Grote fout

• 13 juni 2016
  • 2 reacties
  • 890 Bekeken

Ik heb een hele grote fout begaan. Ik had hele erge ruzie nouja heel de klas heel lang verhaal. Met een meisje. Ik had voor de grap een filmpje gemaakt van haar alleen naar echt een hele goede vriendin gestuurd die zit op een ander niveau als mij. Er wordt veel gepest in mijn klas en er kwam een vrouw en als het na haar bezoek niet goed zou gaan moest je haar mailen en dan kwam ze binnenkort weer. Er is weer gemaild en toen moest iemand anders mij oer dat account ondervragen...Ik zei ja ik heb er niks mee te maken en blabla toen werd er een docent bijgehaald. (over dat account dat filmpje stond erop mijn vriendin heeft dat aangemaakt en het filmpje erop gezet) En toen werd ik echt gedwongen om het te zeggen. Alleen het is nu een politiezaak! Weetje ik ben medeplichtig en anders ik laat haar er niet alleen voor opdraaien. En ik had dat filmpje gemaakt en dus ook op mijn telefoon staan. Wij zijn 13 jaar maar WAT MOET IK DOEN ik weet het echt even niet meer. En welke straf staat hierop?

2 reacties

Badge +8
Hoi Sophie458,

Wat een moeilijk en vervelend probleem. Het is dus eigenlijk uit de hand gelopen, jouw vriendin had dus dat filmpje doorgestuurd, terwijl je haal heel erg vertrouwd(e). En jij wilde ook niet dat dit gebeurde, wat ik heel goed begrijp!

Ik denk dat je het beste het eerlijk kunt vertellen. Dus vertel ook dat je alléén het filmpje hebt gemaakt, en niet het account hebt gemaakt. Ik weet niet precies welke straf hier op staat, maar anders zou je (denk ik) een grotere straf krijgen.

Als je liegt over dat je het filmpje niet hebt gemaakt en de politie komt erachter, is dit waarschijnlijk ook een grotere straf dan de straf die je krijgt als je het eerlijk vertelt. Je vriendin die het account zal (denk ik) een grotere straf krijgen, omdat jij alleen het filmpje hebt gemaakt en zij het account. Als jij niet vertelt wat jij alleen hebt gedaan, krijg je straks alles als straf. Daarom is het het beste om te vertellen wat jij gedaan hebt.

Vertel ook tegen de gene met wie je ruzie hebt dat dit écht niet de bedoeling was en alleen voor de grap is. Ik hoop natuurlijk dat ze het wilt geloven.

Ik wil je natuurlijk écht niet bang maken,

Héél veel succes en ik hoop dat je geen grote straf krijgt,

Suzan (14) xx
Wat voor filmpje is het?

Reageer