Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

straf voor slaan

• 28 april 2014
  • 6 reacties
  • 345 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
een vriend van me die wordt al een hele tijd lastig gevallen door een jongen die alleen in een groep wat durft. maar stel ik kom hem een keer alleen tegen en ik sla hem en de politie ziet dit en ze nemen me mee of hij doet aangifte. wat kan ik dan voor een straf krijgen.

6 reacties

Dit valt niet onder zelfverdediging vrees ik. Ik denk dat jij een straf zult krijgen. 
Slaan is dus niet de oplossing in dit geval, probeer het anders op te lossen!

Veel succes
ja dat snap ik maar als ik het zou doen wat voor een straf krijg ik dan?
Het lijkt mij niet dat je ruzie wilt uitlokken?!?! zo ja dan is dit zeker een onverstandige keus.... doet die jongen hem wat dan kan jij hem aanklagen 😉 beetje slim spel spelen hier niet erop in rammen krijg je meer problemen van.

Succes
Dat ligt eraan hoe hard jij slaat en wat het letsel is dat het slachtoffer daarbij oploopt. Wat je ten laste gelegd zal worden kan dan variëren tussen mishandeling, poging tot zware mishandeling, zware mishandeling of poging tot doodslag. Met een boete kom je dan niet weg, je komt bij Halt terecht of in ergere gevallen jeugddetentie. 
Badge +17
Als die gozer loopt te dreigen op whatsapp, dan mag je hem aangeven! Heel laf en hartstikke simpel, maar wel het leukst. Dit valt niet onder zelfverdediging nee, en mag jij dus worden opgepakt. Niet doen dus.
een vriend van me die wordt al een hele tijd lastig gevallen door een jongen die alleen in een groep wat durft. maar stel ik kom hem een keer alleen tegen en ik sla hem en de politie ziet dit en ze nemen me mee of hij doet aangifte. wat kan ik dan voor een straf krijgen.
Als die jongen jullie fysiek niet onder druk zet, en jij valt hem aan, valt het juridisch natuurlijk niet te verantwoorden. Gewoon met elkaar praten. Succes

Reageer