Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Valse ID ?

• 5 maart 2013
  • 23 reacties
  • 12203 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Wat gebeurt er als je word gepakt met een valse ID ?

23 reacties

Volgens mij krijg je dan een boete...
Sommige zeggen boete , andere zeggen taakstraf andere zeggen celstraf (okal lijkt me dat een beetje overdreven ) . Overal op internet staan andere dingen =S
weetnie ik had er ook 1 uiteindelijk nooit gebruikt, maar gwn zorge dat je nie gepakt word!
Het opgeven van een valse identiteit (valse ID kaart gebruiken valt daar ook onder) kost je €360. Wanneer je onder de 16 bent, €180. Ook ga je door naar HALT, wanneer je dat weigert zal het openbaar ministerie je strafrechtelijk vervolgen.

Beter niet doen dus want je word hard aangepakt als ze je pakken.
Hij is bedoelt om sigaretten te kopen .. ik ben 13 en heb nu al 2 x daar gehaald zonder dat ze ID vroegen , maar ik wil van die onzekerheid af . Stel ze vragen wel naar idee en ik kan ze niet meer meekrijgen ... en stel ze bellen politie ofzoo , dan krijgen hun ook een fixe boete, want ze hebben het immers al een paar x zonder naar idee te vragen meegegeven, en ik ben niet de enige bij wie ze dat doen . en 180 valt nog best wel mee eigenlijk 😳 en wat is HALT eigenlijk ?
ik had precies het zelfde verhaal! ook voor het roken, ben nu bijna gestopt, maar uiteindelijk had ik zoiets van gwn proberen, als niet mee krijg dan probeer ik de winkel er naast haha, maar je moet je id wel heel goed kunnen vervalsen... want het is best moeilijk fotoshoppen heb je zo gedaan, maar uitprinten op een pasje is veeeeel te moeilijk, daarom raad ik het sterk AF
Heb het algedaan ;p en is best goed gelukt eigenlijk .. Ik ga eerst nog gew op normaal papier gew uitprinten en als ze dan vragen , mag ik je I'd zien dat ik kan zeggen van ik heb alleen een kopieetje mee , mis gaan ze daarr ook mee akkoord ;p okal is het al gelukt helemaal zonder iets te laten ziend
ja zeg mn echte id is kapot ofzo heb nieuwe besteld 🙂
1. stop gewoon met roken
of
2. wacht met roken tot je 16 bent
of
3. laat je sigaretten halen door iemand die 16 is, genoeg mensen dat da willen doen
Maar waarom een vals id? Waarom problemen zoeken als je ze kan vermijden?
En niet slecht bedoeld, gwn mijn mening...
Bij HALT krijg je een taakstraf.
Word dat niet door de politie gedaandan ? En krog je er alleen maar taakstraf en verder niks ?
Als je word gepakt met een valse ID kaart, dan wordt je aangehouden. Je krijgt dan een boete en je ouders worden gebeld. Ook mag je kiezen: een strafblad en voor de rechter komen óf naar HALT. Bij een taakstraf denken de meeste mensen aan papier prikken op straat, dat is niet zo. Een taakstraf kan bijvoorbeeld ook  betekenen dat je een curus "waarom mag ik geen valse ID opgeven" (om het maar even simpel te zeggen) moet volgen. Op de website van HALT kun je lezen dat je samen met HALT aan je gedrag gaat werken.
Volgens mij is het geen eens iligaal als je sigaretten koopt onder de 16.. Alleen vanuit de winkel die het verkoopt aan jou. Dus als ze vragen om ID.. So what? Ze gaan echt geen politie bellen want dan zijn ze er zelf bij zoals je zelf al zei en zeg gewoon die ben ik vergeten sorry. en als ze het dan niet mee geven pech? volgende winkel lijkt mij.. 
Snap sws niet zo goed dat je zo jong al rookt.. (Rook zelf ook, maar ik ben 17 😉 )

Daarnaast.. hoe wou je aan een goed nep ID komen? 
Een winkel belt de politie wanneer ze hebben vastgesteld dat jij een valse ID kaart hebt, in dat geval heeft de winkel dus om jouw ID gevraagd VOORDAT ze iets verkochten en is de winkel dus niet strafbaar. Vergis je daar niet in!
dankje voor jullie reacties ! ik ga het nog maar even niet proberen xd en niet voor de straf maar omdat anders me moeder nog meer teleurgestelt is in me . en & @Johannn. ik heb in die snackbar al een paar x gekocht zonder dat  ze uberhhaupt om ID vroegen , dus dan krijgen hun ook een fixe boete als de politie daar achter komt .
De politie is er niet om de controle op ID's te handhaven, dat doen andere overheidsinstanties. De winkel krijgt dus geen boete van de politie, een winkel kan dus met een gerust hart de politie bellen ookal doen ze zelf vanalles fout.
sorry maar sigaretten halen deed ik op mn 13e ook.
en ben nooit gepakt
als ze vragen om ID loop je gewoon snel de winkel uit ;p
Faken is voor even wel goed, maar als je word gepakt heb je een dik probleem.
En daar zal je in de toekomst wel eens spijt van krijgen.
ID op internet of in real life, ik snap het niet...
In rl dacht ik aan.
Dat is namelijk het ergste ;/
rl ja , maar ik ben toch te mietje om m echt te gebruiken 😛
Dat is beter, haha
En het bespaard je een hoop geld! 😉

Reageer