Vraag

Nepverhalen op het forum

  • 22 January 2023
  • 13 reacties
  • 279 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb een vraagje... Soms lees ik op dit forum verhalen die gewoon niet kunnen kloppen. Ik weet dat ik hier voorzichtig mee moet zijn, maar sommige kunnen gewoon niet. Dat maakt mij soms best een beetje boos. Dan denk ik echt zo van: waarom zou je dat liegen? Dat klinkt echt vreselijk. Is het illegaal om nepverhalen te vertellen als het erg gruwelijk is en waarom doen sommige kinderen dat?


13 reacties

Badge

Ik denk dat het dan voor aandacht is .

Reputatie 7
Badge +15

Hi  @juliaan … 

Mij_Niet_Gezien hier! 
 

ik denk dat het met name is door de “drang” van aandacht….  Dat ze die bijvoorbeeld in het dagelijks leven ( op school, thuis ect.) niet genoeg krijgen…. 0f dat iemand juist “stoer” wil doen….. soms willen kinderen ook kijken hoe er wordt “gereageerd” ( dan wordt dat vaak later ook toegegeven…) 

 

maar voor iedereen die fake/topics plaatst… het forum is er om kinderen te helpen  en onzin verhalen… daar besteed ik mijn tijd liever niet aan….. 

 

Mij_Niet_Gezien 

ps, ook hoorde ik dat er weleens fake/gesprekken plaatsvinden…. Mensen die dan met allemaal “neppe” problemen aankomen zetten… de kindertelefoon is er voor kinderen die iets leuks/vervelends/spannends ect. Hebben meegemaakt, maar de lijn bezet houden hier voor is onzin! 

Hi. Klopt je ziet het soms. En ook veel dezelfde dingen. Maarja. Ik denk dat het soms best moeilijk voor de KT is om dat te filteren. Beste wat we kunnen doen in zo’n geval is negeren of dieper doorvragen dan merk je het ook. Maar dan wordt het gauw chatten dus dat kan weer niet. Dus tip: negeren en niet aan storen. Aandacht tekort is ook een probleem ;)

Sjammetje xxxxx

Reputatie 7
Badge +14

hoi @juliaan,

 

soms kun je wel merken dat iemand zit te trollen en soms vraag je je af of iets echt is, maar dan geef ik iemand het voordeel van de twijfel en probeer ik te helpen.

Kijk, als iemand schrijft dat ie met zijn piemel tussen de deur is gekomen, denk ik eerst ‘au’ en bijna tegelijkertijd 'hoe krijg je dat nou voor elkaar?’

Omdat ik daarna weer terug denk aan hoeveel pijn zoiets kan doen reageer ik toch met 'je moet je piemel koelen en als het nodig is naar de huisarts of EHBO’.

Miss ligt de topic opener wel dubbel van het lachen, maar ik wil niet dat als een jongen echt met zijn piemel tussen de deur heeft gezeten, geen hulp krijgt.

Conclusie: soms reageer ik niet en soms reageer ik wel, ook al is er soms een beetje twijfel.

Ik ga nooit echt in discussie, zo van ‘ik geloof je niet’.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik twijfel ook vaak genoeg of een topic waargebeurd is of niet (echte troll topics zijn wel makkelijk te herkennen. Die kun je het best rapporteren en negeren). Dat is ook het nadeel van een forum. Echt helemaal zeker weten doe je het nooit.

Verder doe ik eigenlijk hetzelfde als @MickeyMouse  Voordeel van de twijfel geven en anders negeren.

En ga idd nooit in discussie over of een topic waar is want dat kan je een waarschuwing opleveren (spreek uit ervaring😉🙈)

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ja ik zie ze ook vaak. Maar toch, soms weet je het niet. Ik heb eens een verhaal gelezen dat ik dacht “nee joh” en dan lees je later op Nu.nl of jeugdjournaal dat zoiets idd gebeurd is. Maar de echte trolls zoals @tim16  opmerkt, die negeer ik gewoon. Of rare vragen waarvan je ziet dat het niet kan kloppen.  Het hoort er helaas bij.

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

ik herken het ja. Soms ben ik er echt van overtuigd dat het een nep verhaal is. Maar soms zit er toch een vraag of behoefte achter deze vraag. En soms heeft de topicopener er helemaal niks aan, maar aangezien de topics er jaren blijven staan kan het soms voor andere kinderen wel waardevol zijn. Dat zijn dan ook de redenen dat ik toch serieus reageer op nepverhalen.

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

Blijf gewoon zelf de waarheid vertellen en probeer anderen te overtuigen dat ook te doen. Dat is het beste advies wat ik me op het moment kan bedenken.

Reputatie 5
Badge +4

@juliaan 

ik denk dat je ondermeer mijn topics bedoelt maar alles wat er bij mij instast is echt

ik post nooit iets neps

 

Reputatie 7
Badge +6

Ik begrijp zelf het ook niet. Waarom zou je iets neps posten? Tegenwoordig zie ik zo vaak topics over seks met (stief)broers en zussen en dan vragen ze ook nog erbij: Is dit normaal? Ik vind het echt bullsh** wat ze zeggen. Ik probeer zulke topics te vermijderen en ik antwoord meestal alleen op serieuze vragen behalve wanneer ik echt niet kan inhouden om ze te vertellen wat ik ervan vind. Sommige topics zijn echt, maar als ik twijfel dan antwoord ik niet. 

Liefs x Banaantje <3

Hey,

Ik begrijp dat zelf ook niet! Lekker de waarheid blijven vertellen of gewoon niks zeggen (soms nog een beter idee (:).  Ik heb zelf wel het probleem dat ik 9 van de 10 keer me mond niet kan houden, waardoor ik altijd een mail krijg met dat ik me of niet aan regel 2, of niet aan regel 5 hou, of off-topic ga. Dus tja, het verpest het forum wel, want het houd mij wel een beetje van het forum af. Maar sommige krijgen voordeel van de twijfel, met een vraag hoe alles zit (; 

En aandacht tekort (want dat heb je als je dat gaat doen) is ook een heel groot probleem tegenwoordig ):

Aju!

Snap hier ook helemaal niks van, en het is vaak overduidelijk, meestal kijk ik dan ook nog even bij zijn/haar andere topics en zie dat hij/zij zich daar dan al tegenspreekt… dan reageer ik meestal door er gewoon op te reageer (niet altijd even tactvol hahaha) en aan te geven dat als het waar is het heel erg/vervelend is, maar dat ik wel moeite heb met de geloofwaardigheid van het verhaal! Niet iedereen op dit forum kan mijn directheid waarderen 😅 maar ik ben wie ik ben.

Net als @OnbekendeAnnoniem ben ik ook voorzichtiger geworden in wat ik zeg of zelf zou willen vragen, want ik heb ook al meerdere keren een mail van de KT gehad dat ik me niet aan bepaalde forum regels had gehouden. Heel jammer, maar door al die nep vragen en verhalen is het forum vaak wel minder leuk, want je wilt graag anderen helpen en dan zijn dit soort topics gewoon super storend. 

Zo vind ik ook dat de KT iets mag doen aan sommige accountnamen, want een voornaam mag niet? Maar geile meid, en sperma henkie wel?

Maar goed, ik vind topic over hoelang iemand zijn penis is ook storend aangezien er hier al 100 van zijn 😂 En tja al die topics over seks met familie beginnen me ook te storen omdat ze idd al weten dat het niet okee is door erbij te vragen is dit normaal?

Verder vind ik de mensjes die ik vaak terug ‘zie’ hier wel heel gezellig hoor ❤

Reageer