Vraag

ernstig goed verneukt help asjeblieft

  • 31 May 2021
  • 5 reacties
  • 310 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Ten 1ste sorry voor mijn taalgebruik. Maar dit is ernstig en ik heb oprecht hulp nodig.

Laten we bij het begin beginnen.

Het was ah sneeuwen in nederland. Ik en 3 andere vrienden hadden afgesproken om te gaan sleeen. Maar uiteindelijk zijn we maar gewoon een rondje gaan lopen door de wijk. We liepen langs wat tuinen en er was een tuin met kippenhok. Een vriend van mij trok een tak los en drukte dat door het gaas door. Ik had dat niey door want ik was al verder naar voren met een andere vriend. Ineens komt er een man aan en we beginnen te rennen en ontkomen net aan hem bij mijn vriend zijn huis.

 

2 weken later

 

Er gaat een bericht rond op facebook. Er is aangifte gedaan tegen ons 4en. Ze hebben ons allemaal op camera met alle details. Alleen weten ze niet waar we naartoe zijn gevlucht. Iedere keer dat ik daar nu kom heb ik het gevoel als we met z'n 4en zijn dat we opgepakt kunnen worden of dat die gast weer komt. Mijn ouders weten godzijdank niks

 

Iemand tips of dingen die slim zijn om tedoen

Plss


5 reacties

Ok dus ga naar popo burea ja, en dan zeg je ik was daarbij, maar ik heb zelfs niets gedaan. En praat ff met je advocaat

Reputatie 3
Badge +2

Hey Hoi!

Jeez dat is een probleem… Al hoef je je niet zorgen te maken als je zelf niks hebt gedaan! Als je het uitlegt dan zullen ze het wel begrijpen, die kippen zijn toch niet dood? Ik vind het een beetje overdreven van die man om aangifte te doen…

Groetjes!

Badge

Gewoon opbiechten bij je ouders en de situatie zoals hij is gebeurt vertellen, daarna zou je met je ouders kunnen kijken of je er iets mee gaat doen.

Hey, 

 

Gewoon tegen je ouders zeggen, je hebt toch niks fout gedaan.

Je kan het beter zeggen hoe sneller hoe beter!

 

 

Groet

Ik begrijp uit jouw verhaal dat jij zelf niets strafbaars hebt gedaan. Jouw vriend heeft een tak tussen het gaas van het kippenhok doorgestoken, maar jij niet. Jij kan daar niet verantwoordelijk voor worden gehouden. En als er camerabewaking was, zullen ze ook wel gezien hebben dat jij en de vriend die voorliepen het niet hebben gedaan.

Het is wel belangrijk dat jij je ouders hierover op de hoogte brengt. Als zij van de politie moeten horen dat jij een aanklacht aan je broek hebt zullen ze je juist verdacht vinden omdat jij er niets over gezegd hebt. 

Jullie zijn officieel genomen verdachten totdat bewezen is dat jullie daadwerkelijk schuldig zijn. En jullie hebben recht op een advocaat.

Advies voor als het tot een rechtszaak komt: wees netjes, wees volledig. Zorg dat de situatie niet escaleert omdat het alleen maar slechter uit kan komen voor jullie.

Reageer