Vraag

politie op whatsapp

  • 15 June 2020
  • 9 reacties
  • 290 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ok ff gwn als vraag. Ik krijg appjes van iemand die zogenaamd bij het politie korps hoort. Gebruikt de politie whatsapp??


9 reacties

Hoi,

Sommigen mensen doen zich op internet of op sociale media zoals Whatsapp zich anders voor dan wie ze daadwerkelijk zijn. Soms zijn dat mensen die kwaad willen en uiteindelijk op een manier geld of gegevens van je willen stelen. 

Als je diegene niet kent zou ik als ik jou was hem blokkeren en rapporteren bij Whatsapp. De politie heeft namelijk geen Whatsapp nummer en zal ook nooit via Whatsapp contact met jou opnemen. 

Groetjes,

TheColorGreen

hey, @Anoniemfiguur74 .

Ik ben het helemaal mee eens en sluit mij ook aan bij de reactie van TheColorGreen. 

 

Politie heeft geen eigen nummer , als jij hem of haar niet kent , kun je vragen naar zijn naam en achternaam. Meestal is het iemand die gewoon zoals TheColorGreen al zei . Iemand uit op je geld ofzoiets.  

Ik zelf heb wel het nummer van mijn wijkagenten , maar ik weet dat ze van de politie zijn. Ik kom ze ook wel is tegen in hun uniform,  dus ik weet dat ze van de politie zijn en hij liet zijn id van de politie zien. En daarbij , ik heb zelf de app van de politie en daar staan ook hun profiel foto's op.  Ik dwaal weer af. 

Kortom , ik zou gewoon doen wat jij het beste lijkt, maar ik zou wel even navragen bij zijn naam en controleren bij je eigen politie korps.

Zoals ik je verhaal lees denk ik dat het gewoon iemand is die zich voordoet maar weet dat niet zeker. Als je hem wilt blokkeren zou ik dat zeker doen en ook natuurlijk melden bij WhatsApp.  Persoonlijk zou ik dan ook gelijk naar je eigen politie bureau gaan en dat nummer en je verhaal vertellen. 

Maar dat is jouw keuze.

 

Hopelijk heb je er iets aan!

Groetjes gebruiker c! 

 

Heyy

Het lijkt me zoals al gezegd heel onwaarschijnlijk dat de politie je berichten stuurt via whatsapp. Misschien is die man of vrouw wel van de politie, dat  kan natuurlijk wel. Maar binnen de diensturen zal die je geen appjes sturen denk ik.  Waarschijnlijk heeft het ook helemaal niks te maken met een politiezaak, want  dan mag dat volgens mij helemaal niet via whatsapp. Waarschijnlijk gewoon iemand die zich verveelt.  Ik zou er niet verder  op ingaan als ik jou was.

Groetjs

 

Badge

hallo,
politie gebruikt idd wel whatsapp maar alleen met reden zullen ze jou een bericht sturen en vaak is hun profielfoto in uniform of met een politie logo en zullen ze zichzelf ook voorstellen en vaak bellen ze je. vertrouw je t niet kijk dan op de site en zoek jou regio en type daar zijn naam in en kijk of het daadwerkelijk iemand is van de politie en bel anders je bureau uit jou regio en vraag het even na.

groet

Reputatie 3
Badge +1

Politie via Whatsaap? 
 

meteen blokkeren en naar je ouders gaan meer kan ik niet zeggen :p

 

Reputatie 3
Badge +4

Ik ken dat ook , dit soort berichten, niet op reageren, ik heb een vaste vrienden lijst in WhatsApp en verder heeft niemand mijn gsm nr dus dit soort figuren proberen gewoon een willekeurig nummer uit en kijken of je reageert, niet doen dus

Hoi,

Sommigen mensen doen zich op internet of op sociale media zoals Whatsapp zich anders voor dan wie ze daadwerkelijk zijn. Soms zijn dat mensen die kwaad willen en uiteindelijk op een manier geld of gegevens van je willen stelen. 

Als je diegene niet kent zou ik als ik jou was hem blokkeren en rapporteren bij Whatsapp. De politie heeft namelijk geen Whatsapp nummer en zal ook nooit via Whatsapp contact met jou opnemen. 

Groetjes,

TheColorGreen

Ik ben het ook eens met TheColorGreen

De politie belt ook op een privénummer 

Hi Anoniemfiguur74,

 

bij ons in de provincie heeft de politie sinds 2016 gewoon een whatsapp nummer naast het 'normale’ telefoonnummer 0900-8844. Dat staat ook gewoon op hun site.

Ik heb na een melding wel eens een berichtje terug gehad van de politie via whatsapp nadat ik mijn telefoonnummer had achtergelaten bij de melding via 112.

Dus de politie heeft (iig op sommige plekken in Nederland) whatsapp.

Als je het niet vertrouwt kun je altijd via het normale politienummer opbellen om te vragen of het echt een appje van de politie is. Als dat niet zo is, dan kunnen ze het uitzoeken en die gast oppakken ofzo, als dat nodig is.

 

Groetjes,

M&M's

hey,

Ik denk niet dat de politie voor zulke gevallen whatsapp gebruiken. Ik denk eerder dat je gebeld wordt dan benadert wordt via whatsapp.

Geef geen persoonlijke gegevens als die gevraagd worden en probeer zo min mogelijk te antwoorden. Mocht je twijfels hebben, bel even naar het centrale nummer van de politie 0900-8844, die kunnen je helpen met onduidelijkheden. Of blokkeer het nummer

Reageer