Pshychiater

  • 21 August 2018
  • 5 reacties
  • 306 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Me moeder wil me nu al meer als een halfjaar naar een pshiciater sturen wegens gedrachts problemen me vader zecht al dat ik geen gedrags problemen heb en iedereen die ik ken zecht dat ook kan ik iets doen heb ik het recht nee te zeggen en dit te weigeren

Dylan 14 jaar

5 reacties

Net zoals Pin zegt. Je moet ook toestemming van je vader en jouzelf hebben om jou naar een psychiater te sturen. en aangezien je moeder geen volmacht over je heeft, kan zij jou niet dwingen om naar de psychiater te gaan.
Oké dit is een oud topic, maar dat maakt niet uit.

Je moeder kan je niet eens naar een psychiater sturen 🙂 Zij heeft de toestemming van je vader en van jou nodig om dat voor elkaar te krijgen. Dus je kan het zeker weigeren.

Echter kan je moeder in crisisgevallen wel zonder jouw (en je vaders) toestemming hulp inschakelen. Dan kan er bijvoorbeeld een Rechterlijke Machtiging worden aangevraagd en dan wordt er door professionals besloten of je wel of niet hulp nodig hebt. Jij hebt daar dan niet zo veel meer over te zeggen. Ik betwijfel alleen of jij in die situatie zit of erin zal komen, dus no worries.

https://www.dwangindezorg.nl/gedwongen-opname/rm

Hoe gaat het nu?

Gr. Pin
Hey

Je moeder wil je naar een psychiater sturen. Als je moeder vastberaden is om jou mee te sleuren naar die psychiater, heeft het misschien niet veel zin tegen te werken. Het kan wel helpen om bij die psychiater uit te leggen hoe de situatie er voor jou uitziet. Op die manier kan de psychiater oordelen of het nodig is dat jij naar jullie gesprekken komt.

Je kan eventueel vragen of je de psychiater even alleen kan spreken, zodat je moeder niet meeluistert. Daar heb je recht op.

Groetjes
Kenshin
Zijn er duidelijke redenen voor om naar de psychiater te gaan? Als jij voelt dat het je helpt zou je het misschien moeten doen maar als je moeder je onnodig forceert dan mag je nee zeggen
ja dat recht heb je, je moeder mag je niet dwingen om bepaalde dingen te doen zoals dit.

Reageer