Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Straf voor loverboys

• Anonymous
  • 0 reacties
Kunnen loverboys gestraft worden door de politie?
Loverboys kunnen gestraft worden. Wanneer zij je dwingen om seks te hebben met een ander is er sprake van mensenhandel. De maximale straf bedraagt tien jaar als er sprake is van minderjarigen of dwang. Een taakstraf is ook niet ongebruikelijk.

Dit antwoord maakt me zo boos. Ik zelf geloofde daar ook in. Dat de Nederlandse wet opkomt voor het slachthoffer. Maar als je aanklopt bij de politie en vervolgens je hele verhaal op tafel legt, word er gezegd, 'er is te weinig bewijs'. Daardoor heeft die loverboy, die mensenhandelaar, die verkrachter maar een paar maanden vast gezeten. Dat is de kracht van de Nederlandse wet.

4 reacties

Ja soms zijn dingen zo dom geregelt!

Maar wat je zegt over de politie vind ik echt erg raar, ik weet wel dat ze mij ander dinges soms dat zeggen maar bij zo iets.

Licht denk ik ook aan dat ze ze meteen moet kunne paken ofzo.
Oke stel je eens even voor:
een meisje maakt het uit met een jongen omdat ze boos is.
Vervolgens geeft hij hem aan voor loverboy (Wat niet het geval is)
En daardoor zou die jongen 10 jaar in de gevangenis moeten zitten?
Ik zou dat een beetje raar vinden..
Want als dan het tegendeel word bewezen kost het ook weer zoveel geld ;)

Greetz
heei.
ik kan ook echt boos worden van dat antwoord.
als iemand is gebruikt door een loverboy,
kan je dat nooit meer vergeten, en er nachtmerries van krijgen.
ook kan je bang worden voor jongens, en niet meer snel een vriendje willen alleen als je die jongen 100% vertrouwt !
en de politie zegt dan gewoon, 
er is niet genoeg bewijst.
de jongens wat hier verantwoordelijk voor zijn, moeten veel meer gestaft worden !
je hebt helemaal gelijk.
x
Badge +17
De nederlandse wet is wel heel krachtig zeg... xd

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen