Vraag

Kan je zomaar een kind terugsturen naar een ander land?

  • 4 April 2019
  • 4 reacties
  • 246 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
iemand die ik ken is lgbt en haar ouders willen haar omdat dit “onchristelijk” is terugsturen naar een ander land. Kan dat zomaar? De ouders zouden dan niet meegaan.

4 reacties

Haii,

Het lijkt mij niet dat ze dan word terug gestuurd dat zou wel heel erg zijn... Ik denk dat als haar ouders haar niet meer willen dat ze in een pleeggezin of weeshuis word geplaatst..

Groetjess
Hoi

Iemand niet meer toelaten tot het gezin wegens de geaardheid van die persoon, is niet ok. Als je vriendin dreigt haar woonplek te verliezen, is het verstandig om dit te bespreken met bijvoorbeeld haar mentor.

Op deze vraag kan de KinderTelefoon vast een nuttig antwoord bieden. Je kan in een chat- of telefoongesprek de situatie uitleggen, en vragen welke opties openliggen.

Groetjes
Kenshin
Dit gebeurt denk ik vaker dan wij denken. Wij in Nederland zijn niet zo moeilijk over of iemand homo is of niet, en hier hebben we vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie.
Maar sommige mensen komen uit landen met een totaal andere cultuur, en die vinden het helemaal prima als homo's of andersgelovigen gestenigd worden. En als zulke mensen hier in Nederland komen wonen, en ze zien dat hun kind hier "verwesterd" en niet leeft volgens de "sharia" (of iets dergelijks) kan het zomaar gebeuren dat kinderen ondergebracht worden bij familieleden uit het land van herkomst, of zelfs worden uitgehuwelijkt.

Hey anonymus,

Simpel gezien: nee, dat mag niet. 

Gr, WiseWisdom

Reageer