İk heb een plastic verpakking in de glasbak gegooid, is dit strafbaar?

  • 21 February 2018
  • 7 reacties
  • 781 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mensen!
İk heb vandaag een plastic verpakking in de glasbak gegooid want ik wilde het gewoon kwijt hebben.
Maar er waren ook mensen van Handhaving erbij.
İs dit strafbaar want ik heb in een schoolboek gelezen dat de politie aan de verpakking altijd kan zien wie het kocht wie het in de verkeerde prullenbak weggooien.

7 reacties

De handhaving heeft gezien dat ik dat deed
Hi ResearchEmperor236,

Als de handhaving het heeft gezien en er niks van heeft gezegd dan gaat er echt verder niks gebeuren. Wees daar maar niet bang voor. Die plastic fles die je erin gegooid hebt sorteren ze er wel uit als ze dat glas opnieuw ergens voor gaan gebruiken.

Het is misschien niet netjes om plastic in de glasbak te gooien of omgekeerd, maar ik vind het minder erg dan al die mensen die zomaar van alles op straat gooien.

Volgens mij kun je aan de verpakking niet zien wie het gekocht heeft, behalve misschien bij de macdrive of andere burger of kiprestaurant, want ik heb wel eens gehoord dat die het kenteken van de auto op de zakjes zetten. Ik denk dat dat met een cameraatje gaat ofzo, net zoals bij de parkeergarage van het vliegveld in Brussel. Als papa dan een parkeerkaartje krijgt bij de slagboom staat ons kenteken ook op het parkeerkaartje.
Zal bij de mac ook wel zo werken. Als de milieupolitie dan zo’n zakje vindt kunnen ze aan de hand van het kenteken de eigenaar van de auto opsporen, maar ik denk dat dat ook niet vaak gebeurt. Maar dat kan wel.

Ik denk dat de milieupolitie vooral bekeuringen geeft aan mensen die hele vuilniszakken op straat gooien. De politie maakt die dan open en omdat er meestal van alles en nog wat in zit, zit er ook wel vaak een envelop of een brief met een adres in van de eigenaar van de vuilniszak. Dan weten ze aan wie ze de bekeuring moeten geven.

Ook kun je wel een bekeuring krijgen voor bijvoorbeeld als de handhaving ziet dat je een blikje op straat te gooit.

Maar ja, beste is sws om geen vuilnis/troep op straat te gooien, dan kom je ook niet in de problemen.

Ik zou me als ik jou was in dit geval dus geen zorgen maken.

Groetjes,
M&M’s
...
Nouja, mensen zullen er niet echt moeilijk over willen doen.
Sorry maar ik ga stuk?? het spijt me echt. Maar ik deed dit zo vaak als kind vooral sinds ik het verschil amper wist.
Het is echt niet strafbaar hoor. Uiteindelijk wordt het toch nog gescheiden van het glas. Dus geen zorgen. ?

• Galaxy
Sorry hoor maar volgens mij maak je je druk om niks. Je kan ook te braaft zijn in dit geval

Reageer