Waarom schelden we met 'kanker'


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hier heb ik een paar voorbeelden

'kanker *******'
'kanker ****'
'kanker mongool'
'je kanker moeder'
'kanker ****'
Of als je je stoot tegen een tafel ofzo: 'auww! Kanker!'

En zo kan ik een hele waslijst opstapelen met de woord kanker!
Een woord met 6 letters dat vele volwassenen kwetst! Hoe is het toch mogelijk dat dit geaccepteerd wordt door onze ohh lieve maatschappij??......

Zucht.... Ben ik dan echt de enige jongen die hier van gekwetst van wordt?

Of gaan alle jongetjes weer zeggen van dat het stoer is? Aangezien veel jongeren alleen maar roken drinken blowen en hun ouders met voornaam roepen en hun uitschelden enzo?

Of wordt ik nu gehersenspoeld??

Dit topic is gesloten

160 reacties

Ik scheld niet me kanker, 
De reden die mensen gebruiken waarom wel dat slaat 1000x nergens op  allemaal onzin.

Maar kanker komt van engelse woord cancer en cancer betekend kreeft, scheld je dan niet eigelijks met het woord kreeft?
Ehh laat me ff uitleggen. Kanker bekt lekker. Helaas wordt kanker veels te vaak met kanker geassocieerd. Vooral door mensen die geen kanker hebben gehad.

Vooral dat laatste.
Schelden met kanker is een not-done, maar er zo'n mega probleem van maken helpt die mensen ook niet hun kanker te "overleven". 
Het denken dat kanker een "gevecht" is en dat je het moet "overwinnen" is ook idioot, je moet geluk hebben met de behandelingen die we nu hebben en als je geen geluk hebt ga je eraan dood. Al die discussies over het scheldwoord zouden we beter om kunnen zetten naar onderzoek naar betere genezingswijzen.
Ik vind het ook kut hoor
Mijn opa is dood gegaan eraan maar mn vader die zegt kanker alsof het een punt achter een zin is.
Ik denk dat sommige mensen er gewoon niet goed bij na kunnen denken dat als ze iets zeggen, het ook iets betekend.
In andere landen schelden ze ook met ziektes, in Polen schelden ze bijvoorbeeld met ''Cholera''.
Iedereen stelt wel de vraag en probeert tegen te gaan dat mensen met kanker schelden,
Maar waarom schelden we met tering en tyfus? Daar doen we ook niks aan. Ik wed dat de helft van de mensen die zo erg tegen het schelden met kanker zijn ook wel eens schelden met tering of tyfus. 
Je hebt helemaal gelijk ! Ik heb er ook echt last van. Zelf heb ik er nog nooit mee gescholden want mijn opa is er aan overleden. Maar er woont een jongen bij mij in de straat en zelfs zijn moeder heeft kk en hij scheld er mee. Dit vind ik echt totaal respectloos. Ik ben blij dat jij niet stoer probeert te zijn om met dat woord te schelden. 🙂 Als we nou allemaal even dat woord verbieden maakt dat vele mensen gelukkig. 
Je hebt helemaal gelijk ! Ik heb er ook echt last van. Zelf heb ik er nog nooit mee gescholden want mijn opa is er aan overleden. Maar er woont een jongen bij mij in de straat en zelfs zijn moeder heeft kk en hij scheld er mee. Dit vind ik echt totaal respectloos. Ik ben blij dat jij niet stoer probeert te zijn om met dat woord te schelden. 🙂 Als we nou allemaal even dat woord verbieden maakt dat vele mensen gelukkig. 


Dus tering en tyfus moeten niet verboden worden?
De tering en tyfus zijn geen ziektes meer waar mensen aan overlijden. Ik denk dat daar het grote verschil zit met kanker. 
Reputatie 2
Badge +17
Ik scheld er gewoon samen met m'n vrienden mee. Maar dan zeggen we het gewoon tegen elkaar, of tegen andere mensen die het zelf ook gebruiken.  Maar als we in de stad zijn fso dan gaan we niet naar vreemden roepen van je bent een kanker mongool, dat vinden wij ook gewoon te ver gaan hoor. We gebruiken 't puur omdat het lekker klinkt. Er zit nergens een kwetsende bedoeling achter en daarom schelden we dus ook geen onbekenden of bekenden uit.
Het aller ergste vind ik als iemand kanker in een positieve manief geruikt zoals: kankergoed
Ehh laat me ff uitleggen. Kanker bekt lekker. Helaas wordt kanker veels te vaak met kanker geassocieerd. Vooral door mensen die geen kanker hebben gehad.

Vooral dat laatste.
Schelden met kanker is een not-done, maar er zo'n mega probleem van maken helpt die mensen ook niet hun kanker te "overleven". 
Het denken dat kanker een "gevecht" is en dat je het moet "overwinnen" is ook idioot, je moet geluk hebben met de behandelingen die we nu hebben en als je geen geluk hebt ga je eraan dood. Al die discussies over het scheldwoord zouden we beter om kunnen zetten naar onderzoek naar betere genezingswijzen.


Sluit ik me helemaal bij aan. Tuurlijk kan je proberen sterk te zijn, maar het lijkt me logisch als je dat probeert.
Ik heb heel erg hekel aan dat mensen hiermee schelden.

Ik heb heel erg hekel aan als mensen met kanker of tyfus of tering en dat soort woorden mee schelden heb ik erg hekel aan.

En met ziektes maar ook met gehandicapten zoals mongool dat je het zo zegt heb ik ook hekel aan.

Als je bijv over iemand praat bijv zo zegt: Hij is mongool. Dat is dan ook schelden als je het zomaar zegt terwijl die dat niet is dat vind ik erg. Maar als die persoon in kwetsie een mongool is omdat die zo geboren is. Dan is het ook vervelend om die woord te zeggen daar heb je weer een ander woord voor. Die heeft een ziekte van down. Dat is dan weer netter.

Maar ik heb zelf ook erge hekel aan dat mensen met erge woorden schelden.
Ik vind het nogal vervelend als mensen met kanker schelden..
Ik ben zelf ook al heel veel mensen kwijtgeraarktdoor die rotziekte.
Beter scheld je niet met kk het maakt niet uit zelfs aos je het tegen iemand anders zegt en ik hoor het ik sloop je
Mensen zijn zo hypocriet.
Als je met aids scheld is het oké, er gaan meer mensen dood aan aids dan aan kanker.
Zeg je 1 x het woord kanker: HOE DURF JE!?!?!?? JE BENT ZO RESPECTLOOS!!!!
Het boeit me eerlijk gezegt niet of mensen met kanker schelden, zelf doe ik het heel soms. 
Mijn vrienden doen het gewoon vollop in het openbaar, wat ik liever niet doe. 
Maar ik scheld gewoon met aids en tyfus of zo. Dus ik ga niet zeuren als iemand kanker zegt.
ik scheld er alleen mee bij bepaalde vrienden om stoer te doen dus maar anders nooit 
Ik scheld nooit met kanker.
Mijn vader is er 3 maanden geleden aan overleden.
Ik weet hoe erg het is en hoe erg het iemand kan kwetsen.. 
De tering en tyfus zijn geen ziektes meer waar mensen aan overlijden. Ik denk dat daar het grote verschil zit met kanker. 


Jawel, er zijn veel maar dan ook echt veel meer mensen overleden aan tering en tyfus dan aan kanker. Nu niet, maar in de geschiedenis zijn er echt miljoenen aan overleden.

Nog een voorbeeld is aids, dat wordt ook heel veel gebruikt. Daar zijn ook meer mensen aan overleden dan aan kanker.
Beste mensen die aids, tering en tyfus erbij betrekken; de vraag luid; ''Waarom schelden we met 'kanker'
Overigens zijn Tering en Tyfus niet meer ziektes van deze tijd.

Mijn moeder is nog niet een maand geleden overleden aan kanker. Het doet me niet heel veel wanneer iemand het 1x in een zin zegt, maar om het nou in iedere zin te zeggen.. nee. Overigens als ik, of iemand anders, zeg dat je je kop moet houden met dit woord dan hou je je kop ook gewoon.
Ik denk dat mensen met kanker schelden omdat het in onze groepen voorkomt en we het daarom overnemen van elkaar. Mensen weten niet altijd wat het inhoud of dat anderen er wel last van kunnen hebben.

Overigens heb je ook trieste groepen waarin hiermee schelden als stoer word beschouwt:rolleyes:
Sorry hoor, maar het feit blijft:
Er zijn MEER mensen overleden aan tyfus, aids en tering. Dat zijn meer geaccepteerde scheldwoorden dan kanker.
Een heel groot deel van mijn familie is overleden aan kanker omdat het gewoon in de familie zit.
Ook al zijn het ziektes van vroeger; heel veel mensen hebben geleden.
Als je met geen enkele ziekte scheld snap ik het wel, maar anders ben je redelijk hypocriet.
Jij kan ook niet bepalen wie zijn/haar kop moet houden. 
Als iemand in jouw omgeving scheld met tyfus kanker, aids wat dan ook en jij vind dat niet fijn en geeft dat duidelijk aan. moet iemand dat respecteren en dat woord maar lekker gebruiken als jij er niet bij bent. 

Respect noem je dat.
Dat is het niet, het blijft:
Aan tyfus en tering en aids zijn echt miljoenen mensen overleden en er lijden veel mensen onder, allemaal geaccepteerde scheldwoorden.
Maar zodra je kanker zegt barst de pleuris los. 

Trouwens, je kunt het ook op andere manieren zien.
Je kent het woord: Fag/faggit denk ik wel, als je dat zegt bedoel je toch ook niet meteen dat je homo's haat/geen respect hebt?

Weet je wat ook respectloos is: Zeggen dat mensen hun kop moeten houden, dan verlaag je je toch naar dat 'niveau?'

Trouwens, ga er maar niet vanuit dat als een wildvreemd persoon kanker zegt en jij zegt er wat van dat hij/zij er zich iets van aan gaat trekken. Ik ben van mening dat je je gewoon niet met mensen hun zaken moet bemoeien als een wildvreemde op straat wat zegt.

Als het een vriend/vriendin is dan snap ik wel dat je er wat van zegt, maar het blijft een eigen keus.
Ben ik de enige die het gewoon niet boeit waarmee je scheld? Letterlijk, er wordt zo vaak gescheld dat het gewoon geen effect heeft. Waarom zou je iemand die jou loopt uitteschelden met kanker of iets dergelijks serieus nemen en ook maar de moeite doen om diegene een preek te geven. Ik weet dat sommige mensen zich er down van kunnen voelen, maar kom op zeg. Het is een WOORD, het is officieel niet eens een scheldwoord. Neem het gewoon niet zo serieus en.. het is Nederland, hier wordt zo veel gescheld... Waarom zou je het überhaupt nog serieus nemen. Veel mensen doen het toch ongemerkt, maakt niet uit wie je bent je, je doet het. 
Idd, @EmoWolfje. Gewoon dikke waarheid.