Waarom schelden we met 'kanker'


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hier heb ik een paar voorbeelden

'kanker *******'
'kanker ****'
'kanker mongool'
'je kanker moeder'
'kanker ****'
Of als je je stoot tegen een tafel ofzo: 'auww! Kanker!'

En zo kan ik een hele waslijst opstapelen met de woord kanker!
Een woord met 6 letters dat vele volwassenen kwetst! Hoe is het toch mogelijk dat dit geaccepteerd wordt door onze ohh lieve maatschappij??......

Zucht.... Ben ik dan echt de enige jongen die hier van gekwetst van wordt?

Of gaan alle jongetjes weer zeggen van dat het stoer is? Aangezien veel jongeren alleen maar roken drinken blowen en hun ouders met voornaam roepen en hun uitschelden enzo?

Of wordt ik nu gehersenspoeld??

Dit topic is gesloten

160 reacties

Ik scheld überhaupt nooit. 
Samen met een vriendin heb ik een lijstje gemaakt met woorden die wel leuk klinken maar geen (erge) betekenis hebben.
Zoals "Buk" en "Ekmek" (ik weet dat dat turks is voor brood maar het klinkt gwn leuk 🙂
Ik irriteer me er ontzettend aan als iemand met Jezus of *********** scheld. En dat hoor ik elke dag een miljoen keer. Als je het vervelend vind dat iemand met kanker scheld begrijp ik. En het kan geen kwijt om dat even tegen die mensen te zeggen, maar ga daar geen ruzie over maken. Soms willen mensen niet eens schelden maar gaat het perongeluk. En als je met kanker scheld betekend dat niet dat je die ziekte niet erg vind. Nu wil ik niet zeggen dat het oké is dat mensen er mee schelden. Maar asjeblieft  maak er geen ruzie van. Ik word er namelijk erg moe van al die ruzies op Facebook en YouTube over het woord kanker.
Ik bedoelde geen kwaad sorry de ipad heeft autcorept er op staan..
pfffff..... daar gaan we weer...
Luister kanker is een scheldwoord en dat zal het blijven ook. Hypocriet gejank dat kanker het enige woord is wat 'te erg is om mee te schelden'. Why the **** mogen we wel met tering schelden? Terwijl daar evenveel mensen aan sterfen. Kanker is een woord dat anderen het meest kwetst omdat mensen als jij het zo erg maken. En volgens mij is het de bedoeling dat je iemand kwetst als je hem/haar uit scheld. Stop alsjeblieft met dit hypocriete gejank...
Ik vind het echt vreselijk hypocriet.
Als je tyfus/tering zegt boeit niemand het wat, maar als je kanker zegt wel, dan ben je een monster.
De enige reden waarom mensen dat niet oké vinden is omdat kanker iets persoonlijks kan zijn/zijn geweest.
Er is waarschijnlijk niemand van hun familie/dierbare aan tyfus of tering overleden, daarom vinden ze het grappig/leuk/gewoon oke om ermee te schelden. 
Maar kanker, ho maar, dan komt hun hypocriete aard ineenkeer naar boven.

 
De tering en tyfus zijn geen ziektes meer waar mensen aan overlijden. Ik denk dat daar het grote verschil zit met kanker. 

Niet MEER nee.
Dus omdat het niet meer gebeurd mag je er plotseling wel mee schelden?
Ik vindt dat als je zegt: Niet met kanker schelden! Dat je dan ook niet met aids/tering/tyfus/ebola/cholera enzo mag schelden.
Aan die ziektes (behalve ebola) zijn meer mensen in de geschiedenis overleden dan aan kanker.
De enige reden waarom mensen het niet leuk vinden is omdat het dan te 'persoonlijk' wordt voor ze, en dan is het natuurlijk niet meer leuk. Maar het is inderdaad hilarisch om met andere ziektes te schelden want ze kennen toch niemand die daar aan overleden is(soms is aids een uidzondering)! Dusja dan boeit het niks hé? Je hebt er geen last van dus je scheld er gewoon mee. Maar oh nee! Niet met kanker schelden want familie van mij heeft dat!  
Als je met geen enkele ziekte scheld dan snap ik het wel. Maar ik vind het vreselijk hypocriet dat als mensen met andere ziektes schelden dat het dan opeens oké is.
Ik snap ook echt niet wrm mensen met kanker schelden
mijn opa, tante en moeder zijn aan kanker overleden
Jongens uit mijn klas schelden ook met kanker en dan voelt het echt als verraad en het excuus is dan: Ja maar heel veel mensen schelden er mee in mijn buurt.
en dan ben ik echt zo van, ja ook super veel mensen in mijn buurt sterven aan kanker so no shit.
ik zal er proberen er niets van aan te trekken en anders er gewoon iets op verzinnen wat jij een fijne manier vind om aan die mensen duidelijk te maken dat je het toaal niet fijn vind
succes!
Hey,

Ik ben het er ook niet mee eens om te schelden met kanker, aid, ebola en al die dingen! Maar als ze het doen vindt ik niet dat je helemaal verdrietig enzo gaat worden... Omdat je er niks van aan moet trekken, meestal zijn het kleine 8 jarige kinderen die te veel minecraft hebben gespeeld... Denk gwn bij jezelf van: ''wtf doe je kinderachtig.'' 

-Domuh ❤
onnodige quote verwijderd

Ik ben het met Cynical eens. Zodra niemand meer last heeft van een ziekte dan wordt er gewoon mee gescholden. Als over zo'n 20 jaar of zo er een medicijn tegen kanker wordt gemaakt dan gaat iedereen ermee schelden alsof het ademhalen is.
Ik weet niet wat de reden is dat mensen dat doen, maar als het je stoort trek je je het teveel aan.
Zelf stoor ik me niet aan mensen die met kanker schelden. Ik snap heel goed hoe vele mensen er zich wél aan ergeren. Maar ga niet denken dat alleen Nederlanders schelden met kanker (of tenminste dat geen Amerikaan of Engelsman daarmee scheldt). Geloof me, in Amerika schelden ze net zoveel met ziektes, geslachtsdelen etc., meer dan je denkt. Alhoewel ik wel aanneem dat jullie het zelf ook wel doorhebben.

Wanneer je een ziekte of geslachtsdeel als een scheldwoord gebruikt vergeet je gewoon dat het, bijvoorbeeld met kanker, zo'n slechte ziekte is. Of je vergeet dat het een geslachtsdeel is. Als je met een geslachtsdeel scheldt gebruik je meestal een ander woord, bijvoorbeeld met kut, verwijs je eigenlijk gewoon naar een vulva. Maar omdat het zo gewoon is geworden om met die woorden te schelden, vergeet je hun echte betekenis en daarom is het ook 'normaal' geworden om met, bijvoorbeeld, kanker te schelden.
Ik vind het echt verschrikkelijk als mensen met kanker schelden echt ulgh:@
ik heb zelf kanker gehad schildklierkanker om precies te zijn
ik scheld er natuurlijk niet mee ik word best boos als mensen er mee schelden
Tot ze het zelf krijgen dan piepen ze wel anders .
Amerikanen, canadese etc. Zijn veeeel aardiger. Nooit schelden ze met ''Cancer''. Daar hebben jullie helemaal gelijk in! Snap ik niet van Nederland.
Ik ben er ook volop tegen, maar waarom maken mensen zo'n groot punt van kanker en schelden ze vervolgens zelf met aids ebola tering tyfus Enzo? Daar gaan net zoveel mensen aan dood. Maar dat is niet erg als je dat zegt......
Prima dat mensen erop tegen zijn.
Prima dat mensen er voor zijn.

Ik zie zelf geen verschil.

Als je er niet tegen kunt kun je het best zeggen tegen die gene maar ik raad je niet aan om er super boos over te worden of tegen hem/haar te lopen zeiken.

Ken zelf ook iemand die aan kanker is gestorven, maar dat mensen kanker zeggen boeit mij vrij weinig omdat ze het niet richten op mij en ik het gewoon kan accepteren. Als je je er te veel over gaat ergeren of stressen vind ik de moeite niet waard.

gr.
Ik heb ook kanker
mensen hebben tyfus ebola tering aluusss maar omdat kanker het meest voorkomt in nederland vind iedereen het zogenaamd focking erg en ga niet sneu doen als je kanker hebt want mensen hebbenn ook ebola tyfus en tering
heb btw wel respect voor de mensen met ziektes
mensen hebben tyfus ebola tering aluusss maar omdat kanker het meest voorkomt in nederland vind iedereen het zogenaamd focking erg en ga niet sneu doen als je kanker hebt want mensen hebbenn ook ebola tyfus en tering

Ja inderdaad sommige mensen hebben hebben een van de vormen van tyfus, of ze hebben ebola, of ze hebben een vorm van tuberclose ("tering"in de volksmond) , maar in Nederland zijn deze relatief makkelijk te behandellen in tegenstelling tot kanker. De impact die kanker heeft op iemands leven ookal heeft deze het niet zijn vaak ook groter. Er zijn dus mensen die liever niet hebben dat er mee gescholden word. Stel we zouden in een tijd of land leven waarin de geneeskunde minder ver gevorder zou zijn dan zouden de andere ziektes ook veel erger zijn, zowel om te hebben als om mee te worden gescholden.
Ik vind het minder erg want als je soms zegt aaaah tyfus is het net zo erg als aaah kanker. Het is allebij een ziekte waar je aan dood kan gaan. Maar wat ik wel laf vind is als iemand het heeft en je zegt bvb hee kanker kind
'kanker' is dan opeens zo'n erg woord, maar tyfus, tering en dergelijke zijn woorden waar niemand zich verder druk om maakt. Smh double standards.
Kanjer is gewoon beter dan kanker
Tsjonge, die mensen die Amerikanen en Canadese opeens veel aardig vinden omdat ze niet "cancer" gebruiken als scheldwoord moeten even achter hun oor gaan krabben.

Het ligt er maar aan wat er lekker in de mond ligt. Amerikanen gebruiken "fuck" wat ons totaal niet lekker klinkt "neuk".

Zelf vind ik het totaal geen probleem. Ik ken ook genoeg mensen die zijn gestorven aan kanker en ook mensen die ik zeer goed gekend heb.
Helaas hebben sommige Nederlanders veel met ziektes te schelden terwijl andere culturen/landen dat met heel andere dingen doen die miss niet voor jou kwetsend zijn maar miss wel voor een ander. Dit vind ik ook zo jammer... zelf heb ik er niet heel veel problemen mee als iemand scheld met kanker als er niemand mee gekwetst word zelf scheld ik daarom nooit met kanker. Als ik scheld is het meestal tering ofzo maar dat vind ik zelf minder erg dan kanker alleen zou ik het wel willen Veranderen dat ik zo veel scheld maar dat gaat helaas niet zo makkelijk. Ik vind t vooral zielig om te schelden met kanker je weet dat je er mensen pijn mee kan doen meestal zijn dat dan ook de jochies van 12 op een scooter en die al roken en drinken (hopelijk zet ik nu niet iedereen op 1 hoopje maar daarom zeg ik ook meestal dus niet alle 12 jarige op een scooter die roken en drinken schelden met kanker al hoewel ik ze wel echt zielig vind) avin die jochies zijn meelopers en proberen er bij te horen zelf heb ik ook een vriend die een beetje een mee loper is maar gelukkig lang niet zo erg en hij drink en rookt niet 🙂 maar ja dit was f mijn mening over het onder werp schelden met kanker ik hoop dat je er wat aan hebt. ;~$