Kabinet en corona

  • 15 January 2021
  • 13 reacties
  • 221 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Ik vind dat het kabinet meer moet focussen op corona en die andere problemen en wie moet dan op corona focussen als het kabinet gaat aftreden? En hoe wil je dat doen?  Wie  moet anders het land besturen? En al die varianten van corona!  Ik hoop niet dat alle varianten van corona hier naar Nederland komen! 


13 reacties

1 die varianten van corona ZIJN al in nederland alleen verspreiden ze niet veel omdat we nu in lockdown zitten. er zijn zeker al mensen in nederland die de britse variant hebben.

2 we moeten nog maar zien of dat het kabinet daadwerkelijk gaat aftreden

3 er is heeel veel focus op corona door het kabinet. misschien ben jij het niet eens met de beslissingen die ze nemen of de maatregelen die in werking zijn. maar zeggen dat er geen focus op is is gewoon niet waar.

Zoals Toin als zei, de Britse variant is al op meerdere plekken in Nederland aangetroffen. Dus kunnen we alleen nog maar hopen dat die goed onder controle wordt gehouden en niet verder verspreid.

Het kabinet is idd afgetreden maar als je het nieuws goed hebt gevolgd en de persconferentie van Rutte hebt gezien, weet je dat het kabinet ‘demissionair’ aanblijft tot de volgende verkiezingen (over 9 weken). Op gebied van corona bestrijding verandert er dus niets. 

Badge

Ik vind dat het kabinet meer moet focussen op corona en die andere problemen en wie moet dan op corona focussen als het kabinet gaat aftreden? En hoe wil je dat doen?  Wie  moet anders het land besturen? En al die varianten van corona!  Ik hoop niet dat alle varianten van corona hier naar Nederland komen! 

hoi.nou ik vind dat het kabinet niet mag aftreden midden in de pandemie dus denk ik dat ze gewoon ales treug moeten betalen en blijven tot maart dan mogen ze weg als ze willen 

                                                                     mijn corona regels

  1. lockdown moet verlengd worden tot einde van de pandemie 
  2. je mag 24/7 niet op straat anders krijg je een boeten van 2000 euro 
  3. supermarkten gesloten en aphotheeken ook gewoon ales online 
  4. iedereen een computer om online te bestelen aleen als je die niet hebt
  5. de grensen dicht 
  6. alles dat uit het buiten land komt moet gewassen worden/gedesenfecteerd worden 
  7. je mag aleen in de auto rondrijden 
  8. je mag niet tenken aleen een jeriecan afhalen 
  9. aleen afhalen in de tankstasion 
  10. minder reclames op tv anders word binnen zitten met reclamen ook niet fijn 
  11. honden mogen aleen in de voortuin of in de auto 
  12. er komen honden park drive thru je hond moet aan de ijn en je mag niet uit de auto aleen honden je krijgt ook eenmalig een 4 meter riem 
  13. monkapjes verplicht [hoeft eigelijk niet je komt toch niet uit huis of auto]
  14. vacsinatie verplicht maar phizer is verboden aleen oxfort of astrazenica 
  15. 2,5 meter afstand. [hoeft eigelijk niet je komt toch niet uit de auto of je huis ]
  16. je moet corona handschoenen dragen 
  17. decenfecteren is ook verplicht anders boeten van 200 euro 
  18. auto word gratis schoongemaakt 
  19. iedereen krijgt genoeg geld om rond te komen 
  20.  

@ik help je N graag Leuk dat je een beetje meedenkt met de politiek maar ik denk dat je het een beetje eenzijdig bekijkt. Een maatregel kan wel goed klinken voor de bestrijding van corona maar je moet wel bedenken of zo'n maatregelen bijvoorbeeld wel echt noodzakelijk is en of ie überhaupt uitvoerbaar is. Daarnaast moet je voordelen natuurlijk tegen de nadelen afwegen. Daarin zoekt de politiek een constante balans.

  1. Lockdown moet verlengd worden tot einde van de pandemie 

Zodra het mogelijk is, is het voor ieders mentale gezondheid essentieel dat de lockdown weer enigszins wordt opgeheven. En als de besmettingen flink afgenomen zijn, moet dat straks ook weer mogelijk zijn.

  1. je mag 24/7 niet op straat anders krijg je een boeten van 2000 euro 

Dit is 1. niet nodig, 2. boete niet in verhouding met de overtreding, 3. onmogelijk te handhaven, 4. mentaal en fysiek slopend

Iedereen moet gewoon lekker naar buiten kunnen om wat beweging te krijgen, daar zit volgens mij nauwelijks risico aan. Net zoals beweging is bezoek ook essentieel om mensen op de been te houden. Dus dit kan je niet zomaar verbieden. Bovendien is dit onmogelijk te handhaven door de politie, die nu al kampt met capaciteitsproblemen. 

  1. supermarkten gesloten en aphotheeken ook gewoon ales online 

Leuk idee, niet uitvoerbaar. Het is gewoon onmogelijk om ± 8 miljoen huishoudens te voorzien van bezorgde boodschappen. Denk bijvoorbeeld eens aan het personeel, bezorgbusjes, distributiecentra, etc. Dat kan dat allemaal nooit aan.

  1. iedereen een computer om online te bestelen aleen als je die niet hebt 

Dit kost de staat veel geld. En degenen die nu geen computer hebben, zijn voornamelijk de ouderen. Je kunt ze wel een computer geven, maar ze weten echt niet meteen hoe zo'n ding werkt. Dus daar schiet je niks mee op.

  1. de grensen dicht

Dat is niet zo eenvoudig. Maar als het echt nodig is, bijvoorbeeld bij zo'n uitbraak in Groot Brittannië wordt dat ook wel gedaan.

  1. alles dat uit het buiten land komt moet gewassen worden/gedesenfecteerd worden 

De hoeveelheid vracht die per dag binnenkomt is zo groot en zo belangrijk dat het simpelweg niet mogelijk is om dit allemaal te gaan desinfecteren. Dit kost zo veel geld en, nog belangrijker, tijd. Deze gigantische opstopping zal veel tekorten veroorzaken, wat de economie weer niet ten goede zal komen. Maar onder die vracht vallen natuurlijk ook essentiële medische artikelen. Zo zullen er dus ook tekorten ontstaan aan bijvoorbeeld mondkapjes, vaccinnatienaalden, noem maar op. Niet echt handig dus. 

  1. je mag aleen in de auto rondrijden 

Hoe bedoel je? Dat de auto het enige toegestane vervoersmiddel is? Wat is er mis met bijv de fiets? Het lijkt me toch niet heel aannemelijk dat je op de fiets (in de buitenlucht) nou veel risico vormt. Of bedoel je dat je maar in je eentje in een auto mag? Dat is nu eigenlijk ook al zo. Met gezinsleden mag het natuurlijk, maar met alle anderen geldt de anderhalve meter-regel wat dus ook betekent dat je niet bij elkaar in een auto kunt.

  1. je mag niet tenken aleen een jeriecan afhalen 

Wat is er mis met tanken? Als je zo'n handschoen van het tankstation draagt of voor en na het tanken je handen desinfecteert, is de kans op besmetting zeer klein. De gevolgen van het afhalen van jerrycans lijken mij ernstiger. Denk bijvoorbeeld eens aan de onnodige milieubelasting die dit weer met zich meebrengt.

  1. minder reclames op tv anders word binnen zitten met reclamen ook niet fijn 

De meeste televisiezenders zijn gewoon commerciële bedrijven. Advertenties zijn hun voornaamste inkomsten. Als je dit afneemt, blijft er geen tv meer over. 

  1. honden mogen aleen in de voortuin of in de auto 

Het risico's die je mogelijk loopt wanneer je buiten je hond uitlaat, lijken mij verwaarloosbaar. Zo'n zware maatregelen staat totaal niet in verhouding met de eventuele risico's.

  1. er komen honden park drive thru je hond moet aan de ijn en je mag niet uit de auto aleen honden je krijgt ook eenmalig een 4 meter riem 

Een rondje lopen moet kunnen zolang je niet elke passant gaat knuffelen.

  1. monkapjes verplicht [hoeft eigelijk niet je komt toch niet uit huis of auto]

Dat is al zo.

  1. vacsinatie verplicht maar phizer is verboden aleen oxfort of astrazenica 

Pfizer heeft een prima vaccin, (een van) de beste(n).  Het is misschien moeilijk te transporteren maar daar zijn al oplossingen voor. Het ‘Oxfort vaccin’ is het Astra Zenica vaccin. Dit is een samenwerking. Dit vaccin heeft een lagere beschermingsgraad en kan waarschijnlijk niet worden toegediend aan 65+’ers. Dus als je alleen dit vaccin toe zou laten, heb je er zo goed als niks aan. Je kunt je dan ook beter niet concentreren op slechts één vaccin. Gebruik alles wat je kunt krijgen (en goedgekeurd is natuurlijk).

  1. 2,5 meter afstand. [hoeft eigelijk niet je komt toch niet uit de auto of je huis ]

Ik weet niet of dit haalbaar is. Je kunt het proberen maar daar zijn de paden, straten, gebouwen, etc gewoon niet groot genoeg voor.

  1. je moet corona handschoenen dragen 

Corona komt niet binnen via je handen maar via je ogen, mond en neus. Dus wanneer je met virus aan je hand, aan je gezicht zit, heb je kans dan je geïnfecteerd raakt. Het dragen van handschoenen maakt dus weinig verschil. Je kunt wel handschoenen dragen maar als daar virus aankomt en je raakt je gezicht aan, gebeurt er hetzelfde als met een blote hand; je raakt geïnfecteerd. 

  1. decenfecteren is ook verplicht anders boeten van 200 euro 

Wederom lastig te handhaven en €200,- boete voor het niet wassen van je handen, is ook niet echt in verhouding.

  1. auto word gratis schoongemaakt 

Inclusief velgen en een beschermde wax-laag?? Maar dat is vast niet wat je bedoelt. Je hebt het vast over het interieur. Maar waarom zou dat schoon gemaakt moeten worden als er, als het goed is, niemand van buiten je huishouden in die auto rijdt. 

  1. iedereen krijgt genoeg geld om rond te komen 

Dat is nu ook al zo. Neem bijvoorbeeld de ww-uitkering, die was er voor de pandemie ook al. Nu zijn daar nog allemaal extra steunpakketten bijgekomen. 

Ik vind dat het kabinet meer moet focussen op corona en die andere problemen en wie moet dan op corona focussen als het kabinet gaat aftreden? En hoe wil je dat doen?  Wie  moet anders het land besturen? En al die varianten van corona!  Ik hoop niet dat alle varianten van corona hier naar Nederland komen! 

hoi.nou ik vind dat het kabinet niet mag aftreden midden in de pandemie dus denk ik dat ze gewoon ales treug moeten betalen en blijven tot maart dan mogen ze weg als ze willen 

                                                                     mijn corona regels

  1. lockdown moet verlengd worden tot einde van de pandemie 
  2. je mag 24/7 niet op straat anders krijg je een boeten van 2000 euro 
  3. supermarkten gesloten en aphotheeken ook gewoon ales online 
  4. iedereen een computer om online te bestelen aleen als je die niet hebt
  5. de grensen dicht 
  6. alles dat uit het buiten land komt moet gewassen worden/gedesenfecteerd worden 
  7. je mag aleen in de auto rondrijden 
  8. je mag niet tenken aleen een jeriecan afhalen 
  9. aleen afhalen in de tankstasion 
  10. minder reclames op tv anders word binnen zitten met reclamen ook niet fijn 
  11. honden mogen aleen in de voortuin of in de auto 
  12. er komen honden park drive thru je hond moet aan de ijn en je mag niet uit de auto aleen honden je krijgt ook eenmalig een 4 meter riem 
  13. monkapjes verplicht [hoeft eigelijk niet je komt toch niet uit huis of auto]
  14. vacsinatie verplicht maar phizer is verboden aleen oxfort of astrazenica 
  15. 2,5 meter afstand. [hoeft eigelijk niet je komt toch niet uit de auto of je huis ]
  16. je moet corona handschoenen dragen 
  17. decenfecteren is ook verplicht anders boeten van 200 euro 
  18. auto word gratis schoongemaakt 
  19. iedereen krijgt genoeg geld om rond te komen 
  20.  

Ik support strenge regels maar dit vindt ik wel heel streng. Ik ben voor het aanblijven van de huidige lockdown en ik snap dan ook niet hoe mensen kunnen zeiken over de coronamaatregelen. Maar om nou een complete Wuhan-extreem-2.0 lockdown in te stellen gaat wel een beetje ver in Nederland. Daarnaast valt het ook niet mee om dit allemaal te handhaven. Bijvoorbeeld hoe wil je checken of iemand echt zijn handen disinfecteerd (regel 17? De politie en de BOA's moeten dit allemaal gaan handhaven terwijl die het al druk hebben met de huidige Coronamaatregelen.

We willen het virus onder controle krijgen! En niet een totaal controleregime krijgen zoals wat jij nu voorstelt.

Reputatie 2
Badge +3

@ik help je N graag  kifesh je wil van een democratie een dictatuur maken? ja oké, we leven al in een dictatuur maar goed. wat jij wil is echt onhaalbaar en zeker met onze generatie. we willen naar buiten! kijk maar naar de avondklokrellen, als we 6,5 uur niet volhouden binnen (avondklok), dan is t onmogelijk om 24/7 mensen gevangen gevangen te houden. en bovenal de maatregelen werken voor geen meter. kijk maar naar Zweden, Florida, Texas etc etc die hebben bijna geen maatregelen meer, geen schadelijk mondkapje en weinig besmettingen. hoe kan je dan nog denken dat de maatregelen nog werken? niemand (behalve jij) wil naar een politiestaat. jij wilt van een grote onzinverhaal nog een grotere onzinverhaal maken. denk heel goed na over je maatregelen hoe je het kan handhaven, DAN pas kun je het gaan toepassen. kijk ook gelijk of het werkt want sommige, nou ja, bijna alle maatregelen werken niet.

Reputatie 1
Badge +1

Ik vind dat het kabinet meer moet focussen op corona en die andere problemen en wie moet dan op corona focussen als het kabinet gaat aftreden? En hoe wil je dat doen?  Wie  moet anders het land besturen? En al die varianten van corona!  Ik hoop niet dat alle varianten van corona hier naar Nederland komen! 

hoi.nou ik vind dat het kabinet niet mag aftreden midden in de pandemie dus denk ik dat ze gewoon ales treug moeten betalen en blijven tot maart dan mogen ze weg als ze willen 

                                                                     mijn corona regels

  1. lockdown moet verlengd worden tot einde van de pandemie 
  2. je mag 24/7 niet op straat anders krijg je een boeten van 2000 euro 
  3. supermarkten gesloten en aphotheeken ook gewoon ales online 
  4. iedereen een computer om online te bestelen aleen als je die niet hebt
  5. de grensen dicht 
  6. alles dat uit het buiten land komt moet gewassen worden/gedesenfecteerd worden 
  7. je mag aleen in de auto rondrijden 
  8. je mag niet tenken aleen een jeriecan afhalen 
  9. aleen afhalen in de tankstasion 
  10. minder reclames op tv anders word binnen zitten met reclamen ook niet fijn 
  11. honden mogen aleen in de voortuin of in de auto 
  12. er komen honden park drive thru je hond moet aan de ijn en je mag niet uit de auto aleen honden je krijgt ook eenmalig een 4 meter riem 
  13. monkapjes verplicht [hoeft eigelijk niet je komt toch niet uit huis of auto]
  14. vacsinatie verplicht maar phizer is verboden aleen oxfort of astrazenica 
  15. 2,5 meter afstand. [hoeft eigelijk niet je komt toch niet uit de auto of je huis ]
  16. je moet corona handschoenen dragen 
  17. decenfecteren is ook verplicht anders boeten van 200 euro 
  18. auto word gratis schoongemaakt 
  19. iedereen krijgt genoeg geld om rond te komen 
  20.  

Je weet dat je rustig een dictatuur aan het beschrijven bent, toch? Al die regels van je gaan tegen de mensenrechten in, die van het kabinet btw ook. Daarbovenop zei WGO zelf dat lockdown en 1,5 m afstand nooit bewezen hebben te werken, like ik heb in deze maanden niet opeens de cijfers zien dalen naar 0. Logisch ook, want het is een virus. Die dingen gaan nooit weg, ze muteren gewoon, dat is natuurlijk. Met al die schoonheid van jou ben je wel veilig, totdat je iets krijgt [wat zo klein kan zijn als het kleinste verkoudsheidsvirusje] waardoor je lichaam veel sneller schade kan oplopen, en waardoor je zelfs dood kan gaan. Met al die social distance gaat niet alleen de fysieke gezondheid achteruit maar ook de mentale gezondheid, wat tot chronische ziektes kan leiden. En dan hebben we het nog niet eens over depressie en zelfmoord. Je kan al die regels dus wel volgen, maar ze werken averechts. 

Ik vind dat het kabinet meer moet focussen op corona en die andere problemen en wie moet dan op corona focussen als het kabinet gaat aftreden? En hoe wil je dat doen?  Wie  moet anders het land besturen? En al die varianten van corona!  Ik hoop niet dat alle varianten van corona hier naar Nederland komen! 

hoi.nou ik vind dat het kabinet niet mag aftreden midden in de pandemie dus denk ik dat ze gewoon ales treug moeten betalen en blijven tot maart dan mogen ze weg als ze willen 

                                                                     mijn corona regels

  1. lockdown moet verlengd worden tot einde van de pandemie 
  2. je mag 24/7 niet op straat anders krijg je een boeten van 2000 euro 
  3. supermarkten gesloten en aphotheeken ook gewoon ales online 
  4. iedereen een computer om online te bestelen aleen als je die niet hebt
  5. de grensen dicht 
  6. alles dat uit het buiten land komt moet gewassen worden/gedesenfecteerd worden 
  7. je mag aleen in de auto rondrijden 
  8. je mag niet tenken aleen een jeriecan afhalen 
  9. aleen afhalen in de tankstasion 
  10. minder reclames op tv anders word binnen zitten met reclamen ook niet fijn 
  11. honden mogen aleen in de voortuin of in de auto 
  12. er komen honden park drive thru je hond moet aan de ijn en je mag niet uit de auto aleen honden je krijgt ook eenmalig een 4 meter riem 
  13. monkapjes verplicht [hoeft eigelijk niet je komt toch niet uit huis of auto]
  14. vacsinatie verplicht maar phizer is verboden aleen oxfort of astrazenica 
  15. 2,5 meter afstand. [hoeft eigelijk niet je komt toch niet uit de auto of je huis ]
  16. je moet corona handschoenen dragen 
  17. decenfecteren is ook verplicht anders boeten van 200 euro 
  18. auto word gratis schoongemaakt 
  19. iedereen krijgt genoeg geld om rond te komen 
  20.  

De regels zijn niet rieel en de logistiek kan dat niet aan! En de boetes zijn ook overdreven zeg…

't kabinet gaat der echt niet voor betalen hoor dat van die laptops kan hun een worst wezen. 

En als Iedereen binnen zit waar komt dan eten vandaan wie zorgt er voor de mensen met covid?

NIET alles kan online. 

 

Oja als de mensen dingen gaan bezorgen en naar hun werk gaan dan kan dat volgens je regels alleen met de auto maar niet iedereen heeft er één! Ik hoop dat je het snapt. 

 

Dit is  dictatuur vind ik. 

 

Sorry voor mijn taalgebruik maar dit is de realiteit!

 

 

Groet

​​​

Reputatie 1
Badge +1

   

Ik vind dat het kabinet meer moet focussen op corona en die andere problemen en wie moet dan op corona focussen als het kabinet gaat aftreden? En hoe wil je dat doen?  Wie  moet anders het land besturen? En al die varianten van corona!  Ik hoop niet dat alle varianten van corona hier naar Nederland komen! 

hoi.nou ik vind dat het kabinet niet mag aftreden midden in de pandemie dus denk ik dat ze gewoon ales treug moeten betalen en blijven tot maart dan mogen ze weg als ze willen 

                                                                     mijn corona regels

  1. nazi sh't

 

En dit voor een griepje met 0,15 doodsratio en 0,000006 doodsratio voor jongeren..... Man man man.

En ooit gehoord van de economische gevolgen?

Hier mijn corona maatregelen:

 

1. kwetsbare ouderen kunnen als zij dit willen hulp krijgen.

2. 50 IC bedden voor coeona beschikbaar maken

en dat is het.

 

 

Bovendien ik vind dat we weer vrij gelaten moeten worden van dit absurde coronaregime. 

 

 

 

 

 

 

Bovendien ik vind dat we weer vrij gelaten moeten worden van dit absurde coronaregime. 

Hoe beperkt dit “coronaregime” nu jouw dagelijkse leven?
Om vrijgelaten te worden moet je namelijk eerst ook vast worden gezet.

Reputatie 1
Badge +1

Bovendien ik vind dat we weer vrij gelaten moeten worden van dit absurde coronaregime. 

Hoe beperkt dit “coronaregime” nu jouw dagelijkse leven?
Om vrijgelaten te worden moet je namelijk eerst ook vast worden gezet.

Binnenkort mag ik net als de joden vlak voor de holocaust nergens meer na toe. Er word een apartheid gecreerd op medische grond waarin de geprikte de hogere rang is dan de ongeprikte. In deze eindeloze loop absurde maatregelen en prikjes en dat soort shit zitten voor minstens de komende paar maanden (ten minste, als er herverkiezingen zouden zijn en FvD en PVV 76 zetels halen, kans is zeer klein) en waarschijnlijk minstens nog 2 jaar (voor ongeprikte) vast zitten is echt geen pretje. Ik doe noet mee met het QR-slaven systeem, en dit is wat ik bedoel met vast zitten

Binnenkort mag ik net als de joden vlak voor de holocaust nergens meer na toe.

Fijn dat je zo duidelijk maakt dat je beide situaties niet kunt onderscheiden.

Jij mag nu overal werken, wonen en komen zonder dat een vaccinatie nodig is in Nederland.
De meeste plaatsen accepteren gewoon een negatieve corona-test en voor supermarkten heb je er geen nodig.

Jij mag wel met iedereen trouwen, zodra je oud genoeg bent, wat niet het geval was voor de Joden.
Er wordt ook niet uitgerekend of jij wel een staatsburger bent, een mengeling of een buitenstaander.
Jij kunt probleemloos een niet-gevacinneerde dokter zien zonder problemen.

Het maken van die vergelijking is niet alleen absurd, maar geeft ook een gebrek aan historisch besef aan.
Hier kun je meer over de anti-Joodse wetten lezen, wat je niet zult doen.

 

Misschien is reizen lastiger zonder vaccinatie, maar dat is ook niets nieuws.
Ook nu kan een land eisen dat jij bepaalde vaccinaties, bijvoorbeeld tegen mazelen, neemt.
Hier kun je bijvoorbeeld de vaccinaties zien, die aanbevolen/nodig zijn voor een reis naar Marokko.

Het Apartheid noemen is ook niet echt correct.
Als Zuid-Afrikanen alleen een zelf-test hadden moeten nemen eens in de week, dan was het niet zo'n berucht regime geweest….
 

absurde maatregelen

Absurde maatregelen?
Sommigen zijn niet goed doordacht, maar ik denk dat je even aan ons moet uitleggen wat in dat label verdient.

Reputatie 1
Badge +1

Met testen geef je de overheid zijn zin, namelijk totale macht over de privelevens van burgers. Lijkt de USSR wel. Ik ben geen QR slaaf. En dit is medische tweedeling wat ik zeg. Niks met rassen te maken. Maar wel het zelfde idee van vaccineren.

Reageer