Vraag

ip Discord stelen, kan dat?


Reputatie 2
Badge +3
  • Praat goed mee
  • 161 reacties

Hoi Iedereen zaxy hier!!! Ik had met iemand ruzie op discord die ik niet ken dus hij zei dat hij mij kwam opzoeken met mijn ip adres maar kan je überhaupt wel een ip stelen op discord!

Gr zaxy


15 reacties

Hey @Zaxy 

 

Een ip adres kan je niet krijgen door iemand zijn Discord account. Wat hij wel eventueel zou kunnen doen is een Ip-tracker sturen. Dit kan doormiddel van linkjes. Klink daarom ook dus nooit vreemde linkjes aan. Controlleer bijvoorbeeld of er 'https://’ voor staat. Hopelijk heeft dit een beetje geholpen!

Groetjes!

Badge

Hey @Zaxy !

 

Wat @Veertje03 al heeft aangegeven.

Ze kunnen niet zomaar aan jouw IP-adres komen, alleen als ze gebruik maken van een IP-tracker tool.

*Hoe werkt dat precies*
Zij maken een linkje aan en sturen die vervolgens naar jou. Zodra jij op het linkje drukt, zal het systeem registreren via welk IP-adres er op het linkje is gedrukt. Dit zal dan ook te zien zijn in de IP-tracker die diegene gebruikt. Zo kunnen ze achter jouw IP-adres komen. 

Als je zeker wilt weten of het linkje wel veilig is, dan kan je deze website gebruiken: https://checkjelinkje.nl/ 

Hier kan je ook nog meer informatie vinden over veilige en onveilige linkjes: https://veiliginternetten.nl/maakhetzeniettemakkelijk/

 

Hopelijk heb ik je zorgen hiermee weg kunnen halen! 
 

Groetjes,

Meester Youri

Reputatie 1
Badge +1

-onnodige quote verwijderd-

ik heb een paar tipjes. 
1) Druk niet op linkjes van hem/haar/iets anders ofzo 
2) Zet vpn aan. 

Waarschijnlijk is dat kind iets van 4 dus je hoeft niet bang te zijn hoor 

Reputatie 1

Een beetje laat, maar ik wil het er toch nog even bij zetten:

 

Dit soort linkjes kunnen ook in ‘ongeladen’ afbeeldingen of filmpjes zitten. Al komen die gelukkig wel minder vaak voor.

Bij normale foto’s (die je meteen al kan zien) hoef je je geen zorgen te maken. Zolang je nergens op klikt ben je altijd safe.

Maar zoals al gezegd is de kans dat je ze inderdaad tegen komt gelukkig wel heel klein…

moet ik zijn wifi ervan af leggen ofzo?

Reputatie 2
Badge

Oké dit heeft niet heel veel toegevoegd maar mag ik weten waar over de ruzie ging 

Groetjes sr4

 

Reputatie 3
Badge +2

Je gaat hierdoor offtopic @Simphofdt , graag bij het onderwerp blijven.

Groetjes Finn,

De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

Wat laat misschien, maar zelfs al heeft iemand je ip adres dan nog kunnen ze daarmee niet je woonadres achterhalen. Die info heeft alleen de provider. Vaak kun je bij locatiegegevens wel een stad zien maar dat is bijna altijd de locatie van de provider en niet van jou.

Reputatie 2
Badge

(….)maar kan je überhaupt wel een ip stelen op discord!

Ja dat kan zeker, je kan zelfs ip booten (iemands stroom uitzetten). Wel illegaal dus ik raad het niet aan 😅

Maar, ja dat kan. Je kan een ip grabber sturen. Dat is een linkje en als diegene erop klikt, wordt hij doorgestuurd en heb jij zijn IP adress. 

Reputatie 7
Badge +17

Nou, met ip booten zetten ze niet je stroom uit maar wordt er zoveel data naar je gestuurd waardoor je verbinding weg valt. Eigenlijk is het gewoon een DDoS attack.

Maar dan nog, een ip van iemand hebben is niet zo bijzonder en zo’n gast kan het niet gebruiken om je te komen opzoeken. 😂

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Ik denk dat hij je alleen bang probeerde te maken, maar helaas gebeurt dit wel, vooral op Discord.

Maar alsnog denk ik niet dat hij je werkelijke IP heeft.

Reputatie 7
Badge +15

En!? Hoe gaat het? Nu? 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 2
Badge +1

Ja, en nee. 

Ze zouden eventueel in je account kunnen inloggen en al de apperaten kunnen zien waar je op ingelogd bent, en ook je locatie staat er dan ook bij, niet altijd zo precies maar toch..

Ze kunnen ook een verdachte link of QR code sturen, maar Discord kan je waarschuwen als een link gevaarlijk is.

 

Rapporteer het aan Discord Trust & Safety, dan kan zijn account getermd worden. Zonder IP-grabber kan er sowieso niks gebeuren.

Reputatie 2
Badge +1

@XYZ Dat helpt niet, geloof me.

Reageer