon B, die gelijk gaat aangeven dat persoon A een famililied met die ziekte heeft, en dan nog even lekker benadrukt hoe erg het wel niet is. Zal die persoon het nou echt leuk vinden om na het schelden, ook nog is op zijn of haar neus gedrukt te krijgen hoe erg het allemaal wel niet is?