Relatie met meerderjarige

• 13 November 2014
  • 17 reacties
  • 2397 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik vind dit echt onzin.
Ik ben 13 en mijn vriend is 19 dus officieel mag het niet.
Maar als je echt van elkaar houdt... Persoonlijk vind ik leeftijd niks uitmaken, zolang je maar aangeeft wat je wel en niet wil.
Waarom is die wet er? Ik vind het echt nergens op slaan!

xx

17 reacties

ik vermoed dat die wet er is om pedofilie tegen te gaan. Sommige kinderen laten zich namelijk makkelijk om praten tot dingen door mensen van boven de 18.
Die wet bestaat helemaal niet. Je mag best een relatie hebben. Wat niet mag op jouw leeftijd (en in deze combinatie) is seks hebben. Maar, zolang je ouders het goed vinden dat jij het doet met een jongen van 19 zal hij daar geen last van hebben. Vinden je ouders het wel erg dan kunnen ze het je verbieden.
- onnodige quote verwijderd -

Mijn ouders verbieden het idd... en ze zeggen dat ze de politie bellen als ze erachter komen dat wij iets hebben... Maar als die wet niet bestaat, kan de politie daar dan iets mee doen...?
En nee, seks hebben we niet. We zitten alleen een beetje aan elkaar, maar meer niet....
Jazeker, de politie kan daar iets mee doen. Er is geen wet die verbied om een relatie te hebben, maar er zijn genoeg wetten die zeggen dat jullie niet "een beetje aan elkaar" mogen zitten. En er is ook een wet die er voor zorgt dat je ouders kunnen verbieden dat je met hem omgaat. Dus...... ik zou heel goed uitkijken als ik jou was!
Shiitt kan dit topic verwijderd worden?
Hoi,

Helaas worden topics niet verwijderd, enkel je account kan verwijderd worden, maar dan nog staan je geplaatste topics op het forum..
Badge +17
Je bent niet strafbaar voor het hebben van een relatie met een meerderjarige. Het enige wat dan wel strafbaar is, is het seksueel contact hebben met diegene. Je kan het zelf misschien wel willen, maar als iemand anders, zoals je moeder, het niet wil, kunnen ze een klacht indienen. Dan is de jongen wel strafbaar. Als je niet aan elkaar zit, is het niet strafbaar.

Zoals LI-EF al zegt, kunnen topics niet verwijderd worden.
heei meidd!

ik vind dat als jullie 'echt' gelukkig met elkaar zijn en alles goed gaat in jullie relatie dat je t zelf mag bepalen , en aan elkaar zitten hoort ook bij een relatie natuurlijk maar je moet wel denken dat hij een paar jaar ouder is en hij misschien rare dingen bij je kan doen, ik weet niet hoe hij is maar er zijn zat meisjes overkomen dat ze verkracht zijn door hun eigen vriend, ik hoop dat je goed oppast en dat je goed overnadenkt voor je wat gaat doen met je vriend xx
Wow, maarja mijn ouders verschillen 10 jaar dus dat valt eigenlijk nog wel mee, maar ik kan me niet voorstellen dan ik met iemand van 19 heb. Maar als jij van hem houd moet je gewoon met hem omgaan.
Ik ken je gevoel, ik heb namelijk alleen jongens van 4-10 jaar ouder dan ik gehad.
Maar via kindertelefoon zal de politie toch nergens achter komen.
onnodige quote verwijderd

Het is strafbaar voor hem om een seksuele relatie te hebben met iemand onder de 18 maar zolang er geen seks is is er volgens de wet geen probleem.
Tegen de tijd dat je zestien bent mag het wel en dan mag je het met alle leeftijden boven de 16. Houd het tot die tijd bij je eigen leeftijd.
Onder de12 jaar of 12 jaar en een relatie met seks met iemand van boven de 18 mag niet. Maar als je 13+ bent mag je wel een relatie hebben met iemand van 18+ seks weet ik niet, maar ik vind dat als je 13 bent dat je daar nog te jong voor bent.
Reputatie 7
Badge +17
In een andere topic wordt vermeld dat sex hebben met een ander onder de 14 strafbaar is.
@menspersoon dat ligt eraan of beide personen het willen/het er mee eens zijn.
Reputatie 7
Badge +17
Verkrachting is gelukkig altijd strafbaar.

Reageer