waarom mag je van de wet pas seks hebben vanaf je 16e?

  • 3 November 2012
  • 65 reacties
  • 28595 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heey,
waarom zou de regering zo moeilijk doen over welke leeftijd je seks mag hebben?
ik zit nu in de 3e en bijna iedereen heeft al seks gehad. iedereen in de klas is 14-15 jaar.
zijn ze nu strafbaar?

65 reacties

nee ik geloof dat je vanaf je 13e seks mag hebben maar zeker weet niet enjij heb jij seks gehad
Uhm...staat dat serieus in de wet? Volgens mij staat alleen in de wet dat als je minderjarig bent, je geen seks mag hebben met een meerderjarige. Dan is de meerderjarige dus strafbaar.
nee, het staat er dat je niet seks mag hebben onder de 16, en @L:) nee, ik wacht op de juiste leuke meid die ik kan vertrouwen.
15 jaar mag het.
Echt? Best wel dom van de wet...
hmmmm ik denk gewoon zo, hou je echt van iemand, en diegene echt van jou, dan moet je het overwegen
btw, @Sonne pleeg geen zelfmoord hoor!!!!!   ik was ook eens het leven zat, toen ging ik luisteren naar dit nummer en ik voelde me echt beter als je de mening begrijpt.. http://www.youtube.com/watch?v=eaLgZMWv_cE
Ja met jouw mening eens! 
Badge +2
Hoi HardMaxwell en Sonne,
Willen jullie niet off-topic gaan...
Groetjes,
Mary - De Kindertelefoon
nee, het staat er dat je niet seks mag hebben onder de 16, en @L:) nee, ik wacht op de juiste leuke meid die ik kan vertrouwen.

Dat is niet helemaal waar,
In de wet staad dat je niet met een MEERderjarige sex mag hebben onder je 16e.
Je mag zelf weten op welke leeftijd je dat doet als je diegene maar niet ''verkracht''.

// low
Bericht gewijzigd, in strijd met de forumregels
@HardcoreHanss
Je bent niet 8.. en als je dat wel bent dan moet je naar andere site van kindertelefoon
Sorry dat ik het zeg.. maar mensen die flauw doen en foute dingen zeggen dat haat ik :S
Mja..mijn mening.. het spijt me :S
je mag onder die leeftijd ook al seks hebben als het met een leeftijdsgenootje is
xxtam
hey iedereen
Volgens mij staat het inderdaad in de wet maar het is niet dat je er echt gestraft voor word Wel als je het onder de 12 doet en onder de 16 met iemand ouder dan 18;)
Je mag gewoon seks hebben maar er zijn wel een aantal strafbare regels zoals:
-Seks hebben in het openbaar (buiten, etc)
-Met een volwassen.
stel jij bent 15 en de ander is 18+, dan is diegene van 18 strafbaar, maar jij bent dan GEEN slachtoffer (tenzij het verkrachting is) dus je kan moeilijk diegene in de bak gooien, omdat jij het met hem/haar eens was om het te doen

Ben je 16+ en de ander 18+ dan is het geen probleem, hoewel de maatschappij je vast wel raar aan zal staren als jij 16 bent en de ander 40..
eigenlijk als je jonger bent dan 18 vind de overheid dat je nog niet goed door hebt wat er gebeurd als je bepaalde keuzes maakt en daarom stellen ze je onder de 18 dus onder je ouders. je ouders nemen dus de belangrijke keuzes zonder dat ze daar met jou over te hoeven overleggen. natuurlijk doen ze dit wars wel, maar toch. 
de overheid vind dus dat jullie nog niet goed doorhebben wat je er allemaal mee kan verpesten, met seks, (stel je voor het gaat fout en je krijgt op je 12de een baby)
de leeftijdsgrens is dan net als bij drinken op 16. de gemiddelde leeftijd dat je in nederland ontmaagd word ligt ook rond de 16 / 17. dus er zijn genoeg mensen die het al voor hun 16de doen.
ik vind het echt niet heel slim als je bijvoorbeeld 14 bent om het dan al te gaan doen. maar dat moet je zelf weten
seks mag je hebben op elke leeftijd ook al is de ene meerdejarig en de ander minder jarig als je er maar beide mee in stemt op het te doen als meerdejarig wilt en jij niet is het verkrachting dus strafbaar
Volgensmij is het dat iemand van boven de 18 niet strafbaar meer is als hij/zij naar bed gaat met een 16+-er als de 16 jarige het wil.
Als iemand van 18 naar bed gaat met iemand van 15, ook al wil de 15 jarige dat wel, is de 18 jarige toch strafbaar.
Hey HardMaxwell,

Dit is omdat er na seksueel contact er o.a iets zoals seksueel overdraagbare aandoening kan ontstaan of een zwangerschap
Het liefst word dit vermijd maar lukt dit niet altijd, ook is het toch handig als je wel van iemand echt houd?
Vraag jezelf eens af waarom je seks wilt vanaf je dertiende?

LifeAssistence
Sorry maar al staat dit in de wet, hoe willen ze het dan controleren?
Door alle jongeren een test te laten doen op school.. Elke week moeten jongeren onder de 16 een test doen.. En daar komt dan uit of dat je seks hebt gehad. Heb je dat gedaan.. dan komt dat uit die test eruit. :D
omdat de regiring alle leuke dingen wil verbieden alle dingen die belangrijk voor mij zijn
omdat de regiring ons haat 

xxx
omdat de regiring alle leuke dingen wil verbieden alle dingen die belangrijk voor mij zijn
omdat de regiring ons haat 

xxx


Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.
Haha, alsjeblieft zeg. Misschien verbieden ze het wel voor een reden.


ik heb t niet alleen over drank seks en roken enzo
ik ben dislecties en in mijn exame zou bij nederlands mijn spellings fouten niet meegerekend worden maar de regiring heeft dat veranderd dus nu kan ik geenb bijna geen voldoende meer halen

xxx

Reageer