Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

te oud vriendje

• Anonymous
  • 0 reacties
ik heb een vriend van 19, zelf ben ik 13...
mijn ouders zijn er op tegen maar ze zeggen ook dat het niet mag van de wet...
dat kan dan wel zo zijn maar zou er een mogelijkheid zijn zodat het wel zou mogen?

15 reacties

ik vind het echt heel raar in nederland (kweet niet of eht zo is in elk land)
maar als je 18 bent en je hebt seks met iemand van 17 (of jonger) en degene van 17 (of jonger) wilt het zelf. dan word het toch gezien als verkrachting!
en daar kan je 8 jaar voor krijgen!

mijn tip: als echt van hem houd kan je hem beter loslaten tot dat je 18 bent. als je tenminstje wilt dat hij niet 8 jaar gevangenis straf krijgt!
jouw keuze: of 5 jaar w8en. en je vriendje krijgt geen gevangenisstraf
of 8 jaar w8en (ligt eraan wat de rechter zegt) en je vriendje zit in de gevangenis!

sterkte! ik hoop dat je de goeie keuze maakt 😉
Dat is echt onzin wat je zegt! Ik heb toch ook seks met mijn vriendje? Denk je dat meneer de politieagente erbij is? Alleen als jij aangiften doe, dan is er pas wat aan de hand.. Anders was mijn vriend ook allang opgepakt
Dat is echt onzin wat je zegt! Ik heb toch ook seks met mijn vriendje? Denk je dat meneer de politieagente erbij is? Alleen als jij aangiften doe, dan is er pas wat aan de hand.. Anders was mijn vriend ook allang opgepakt
het is wel waar dat je zolang kunt krijgen. maar er moeten indd aangifte worden gedaan.
hey,
volgensmij is dit niet illegaal
Heey,
Het maakt echt niet uit,,
Zolang er niemand aangifte doet, komt hij ook niet in de gevangeniss
xxx
Het is illegaal. Maar het maakt niet uit. Zolang hij je niets aandoet. En jij geen aangifte doet. Me vriend is 23 en ik ben 15 en we hebben seks gehad en 3.5 jaar een relatie. Niks aan de hand.
Zolang je hem niet aangeeft is er niks aan de hand..]
Maar die wet is er volgensmij om gewoon kinderen te beschermen tegen pedofelie ;)
Maar tja, als je hem niet aangeeft niks aan de hand, maar misschien of je zelf niet moet nadenken of dat verschil niet een beetje heel erg groot is?
Jij zit in de tweede ofzo en hij is al van school af.. Je mag het zelf weten van mij maar het lijkt mij op deze leeftijd een erg groot verschil
Heeey

Je mag volgens de wet geen seks hebben met 16 jarige als je 18 of ouders bent, maar een relatie hebben mag volgens mij wel.
Anders kun je het mssn ff navragen bij de chat ofzo, daar kunnen ze je vast meer vertellen.

succes ermee :-)

xxx
Badge +17
Maakt niet uit, zolang je er maar niet iemand aangifte doet.
Je weet wel dat er 6 jaar verschil tussen zit. Het kan ook zo zijn dat je gebruikt wordt. Denk er goed over na en praat er over met je vriendje. Vraag of jullie gewoon vrienden kunnen zijn. Jullie kunnen ook wachten tot je 18 bent maar dan is de kans heel groot dat jullie elkaar niet meer zien zitten. Ik kan niks voor je kiezen. Je moet zelf heel goed nadenken en kiezen wat je gaat doen.
Pas op meid... 
Liefde heeft geen leeftijdslimiet.
Ik ken genoeg mensen waar 20 jaar verschil tussen zit.
Als jouw vriend je met respect behandeld, wacht totdat jij ook er klaar voor bent dan is er niks aan de hand.. 
Badge +17
Maakt niet uit, zolang je er maar niet iemand aangifte doet.
Sorry, van deze reactie klopte vrij weinig. Maar politie gaat niet op relaties controleren. 
de wet zegt dat een kind/puber geen seks mag hebben met een volwassen maar je kan het wel doen als je het er zelf helemaal mee eens ben maar ik heb net zo n probleem maar met n iets groter leeftijds verschil...

Reageer