Vraag

Gescheiden ouders

  • 19 April 2018
  • 4 reacties
  • 436 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo
Mijn ouders zijn al 7jaar in een vechtscheiding mijn broer en zus zijn meer bij men mama en ik en men andere broer meer bij men vader maar na 7jaar ben ik hier mentaal aan het onderdoorgang...
Men vader heeft een nieuwe vriendin en 2kinderen en het is voor mij allemaal te veel aan het worden ik zou graag fulltime naar men moeder gaan maar kan ik deze beslissing zelf nemen?

4 reacties

Theoretisch gezien verandert er wel wat voor je op je 12e, zoals ook staat beschreven in de link. Dat je "vanaf 12 jaar door een rechter in de gelegenheid worden gesteld om hun mening kenbaar te maken, in rechtszaken die hen betreffen." Aldus de link. Dat gebeurt niet op je 11e. Inderdaad beslissen mag je niet en ik sluit me verder ook helemaal aan bij jouw reactie.
Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +17
Wat Pin zegt, ben ik het mee eens. Maar om even een misverstand uit de wereld te verhelpen: vanaf je 12e levensjaar verandert er niets voor jou. Vanaf je 18e pas mag je zelf beslissingen maken. Als je wilt weten hoe dat precies zit, verwijs ik je graag door naar de volgende website: https://ak-advocaten.eu/vanaf-12-jaar-mag-mijn-kind-kiezen/
Verder is belangrijk dat je wel een goed serieus gesprek over het verhuizen naar een andere ouder hebt. Je moet de ideeën die je hebt aan je ouders voorleggen, niet meteen dwingen. Uiteindelijk willen ze ook het beste wat voor jou is. Zolang jij dit goed aangeeft, zijn zij eerder bereid jou te helpen dan wanneer je het dus probeert af te dwingen.
Wanneer zij na verwoede pogingen van jou niet in kunnen stemmen met jouw 'eisen', zou je het - zoals Pin eerder al had vermeld - naar de Kinderrechter
Hoi,

Vanaf je 12e krijg je hier heel veel inspraak in. Jij bent nu 16, dus je kunt zeer zeker wat afdwingen.

Kijk, je moet het hier wel met je ouders over hebben, want misschien heeft je moeder nu (fysiek) geen ruimte. Dan moet deze gecreëerd worden. Je spullen moeten verplaatst. Ik weet niet of ze ver uit elkaar wonen, dus misschien moet je naar een andere school. Ik bedoel maar, het is veel geregel, dus dat moet wel in overleg.

Stel jouw ouders zijn niet bereidt het hier met jou over te hebben, kun je een brief schrijven aan de kinderrechter en het afdwingen.

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Zeer vervelend om te horen dat je dupeert wordt door de scheiding van je ouders.

Misschien kan je is praten met je vader over hoe jij je hierbij voelt. Of je zou met hem en je moeder kunnen overleggen of je bij je moeder kan gaan wonen.

Volgens mij mag je dat gewoon zelf bepalen, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Gr: Mr.S

Reageer