Waarom schelden we met 'kanker'


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hier heb ik een paar voorbeelden

'kanker *******'
'kanker ****'
'kanker mongool'
'je kanker moeder'
'kanker ****'
Of als je je stoot tegen een tafel ofzo: 'auww! Kanker!'

En zo kan ik een hele waslijst opstapelen met de woord kanker!
Een woord met 6 letters dat vele volwassenen kwetst! Hoe is het toch mogelijk dat dit geaccepteerd wordt door onze ohh lieve maatschappij??......

Zucht.... Ben ik dan echt de enige jongen die hier van gekwetst van wordt?

Of gaan alle jongetjes weer zeggen van dat het stoer is? Aangezien veel jongeren alleen maar roken drinken blowen en hun ouders met voornaam roepen en hun uitschelden enzo?

Of wordt ik nu gehersenspoeld??

Dit topic is gesloten

160 reacties

Ik vind het echt vreselijk hypocriet.
Als je tyfus/tering zegt boeit niemand het wat, maar als je kanker zegt wel, dan ben je een monster.
De enige reden waarom mensen dat niet oké vinden is omdat kanker iets persoonlijks kan zijn/zijn geweest.
Er is waarschijnlijk niemand van hun familie/dierbare aan tyfus of tering overleden, daarom vinden ze het grappig/leuk/gewoon oke om ermee te schelden. 
Maar kanker, ho maar, dan komt hun hypocriete aard ineenkeer naar boven. 


In het bericht dat fallingstar (auteur ) schreef , stond er dat ze nooit scheld laat staan met ziekten ! Ze heeft nooit gezegd dat ze wel met tering , tyfus ,... scheld , ze gebruikte kanker als voorbeeld omdat dat het meest gebruikte scheldwoord is de laatste tijd .
Ik vind het trouwens echt heel stom dat mensen zo'n woorden gebruiken , en zoals fallingstar zei , verzin ik ook grappige klanken die niets betekenen / iets goed of neutraal betekenen :)

Groetjes , Lot
Sorry , foutje , omdat dat bericht als eerste kwam dacht ik dat fallingstar de auteur was , mijn excuses . Verder blijft mijn bericht hetzelfde .
Groetjes , Lot
Ik snap wat je zegt want de helft van nl rook al op zn 14de ik zou nooit beginnen aan roken maar dat met kkr schelden die mensen zetten het iveral achter (niet iedereen)
wij schelden met ziektes en duistland met dieren
ik heb zelf kanker er ben het niet alleen daarom maar ook omdat het gewoon een klote ziekte is volledig mee eens dat het echt niet kan

Mijn vader ging dood voor mijn ogen op mijn 15e, dit gebeurde na drie jaar darmkanker van het laatste stadium.

Ik wordt er continu aan herinnert als mensen met kanker schelden. Ik vind dat het niet kan want het verpest elke keer mijn dag doordat ik er aan herinnert wordt.

Dus alsjeblieft probeer het niet te doen. Want elk scheldwoord, niet alleen kanker, kan iemand erg veel pijn doen, zelfs als je het zelf niet door hebt. Stop met schelden het doet pijn aan iedereen en eigenlijk kan het gewoon niet.

Mijn vrienden schelden regelmatig met kanker en vinden het ook grappig als ze het woord '’'kanker'’ horen op welke manier dan ook zoals bijvoorbeeld als ze een gozer horen zeggen '’wow deze broodjes zijn kankerlekker'’ liggen zij in een deuk. Ik vindt het persoonlijk niet grappig want ik ken genoeg mensen die zijn overleden aan die ziekte. Ik heb het gevraagd aan mijn vrienden waarom ze met kanker schelden en vriend 1 zei  dat het lachwekkend is omdat mensen dan gaan flippen en vriend 2 zei dat het gewoon zijn woorden bekrachtigd dat het extra erg of extra goed lijkt. #ScheldenMetKankerIsNietOkay.

-Dr8gon99

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, ik begrijp je helemaal. Ik scheld zelf niet met kanker maar bijna al m’n vrienden wel.

t rare is is dat ik wel met woorden zoals: tyfustering en aids scheld.

 

Andere landen vinden nl soms raar omdat wij zoveel en zonaal schelden

Heyy, ik ben het met je eens, het kwetst mij ook. eigenlijk kwetst het mij sowieso als mensen schelden. Nouja, ‘kut’ vind ik niet zo erg, maar ‘tyfus’ of ‘tering’ wel, dat zijn ook ziektes. Ik ben het met je eens! 

Liefs, Naira193

Hey,

Het probleem is dat als we schelden als we ons bijvoorbeeld pijn doen, onze hersenen het eerste woord kiezen dat in ons opkomt. Dat is ook geen probleem, maar als je met de verkeerde mensen omgaat die dit woord voor de fun gebruiken, gaat het zeg maar in je systeem zitten. En als dat toevallig helaas het eerste woord is wat in je opkomt gebeurd het steeds vaker. Met heel veel tijd en moeite kun je die woorden vervangen , maar alleen als je het zelf wilt. Je kunt bijna nooit mensen ervan af laten stappen door zelf '’poepzooi'’ te zeggen ofzo. Die mensen moeten er dus zelf iets aan willen veranderen, en zelfs dan is het nog heel moeilijk om te doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

xxAlice