Vraag

Mijn ouders sluiten me op!

  • 29 June 2018
  • 3 reacties
  • 526 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 16 jaar en heb afgelopen 7 maanden wiet gesmoked. Mijn ouders hebben me opgesloten in mijn huis en ze roddelen alleen maar over me. ik kook echt van de woede...

3 reacties

Hopelijk begrijp je wel waarom je ouders boos zijn: je hebt iets illegaals gedaan, en het is ook nog erg ongezond. Maar opsluiten is natuurlijk nooit de juiste oplossing.

Waarschijnlijk hebben jouw ouders het idee dat ze niet goed genoeg op je gelet hebben, en daarom schroeven ze de beveiliging wat op. Iets te ver, als je het mij vraagt. Ze zijn doorgeslagen, en dat is ook weer niet goed.

Probeer hierover in gesprek te gaan. Zij moeten ook begrijpen dat jij een leven hebt en dat je ook weleens naar buiten moet.
Hoi!

Je bent boos omdat je ouders je opsluiten. Dat is begrijpelijk. Je ouders willen je waarschijnlijk beschermen tegen gevaren die je buiten tegen kan komen, maar jou opsluiten is niet de juiste methode daarvoor. Ook roddelen je ouders over jou.

Kan je proberen een gesprek hierover met hen aan te gaan? Op een moment dat jullie allemaal kalm en ontspannen zijn, kan jij aangeven dat je het opsluiten niet ok vindt. Je ouders kunnen duidelijk maken waarom ze deze aanpak verkiezen. Op die manier zouden jullie tot een compromis kunnen komen.

Misschien is het een idee naar een psycholoog te gaan. Daar kan jij vertellen wat je dwars zit. Die psycholoog kan samen met jou naar een oplossing zoeken waar zowel je ouders als jij je goed bij voelen. De kans bestaat dat je ouders die oplossing sneller aannemen als die van een psycholoog komt.

Groetjes
x
Jeetje wat heftig! Je ouders zijn natuurlijk boos, je moet wel begrijpen waarom. 7 maanden lang wiet roken vindt ik niet niks. Maar je opsluiten vindt ik heel erg. Ik snap dat je boos bent. Waar ben je opgelsoten en wat zijn de omstandigheden daar? Krijg je wel eten enzo?

Reageer