Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Kan je gestraft worden als je te jong een disco ingaat?

• 10 november 2012
  • 13 reacties
  • 1012 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Heei,

Nou, bij mij in 't dorp, is een kleine discotheek. De entree is vanaf je 14e. Mijn zusje is 12 maar lijkt wel 15, en mijn vraag was:
Als ze naar binnen zou gaan, en dan er politie bij moest (omdat er bijv. IEMAND ANDERS ging vechten ofzeuu) en ze dan zouden controleren hoe oud ze is, en het bleek te zijn dat ze 12 is, ze dan ook gestraft kon worden?

Groetjes, Ongeluk.

13 reacties

uhm denk het wel de eigenaren dan want zij lieten haar binnen ik ben zelf iemand die jonger lijkt dan moet ik altyd id bij me hbben
volgens mij valt dat mee, 
kijk als minder jarige (zoals in dit geval) heeft de regering er voor gezorgt dat je je schuld kan weg werken dus dan moet je papier gaan rapen enzo. maar je komt niet in jeugd gevangenis 😛 kweenie zeker of het zo zit maar denk het wel
Dankjulliewel allemaall!!!
Ligt eraan. Als zij een vals ID heeft, dan wel! Als de bewakers haar binnenlaten is de discotheek aansprakelijk. En ik denk dat je ouders ook wel aardig de lul zijn dan.
Oke, nee ze gebruikt geen valse id kaart, alleen bij de ingang zegt ze dat ze 15 is. dankjewel !
ze bellen hoogsten haar ouders
In het ergste geval krijg je een taakstraf.. Valt wel mee dus 🙂
Ja maar het zit zo dat ik nog geen Nederlanderschap heb, en als ik iets heb gedaan, staat het voor altyd in m'n papieren, dus dan krijg ik/zij het nooit...
Dan moet je geen dingen doen die niet mogen..
Ik zou dr gewooon nog eventjes 2 jaar laten wachten, 12 jaar is erg jong voor een disco.. 
Zal vast wel meevallen denk ik.
In ieder geval als de baas van de discotheek het merkt dat je minderjarig bent zal die je waarschijnlijk uit de discotheek zetten. Maar als je gaat tegenwerken kan die wel de politie inschakelen, dat lijkt mij minder 😛.
Badge +17
Ik zal het een goed idee vinden als de discotheek dan strafbaar is, in plaats van jij! Het is tenslotte hun fout dat ze jou toelaten.
Entree vanaf 14 is een huisregel die de discotheek zelf instelt. Er is dus niemand strafbaar. De politie gaat dat dus ook nooit controleren. Je hebt alleen een probleem als jij met een ID-kaart van iemand anders binnen probeert te komen. Dan wordt de politie wel gebeld en heb je wat uit te leggen.

Reageer