Vraag

Gesloten instelling, strafblad?

  • 24 February 2022
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Badge

Hey,

 

Ik heb best wel vaak ruzie met mijn moeder en ik voel dat het steeds slechter gaat tussen ons.

Ik heb ooit gehoord dat als je thuissituatie niet goed is, dat je in een gesloten instelling geplaatst kan worden.

 

Maar mijn vraag is of je ook een strafblad krijgt als je in zo’n instelling word geplaatst, want het lijkt net op een gevangenis.


4 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Anonymous123123123 

ik ben geen expert:) maar ik denk niet dat je een strafblad krijgt. Jij hebt immers niks gedaan jullie situatie is gewn niet goed.

ik Heb geen idee hoe slecht het tussen jou en je moeder gaat. Maar ik snap dat je het echt heel rot vind. Ik heb ook tijden gehad waarin ik rot situaties heb gehad met mijn ouders. Maar ik denk dat jou situatie erger is. 
 

wat ik wil zeggen is:

je bent niet alleen. Je kunt iemand vragen of die mischien met je mee kan denken over dit onderwerp. En er zijn hopelijk heel veel mensen op dit forum die ook problemen hebben die mischien bij jou probleem in de buurt komen.  Ik hoop dat ik jou zo in ieder geval een beetje heb kunnen helpen! En het komt echt goed!

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

wat vervelend voor je!

zo’n instelling is echt de laatste oplossing waar ze mee komen, je word waarschijnlijk eerder in een pleeggezin oid geplaatst als het thuis echt niet meer gaat. Als je wel in een instelling terecht komt is dat niet omdat je iets fout hebt gedaan, het is in dat geval gewoon het beste voor jou. Uiteraard krijg je daar geen strafblad voor:)

groetjes,

kwakend1tje

Badge

Dankjewel kwakend1tje, dit heeft me echt geholpen.

Hoi hoi! Maak je helemaal geen zorgen. Ik snap dat het lastig is om dit soort dingen te begrijpen als je ze opzoekt. Juridische taal is namelijk niet altijd begrijpelijk. 

Als jij 12 of jonger bent, kan je sowieso niet veroordeeld worden. Daarbij hoef jij als je ruzie hebt met je moeder, je geen zorgen te maken om een strafblad. Als dit zo was, hadden een hele hoop kinderen in Nederland al op vroege leeftijd een enorm strafblad. Hier heeft de rechtspraak helemaal geen tijd voor, en dit is ook niet dringend genoeg. Als dit ernstig uit de hand loopt, tot op het punt dat jij niet meer thuis kan wonen, wordt er door een rechter bepaald wat er gebeurt. Dit zal jou geen strafblad opleveren, omdat jij in zo een geval geen strafbaar feit pleegt. Jij kan er niks aan doen als de relatie tussen jou en je moeder uit de hand loopt, dit is aan jouw moeder om te reguleren.  Een gesloten instelling is enkel in het ernstigste geval een oplossing, maar dit is zoals de persoon boven mij zei enkel tegen jouw eigen bescherming. De kans dat jou dit overkomt is heel erg klein. Hopelijk stelt je dit een beetje gerust!

Reageer