Stelen van mijn ouders

  • 5 November 2016
  • 8 reacties
  • 2616 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik steel wel eens geld van mijn ouders om snoep te kunnen kopen, maar is dit strafbaar? De bedragen zijn niet zo heel groot ongeveer 3 tot 5 euro. Ik heb zelf wel geld maar dan moet ik pinnen en dan zien mijn ouders dat. Wat kan er nu gebeuren? Kan ik een boete krijgen, of nog erger naar de jeugdgevangenis. Heeft iemand hier een idee van? Vertel het me graag.

Groetjes van mij

8 reacties

Haha, nou is niet grappig maar bedoel het anders: je gaat niet naar de gevangenis daar voor en als je nu stopt dan zullen ze het niet echt merken ook denk ik! Maar om nou te zeggen van: praat er over met je ouders.... dat zegt iedereen dus ik zeg: praat er niet over en vergeet het, maar hey wie ben ik? Groetjes van:

Derp
hey Flipje,

stelen is inderdaad strafbaar, maar als je van je ouders steelt moeten zij aangifte tegen jou doen.
Dat zal niet zo snel gebeuren denk ik, maar je moet er wel mee stoppen want het is niet goed.
Als je snoep wilt kopen kun je dat ook gewoon aan je ouders vragen en als je je er rot bij voelt dat je steelt van je ouders dan moet je het eerlijk tegen ze zeggen en hopelijk kun je het dan door bijvoorbeeld klusjes voor je ouders terugverdienen om ze terug te betalen.

Succes!

Groetjes EstherXXX
5 euro is niet erg
100 euro wel
dank je wel voor jullie reacties
ik heb intotaal wel 300 euro gestolen van men vader en moeder heb daar spijt van ;[
Je ouders moeten jou inderdaad aangeven, wil het strafbaar worden. Als je je erg schuldig voelt zou ik het totale bedrag bij elkaar sparen en het terggeven aan je ouders. Als je eerlijk bent vergeven ze je eerder. Als je open bent over je behoeftes kunnen jullie overleggen of je misschien meer zakgeld kan krijgen?
@cola_flesje Als ik jou was zou ik hetzelfde doen.

Gr. Pin
Hey,

Stelen is fout. Of het nu om 5 euro gaat of om 100.
Dat het fout is betekend niet dat het direct bestraft kan worden. Er valt waarschijnlijk niks te bewijzen, en de rechtzaak kost meer dan dat het waarschijnlijk om gaat leveren. Bovenien zijn onder de 18 je ouders op veel zaken verantwoordelijk voor je.

Ik vind dat het niet om de straf gaat, maar om het principe.
Stelen is niet okey.
Als je zo nodig snoep wilt, kan je dit dan niet met je ouders bespreken? Waarom wil je persee dat snoep hebben? Is het snoep meer waard dan een open en eerlijke relatie met je moeder?
Wat je doet is verkeerd, ongeacht de straf.
Badge

Je ouders moeten jou inderdaad aangeven, wil het strafbaar worden. Als je je erg schuldig voelt zou ik het totale bedrag bij elkaar sparen en het terggeven aan je ouders. Als je eerlijk bent vergeven ze je eerder. Als je open bent over je behoeftes kunnen jullie overleggen of je misschien meer zakgeld kan krijgen?
@cola_flesje Als ik jou was zou ik hetzelfde doen.

Gr. Pin

Dadelijk steelt hij @cola_flesje

Reageer