Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

vals id

• 8 november 2011
  • 9 reacties
  • 946 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
heej

een jongen uit me klas heeft ze ID vervalst zodat ie daarop 16 is (in rl 13)

maar wat moet ikdoen??

ik en zijn vrienden weten het omdat ik toevallig mee luisterde

xxx

9 reacties

Maar een vraagje? Gaat het over school of op een website?
op school, hij liet hem zien aan zijn vrienden.
Wil je hier iets aan doen? Het is zijn probleem als hij opgepakt wordt... Dalijk weet hij dat jij iets gezegd hebt en dan krijg je ruzie.
ik denk dat ik het ook niet ga vertellen, want als je met hem ruzie hebt heb je wel egt een groot probleem :(

maarja ik kijk wel (k)
opgepakt worden zorgt voor een brief naar Halt en een boete van 150 of 160 euro (ze gaan de boetes alweer verhogen)
je kunt dat tegen hem zeggen, als hij dan niet dat ID wegdoet dan is het zijn eigen keuze, zo hoef jij je niet schuldig te voelen ( ik ga ervan uit dat je dat nu doet, of dat je vindt dat je hem moet helpen)
hoop dat je hier wat aan hebt 🙂
een vals id? niet slim. hoe kan dat eigenlijk. want als je een id aanschaft moet je je oude inleveren. dus dat kan niet.
Een vals id staat niet geregistreerd ergens he.

Ik zou hem gewoon laten, het is echt geen grote misdaad. Hij kan er alleen zelf last van hebben dat het veel geld gaat kosten.
Op de site van de politie staat een nummer waarop je anoniem een tip kunt geven zo komt hij er niet achter en word hij ook opgepakt
Badge +17
Een valse ID hebben, is een heel zwaar misdrijf! Ik lees dat je maximaal een gevangenisstraf kunt krijgen van acht jaar. 

Reageer