gepakt voor diefstal

  • 22 August 2022
  • 9 reacties
  • 281 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoii ik ben vandaag opgepakt voor diefstal…

 

eff info: ik ben 14 en k was met een vriendin In een winkel en we hadden iets gestolen en werden toen betrapt door camera beelden. 

Onze ouders waren ook ingelicht door de politie. Ze waren echt in shock en m’n vader moest huilen op het politiebureau. Hier kon ik niet tegen, heb hem nooit zien huilen al helemaal niet om mij… Ik moest ook huilen trouwens. Mijn moeder denkt dat mijn vriendin mij heeft gedwongen om te stelen maar dat is niet zo we wilde het allebei. Ze wil eigelijk niet meer dat ik nog met haar praat maar ze weet ook wel dat ze dat niet kan maken.

ook halen m’n ouders opeens oude dingen/discussies  naarboven die hier niks mee temaken hebben.

Gelukkig geloven ze me wel dat ik dit niet nog een keer ga doen, ga ik ook niet doen natuurlijk. (Als k een 2e keer iets strafbaars doe krijg ik geen waarschuwing en jaarverbod meer, maar een strafblad en een taakstraf)

 

wat ik hiermee wilde duidelijk maken is:

Ga niet stelen.uit het is het niet waard. Je wordt sws een keer in je leven gesnapt en dan ben je echt zwaar delul!! Als je pech hebt en volgens mij 16+ bent krijg je gelijk een strafblad en/of een taakstraf/boete €150. 
en dan nog het ergste: je ouders. Gewoon helemaal kut


Ik hoor nog graag jullie tea over diefstal en politie enz dus laat maar wetenn 

 

groetjes Evi

 

 

 


9 reacties

Bedankt voor het delen van je ervaring @Evi133 :). Goed dat je er zo'n mooie les uit hebt kunnen halen en dat met ons wilt delen! 

Liefs, Junia

Reputatie 1
Badge

ik ben zojuit gepakt want vriendin die ik dacht te kunnen vertrouwen had mij gesnitchd naar iemadn en net vroeg me moeder : hoelaat was je bij die winkel en heb je het wel afgerekend? en zo weet je wel en ze gaan sws de camerabeelden bekijken dus dan ben ik en een andere vriendin de lul en door dat te lezen dat je niet meer dan een waarschuwing krijgt is echt fijn alleen met me ouders gwn helemaal kut want ik heb de laatte tijd veel uitgehaald en dan dit er nog bij,  alweer de politie betrokken zowat dus ja ben best de lul met hun alleen met politie komt goed sws.

Reputatie 1
Badge

ik ben zojuit gepakt want vriendin die ik dacht te kunnen vertrouwen had mij gesnitchd naar iemadn en net vroeg me moeder : hoelaat was je bij die winkel en heb je het wel afgerekend? en zo weet je wel en ze gaan sws de camerabeelden bekijken dus dan ben ik en een andere vriendin de lul en door dat te lezen dat je niet meer dan een waarschuwing krijgt is echt fijn alleen met me ouders gwn helemaal kut want ik heb de laatte tijd veel uitgehaald en dan dit er nog bij,  alweer de politie betrokken zowat dus ja ben best de lul met hun alleen met politie komt goed sws.

Je moet wel verstandig blijven hierna met politie want als het niet je 1e keer is krijg je bijna altijd wel taakstraf/boete en gedoe met halt enz… Ik kreeg vandaag een brief van de thuiszorg ofz van de gemeente dat ik op gesprek moet komen met mijn ouders erbij. Dus je moet je echt beseffen: het is het stelen niet waard. 
maargoed ook jij heel veel succes enz en komt sws goed maar blijf verstandig je gaat jezelf dankbaar zijn later :)

Reputatie 2
Badge +1

mag ik vraagen wat je hebt gestolen

 

Reputatie 7
Badge +15

Prc! Een wijze les jongens; stelen is gwn NO GO! 
 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 1
Badge

mag ik vraagen wat je hebt gestolen

 

Wenkbrauwzeep, we hadden 3 stuks, 2 voor ons zelf en nog 1 voor een vriendin. Ze kostte in totaal 12 euro volgens mij. Dats best wel srs dus…

Hi. Wat goed dat je dit deelt! Knap hoe je het zegt. En idd het kan heel grote gevolgen hebben. Ik ken een jongen die heeft op z’n 14e een Halt straf gehad en die mag daardoor dus nooit meer bij het leger of de politie (en vlgs mij hele overheid) werken en dat was zn grote droom. Hij is daar echt kapot van geweest en moet nu dus andere dingen gaan studeren dan hij zo graag wou. Dat is hard voor hem. En dat door stom vuurwerk in een prullenbak. Hij heeft vreselijke spijt maarja. Dus ik ben het eens, doe zulke dingen niet want het heeft meer gevolgen dan je denkt!

Sjammetje xxxxx

Ik ben dus afgelopen zomer in Bonaire opgepakt waar ik dus woon sinds een jaar ik zeg je 1 ding het was alles behalve grappig. Ik dacht ook samen met me zusje we worden niet gesnapt in de supermarkt dus wel direct politie erbij hand boeien om en zelfs in de cel moesten ze om blijven. En de straf vuil prikken op het strand was ook niet erg de leukste taak heb er zelfs een week bijgekregen omdat ik de eerste dag een bikini topje aan had getrokken ik dacht kan wel. Tot dat ze naar je schreeuwen het is geen strand middag het is taakstraf en ik heb een winkelverbod lekker klotig want zoveel supers zijn er namelijk niet op het eiland. Dus inderdaad doe dit gewoon niet want het is inderdaad geen pretje 

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

Ik heb ook een keer een winkel beroofd samen met een vriendin maar mijn zenuwen konden dat gewoon niet aan en toen ben ik gestopt.

Reageer