Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

verloven en trouwen.

• 22 mei 2013
  • 6 reacties
  • 918 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
wat vinden jullie een normale leeftijd om te verloven? en om te trouwen? 

liefs.

6 reacties

16-18 vind ik heel vroeg.
Om te trouwen? 22-25
Om te verloven? wtf is verloven?
Om samen te gaan wonen? 20+
Om een 1e kind te krijgen?  25-32
als je je verloofd dan heeft de man (of vrouw) je ten huwelijk gevraagd en tussen die tijd dat hij je heeft gevraagd en het huwelijk dan ben je verloofd. snapje?

xx
Voor mij is er niet echt een 'normale' leeftijd daarvoor. Als je er echt klaar voor bent en als je het echt wilt, dat is het belangrijkst. Maar toch als je wel volwassen bent.

xxx
ongeveer 18-20 verloven ofzo? Trouwen mss na 20 ofzo? Ben je christelijk? Dan is na je 20e trouwen wel goed denk.. Maar dan alsnog is wat AnniBannani zegt wel waar! Trouw alleen wanneer ne er klaar voor bent of iid als je volwassen bent!
xx 🙂
verloven : 20
trouwen: 22/23
Sowieso zou ik pas gaan trouwen na je 21e, ik denk niet dat er een "normale" leeftijd is.
Tussen verloven en trouwen zit denk ik meestal maar een jaar tussen, dat is om de hele bruiloft te plannen.

Maar hoezo denken aan de leeftijd?
Zorg maar eerst dat je minimaal 5 jaar een vaste vriend hebt voordat je wilt gaan trouwen.
Dat lijkt mij het beste.

Natuurlijk ben ik ook een meisje en zou ik het onwijs leuk vinden om snel te trouwen.
Mijn vriend is een aantal jaartjes ouder en is al eens getrouwd geweest..
(Hij was toen euhm 23 en was getrouwd voor wel hooguit 6 maanden xD)
Hij wilt daarom deze keer wel wat langer wachten voor zo'n beslissing en dat is ook helemaal niet verkeerd.
Aan de andere kant vind ik het nu wel lastig dat hij al zo snel met haar wilde trouwen en ik nog zo lang moet wachten.
Alsof hij mij toch minder leuk vindt...
Maar meh, dat zit alleen in m'n hoofd... 
Trouwen is iets grootst, je moet echt zeker zijn dat je de rest van je leven wilt delen met die persoon.
(Dus niet zoals het bij m'n vriend ging, zijn ex realiseerde zich een paar maanden later dat ze toch te verschillend zijn, lekker optijd)

Reageer