Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

vriendin in jeugdzorg inrichting, wat kan ik doen?

Heey,

Ik heb een vriendin, die ken ik al heel lang.
Tussen haar en haar moeder ging het nooit heel erg goed, haar moeder heeft, net als de mijne, een alcohol probleem. Daar kunnen we het dus altijd goed over hebben, behalve dan het feit dat mijn moeder haar handen thuis houdt en haar moeder haar soms mishandelde..
Haar ouders zijn al heel lang gescheiden, en zij vond het uiteraard niet leuk om geslagen te worden, dus zij vertrok naar haar vader. Waar alles gewoon goed ging, ze is erg zelfstandig, dat is ook wel nodig want haar vader is voor zijn werk vaak een paar dagen weg. Haar moeder was het hier niet mee eens na een tijdje toekijken en heeft Jeugdzorg ingeschakeld.. Toen begon alle ellende.. Mijn vriendin zit nu in een inrichting, en in eerste instatie viel het allemaal wel mee. Maar ik zie nu hoe slecht het voor haar is, ze is nooit meer blij, en het daar helemaal zat.. Ze is er nu al een paar maanden en het gaat alleen maar slechter.. Ze misdraagt zich meer dan voorheen.. En het enige wat ik kan is toekijken en haar proberen te steunen..

Maar.. Is dit wel oké? Om pubers "veilig te stellen" waardoor juist hun hele leven op hun kop staat ?
Ik bedoel ik ben gewoon aan het toekijken hoe ze depressief aan het worden is, en die mensen daar ook.. Daar moet toch wat worden tegen gedaan?
hoe kan ik actie ondernemen? Hoe kan ik haar helpen?

6 reacties

jeugdzorg heeft hele rare regels.. je kan er niet zomaar iets tegen doen hoe kud het ook is 😞 maar je doet het goed om haar te steunen, miss kan je wat vaker leuke dingen gaan doen?? zodat ze alles even vergeet. je kan ook met een vertrouwingspersoon op school hierover praten miss weten zij wat jij moet doen (of je vriendin). ik hoop dat het snel beter met haar gaat...

xoxo
Hee,

Kan je haar niet soms meenemen uit de jeugdzorg? Naar het dorp of de bioscoop?
Of kan ze af en toe bij je logeren?

Ik neem aan dat als zij of jullie naar iemand van de jeugdzorg gaan, en aangeven dat ze daar ook niet gelukkig is, de jeugdzorg
ook naar oplossingen zoekt

X
wees haar vrien en help haar zo goed als je kan
doe leuke dingen en praat met haar.
je kunt ook proberen om kontakt te krijgen met de mensen bij jeugdzor zo dat die haar goede begeleiding kunnen geven.
of mischien een keer samen met haar naar de school psygoloog
Soms is jeugdzorg echt raar ze hebben zware regels maar dat moet je wel toestaan 😞 , ik hoop dat het haar lukt om een uitweg te kunnen vinden. Maar ik vind het niet slim dat haar moeder de jeugzorg heeft ingeschakeld vanaf 12 jaar mag je zelf kiezen of je naar je vader of je moeder wil. dat is volgens de wet zo dus ja ik vind het niet goed want nu is het juist erger geworden omdat haar moeder jeugdzorg heeft ingeschakeld
Praat met jeugdzorg, als ze de jeugd willen helpen moeten ze dat op een goeie manier doen.
Badge +17
Ik denk dat je eens naar die mensen van de Jeugdzorg moet gaan en dan zal ik zeggen dat ze de komende weken op moeten letten hoe jou vriendin steeds maar veranderd. Of je kunt vragen of de mensen van Jeugdzorg een verschil zien toen jouw vriendin er pas net was of nu.
Sterkte met je vriendin.

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen