Waarom schelden we met 'kanker'


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hier heb ik een paar voorbeelden

'kanker *******'
'kanker ****'
'kanker mongool'
'je kanker moeder'
'kanker ****'
Of als je je stoot tegen een tafel ofzo: 'auww! Kanker!'

En zo kan ik een hele waslijst opstapelen met de woord kanker!
Een woord met 6 letters dat vele volwassenen kwetst! Hoe is het toch mogelijk dat dit geaccepteerd wordt door onze ohh lieve maatschappij??......

Zucht.... Ben ik dan echt de enige jongen die hier van gekwetst van wordt?

Of gaan alle jongetjes weer zeggen van dat het stoer is? Aangezien veel jongeren alleen maar roken drinken blowen en hun ouders met voornaam roepen en hun uitschelden enzo?

Of wordt ik nu gehersenspoeld??

Dit topic is gesloten

160 reacties

mooi want ik kan ook erg onduidelijk zijn xD
Reputatie 2
Badge +17
Haha (: Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā Ā 
ik scheld er nooit mee. meestal hoor imk het andere doen. dan denk ik zo van: wat als iemand die je kent het krijgt? dan weet je eindelijk wat het inhoud. bij mij doet het namelijk veel pijn als je het zegt. ik ken mensen die het hebben en mensen die eraan zijn overleden. ook dieren die ik ken zijn er aan dood gegaan. ik vind het gewoon niet kunnen. mensen moeten een beetje meer respect hebben voor andere mensen en hun gevoelens en priveleven. en dus niet gaan schelden met een of andere ziekte. veel jongens hoor ik ook wel een tifus roepen. dat is geen leuke ziekete. je kunt er ook aan doodgaan. het is een soa. ook hoor ik vaak dat mensen soa, aids, hiv, kut, ****, kanker, enzo roepen, dit is gewoon niet leuk meer. mensen moeten ermee oppassen dat de politie het niet hoort. anders hebben ze een groot probleem.
@WeZijnGelijk

Hier ben ik het 100% procent met je eens!!!!!!

en iemand riep van dat ik ook met de minder erge scheldwoorden scheld en dat ik dan net zo goed niet moet doen:

Ik scheld helemaal niet!!!!!!!!!! en ik heb ook nooit gescholden ermee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, mensen met kanker schelden zijn zielig. Hebben geen gevoel natuurlijk. Blijf dat maar denken, maar je kent ze niet. Niet zo snel een mening hebben als iemand met 1 woord scheld. Ik snap heel dat probleem niet.
Ja, mensen met kanker schelden zijn zielig. Hebben geen gevoel natuurlijk. Blijf dat maar denken, maar je kent ze niet. Niet zo snel een mening hebben als iemand met 1 woord scheld. Ik snap heel dat probleem niet.


je kan wel sarcastisch doen maar jij zult het nooit beseffen he??

gatverdamme...... types zoals jij walg ik ervan!!!!

en als jij kanker hebt of een ander famillielid heeft kanker interesseert het je dan niet???? nee hƩ?
mensen die schelden zijn vaak onzeker. net zoals pesters. ze doen het om ergens bij te horen. als mensen met kanker schelden weten ze niet wat het inhoud. ik heb een x op de basisschool een spreekbeurt gehouden over kanker. en toen is het schelden ermee gestopt. de leraren waren er blij mee maar ik niet. ik werd nog gepest. ik kon er niet onderuit komen. uiteindelijk zat ik op de middelbare school. hier schelden ze ook met kanker. mensen weten gewoon niet wat het inhoud en doen gewoon alsof ze het weten. totdat ze het wel weten en uiteindelijk diegene zelf of een familielid het heeft. dan zal diegene denken van: had ik hetĀ  nou maar niet gedaan. net zoals ik. ik ben mensen verloren door kanker. daarom scheld ik er niet mee. ik gebruik gewoon stopwoordjes zoals: shoot of ships. en dat soort dingen. als mensen dat nou eens gingen doen, dan zou het veel beter gaan met onze taalontwikkeling. mensen realiseren het gewoon niet dat schelden hun zelfvertrouwen aantast. en ook hun taalvaardigheid en vrienden die ze kwijtraken. ze moeter er gewoon meer op gaan letten.
Je bent heel verstandig!!! en heel knap van je dat je daar een spreekbeurt hebt gemaakt!! X

en tsja..... veel jongeren van tegenwoordig zijn toch te dom om na te denken dat het niet goed is om ermee te gaan schelden met kanker!!

Daarom heb ik alleen respect voor ouderen mensen en volwassenen!!! (alhoewel er ook jongeren zoals jij de woord kanker ook erg haten!)

Maarja.......... zoals ik al zei: De maatschappij gaat faillet ooit............. dan word het een 1 grote hel in nederland.... en uiteindelijk???? Dan word nederland 1 grote spookstad!!!! ik zie het al voor me!

zucht en waarom krijg ik in godsnaam een prive bericht (met strafpunt) van de kindertelefoon dat jongeren ook een mening kunnen hebben over kanker???

Dit bericht is gewijzigd wegens grof taalgebruik.
Ik scheld echt nooit met kanker,
deels ook wel omdat mijn moeder daar aan is overleden, en dat woord mij diep kwetst,
maar daarmee schelden kwets je ook andere!
Iedereen die daarme scheld moet echt hun mond houden!
het kan niet vaak genoeg gezegd worden........ !!!!!!!!!
Als ze het, net zoals ik, van dichtbij meemaken snappen ze het..
Mensen die met kanker schelden moeten er gwn mee ophouden
ik spreek dat soort mensen er dan ook heel vaak op aan
als wij nu allemaal goed op onze taalgebruik lettenĀ 
en anderen er af en toe op wijzen dat het ongehoord en asociaal is
dan kunnen we misschien ervoor zorgen dat er minder gebruik wordtĀ 
gemaakt van dit scheldwoord
ik zeg niet dat je het helemaal niet meer moet gebruikenĀ 
want soms ben je gewoon zo kwaad en is dit de enigste manier
om je kwaadheid te uiten zonder iemand fysiek pijn te doen zegmaar..

groetjes, namen
reactie verwijderd door de kindertelefoon, in strijd met forumregels
Sorry hoor, het is mogelijk dat de KT dit verwijdert maar ik kan het niet anders zeggen:

Omdat Nederland veel verschilt van andere landen. Toen ik naar Nederland kwam, zei mijn vriendin 'wat een kanker juf'. Toen ik dat hoorde moest k echt lachen, omdat ik al in best veel landen ben geweest, maar nog nooit, NOOIT heb ik iemand kanker als scheldwoord horen zeggen 😛. dus ik scheld er best vaak mee, omdat ik het onzin vind.Ā 
groetjes, Ongeluk.
Ik denk omdat het in het Nederlands zo lekker over de tong rolt. En kanker is best serieus en heel erg, dus meestal als je zegt "Ja dat ding was kanker groot" dan word er meer mee bedoelt heel erg groot.

Het is gewoon een grof woord voor heel erg, omdat kanker ook heel erg is.

xx
Ik vindt dat zo verschrikkelijk als ze met kanker schelden alsof ze geen goede ouders hebben sjezus man mijn moeder vindt het ook maar niks om het te horen.
ik schel zelf ook met kanker, sommige mensen worden dan boos omdat het een ziekte is en ze het onrespect vol vinden
ik vind dat raar want als ik met tyfus, tering, downie of mogol scheld worden ze niet boos Ā terwijl tyfus en tering ook een ziekte is (is volgens mij iets met je longen) en downie en mogol zijn gehendicapten (ik heb helemaal niks tegen gehandicapten)Ā 
en kanker heeft meerdere betekenissen kanker is niet alleen een ziekte
ik heb zelf een vriendin verloren aan kanker ik scheld wel met kanker maar dat betekend niet dat ik niet om haar geef ik denk nog bijna elke dag aan haar
xxx
Hoi,

Het gaat meestal omdat je bang bent en je groot wilt maken, je probeerd dan jezelf te verdedigen door te schelden op de hoop dat je dan kinderen afschikt.
Je moet het jezelf aanleren het niet te doen, de tijd zal 't leren.

Veel liefs,
Lifeassistence
ik vind t erg dat veel mensen hier zeggen dat mensen die met kanker schelden zielig zijn en het doen om stoer te zijnĀ 
er zijn altijd wel mensen die het doen om stoer te zijn die mensen zijn idd zielig maar er is ook een deel die het niet doen om stoer te zijn

xxx
Ik ben mijn beste vriendin in 2007 verloren aan kanker en het doet mij superveel pijn als iemand daar mee scheld (vaak knijp ik mezelf dan, zodat ik niet ga huilen). Maar onderhand schelden er zoveel mensen met kanker, dat kun je niet meer stoppen ben ik bang.. Mensen moeten zelf leren inzien dat kanker een ziekte is waar mensen aan doodgaan, geen bijv naamwoord!

En jullie zeggen allemaal dat je zielig bent als je met kanker scheldt, ik heb er 1x mee gescholden maar dat was echt de grootste fout in mijn leven! Een vriendin had me supererg gekwetst, en ik kon geen scheldwoord bedenken wat erg genoeg was dus toen schold ik haar uit voor ******kind..
Je weet dus niet hoe iemand zich er onder voelt, miss ging t wel per ongeluk en bedoelde diegene t niet zo!!



AAN IEDEREEN DIE DIT LEEST, STOP MET SCHELDEN MET KANKER!!!!
Dat is nou eenmaal ingeburgerd bij de Nederlanders. Nederland is het grofste taalland van de wereld dacht ik. 😛
Ik moet toegeven dat ik zelf ook scheld met kanker.
En ik zit er totaal niet mee. Ik weet dat het slecht is ens,
maar het gaat gewoon automatisch.
En het is niet zo dat ik geen respect heb voor mensen die tegen de kanker vechten.
Juist niet, ik heb heel veel respect voor die mensen. En ook voor de mensen die iemand aan kanker verloren heeft.
Maar voor mij is het serieuze praten over kanker wat anders dan het scheldwoord kanker
ik vindt het stom dat mensen dat doen mijn moeder had 2 keer kanker en ik was heel bang want ik heb al geen vader en dan zou ik in een andere stad moeten wonen
1 dag nadat een goede vriendin van ons thuis is ooverledene aan kaner en ongeveer -7-10 jaar voor haar leven heeft gevecht, werd ik uitgescholden voor "kankerpatiƫnt" ik werd zo boos dat ik m in z'n maag heb gestompt en achter een schuurtje gaan huilen, toen riep de juf ons en hij kreeg lekker straf!
hier waar ik woon schelden heel veel mensen ermee, dus raak er aan gewend. ben er zelf al iemand aan kwijtgeraakt, maar toch schelden we ermee.