huis arrest? mag niks meer...

  • 3 June 2018
  • 4 reacties
  • 539 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi! ik had/heb contact met een oudere man, we vinden elkaar leuk etc. het is gewoon een normale man ; ) don't worry! ik had het aan mijn beste vriendin verteld die bij mij op de woongroep woont ( ja ik woon op een woon groep) en zij heeft alles doorverteld aan de groepsleiding.. en mijn ouders... nu mag ik echt helemaal niks meer, ik mg niet meer alleen naar buiten, ik mag niet met andere jongeren weg.. en ja... ik mag eigenlijk niks meer buiten de deur... terwijl als ik bijv thuis ben mag ik van mijn ouders wel gewoon naar buiten ( uiteraard met tijds afspraak en ze moeten weten met wie ik ben) maar, mijn vraag is nou mogen de mensen van de groep mijn vrijheid afpakken? ik mag niet eens alleen naar de supermarkt.. en ze zeggen dat het uit bescherming is... maar die man komt echt niet naar de super markt XD en al zou dat wel zo zijn.... het is meer een straf.. om niks..

4 reacties

Ik weet niet wat voor contact je met die oudere man had, maar blijkbaar had je vriendin wel reden om dit door te vertellen aan de leidinggevende. Waar praten jullie over, en hoe hebben jullie contact?
heey ik heb zelf ook op groepen gewoond ze mogen je vrijheid nooit afpakken
Hoi,

Ik neem aan dat er afspraken zijn gemaakt met de woongroep die je zwart op wit kunt terugvinden. Als daar in staat dat ze die bevoegdheid hebben, dan heb je pech vrees ik. Anders lijkt het mij dat je ouders meer te zeggen hebben over jou. Tenzij die mensen van de woongroep nu ook soort van jouw 'ouders/verzorgers' zijn.

Je kunt sowieso met die mensen praten. Vertel ze dat je niet snapt wat er nu zo gevaarlijk zou zijn en vraag waarom zij deze beslissing hebben genomen. Misschien kunnen jullie dan samen concluderen dat het niet nodig is om je binnen te houden. En anders heb je in ieder geval mer duidelijkheid.

Kijk, dat jij weet dat die oudere man ok is (wat je eigenlijk ook niet zeker weet), betekent niet dat zij dan meteen moeten geloven dat het geen pedofiel is. Ik vind het eigenlijk wel goed van ze dat ze daar zo abrupt op reageren. Stel het was een pedofiel geweest...

Gr. Pin
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik weet niet hoe het werkt allemaal met een woongroep, maar ik neem aan dat jouw ouders nog wel je officiƫle verzorgers zijn. Dan kun je hiermee naar je ouders gaan en die zullen dan je begeleiders contacteren als zij ook vinden dat jij meer zou moeten mogen.

Reageer