Vraag

vriendje 18+

  • 19 August 2021
  • 6 reacties
  • 404 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey hooiii 

 

Ik ben een meisje van 15 bijna 16 

En me vriend is 22 jaar 

We hebben samen een dochter van 1 week oud 

 

Maar wat me vraag is 

Is het strafbaar dat ik met een 22 jarige heb en samen met hem een dochter 

Want wil niet dat hij de gevangenis is gaat 🥺

 

Hij heeft nog nooit is iets zonder mij wil gedaan 

 

 

Groetjes van meisje889


6 reacties

Is het strafbaar dat ik met een 22 jarige heb

Was het niet handig om deze vraag te stellen voordat je aan seks en een kind begon?

 

Zover mij bekend is, is het strafbaar voor een 22-jarige om seks te hebben met iemand van 15.
Meer kun je natuurlijk er ook hier over lezen.
 

Had niemand uit jouw omgeving vragen toen jij, als een minderjarige, zwanger werd.
Je bent in ieder geval te jong om niet meer leerplichtig te zijn, dus ook op school moet het opgevallen zijn.

Er zitten heel veel gaten in dit verhaal en ik denk eerlijk gezegd niet dat wij hier een antwoord op gaan krijgen.

@MensPersoon een aantal van je vragen worden wellicht beantwoord door de andere topic van Meisje889. Hier een linkje:

 

Dit had je er best even bij kunnen zetten in je vorige topic. 😅

Hij is zeker strafbaar (geweest). Kijk even naar dit linkje over leeftijdsverschillen en de wet. Apart dat je ouders hiermee akkoord zijn gegaan. Hoe dan ook, zolang niemand een klacht indient, aangifte doet of het meldt is er niet zoveel aan de hand.

Had je het anders gedaan als je hier zo op terugkijkt?

Reputatie 1
Badge

@eenanoniemejongen1  ik had het anders kunnen doen ja 

Maar ik ga geen klacht indienen en me familie ook niet iedereen is gek op hem ik ken hem al zo lang en voor me relatie was ik al zo close met hem dat mensen al dachten dat we hadden terwijl dat toen nog niet was 

 

En we zijn dol gelukkig

 

Zullen we het dan maar gedogen in dit geval? ;)

Voor de rest van de lezers: denk goed na over dit soort dingen. De TS, haar vriend, hun kindje en familie maken het goed, maar het gaat vaak genoeg fout en het is eigenlijk gewoon strafbaar. Kortom, bij voorkeur iemand van je eigen leeftijd zoeken en niet te vroeg aan kinderen beginnen.

Reputatie 1
Badge

Ik ga gewoon naar school inmiddels zijn we uitelkaar en doe ik het alleen met hulp van vrienden en familie ik en me dochter maken het goed maar ze hadden inderdaad ook vragen maar of we gaven geen andwoord of we zeiden dat hij 18 was 

Reageer