Vraag

Defensie met Strafblad?

  • 26 April 2022
  • 7 reacties
  • 1063 Bekeken

Badge

Hey,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand dit weet.

Kan je werken bij defensie als je een strafblad hebt met bijvoorbeeld straatroof zonder geweld?


7 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi,

Ik weet het zelf ook niet, maar op de website van Defensie staat: "Dat ligt aan welk delict je hebt gepleegd. Een geweldsdelict bijvoorbeeld (waarvan het dossier nog open staat) is een reden om iemand af te wijzen."

Misschien kan je zelf contact opnemen met Defensie, want daar kunnen ze denk ik wel je vraag beantwoorden. 

Groeten, Lotus

Alles wat onder de 18 is gebeurd dat kan worden vergeten. Je verdient een nieuwe kans vinden ze.

Reputatie 3
Badge +1

@Boaz12 hoe kom je daarbij? Niet dat ik je wil afkraken ofzo, maar ik ben benieuwd waar je dat gevonden hebt. 

Groeten, Lotus

@Lotus in precipe moet je het ff opzoeken ik heb het een keer gehoord denk ik

Reputatie 7
Badge +17

Hoi er is niet echt goed info over te vinden. Sommige sites spreken elkaar tegen. Misschien kun je het hier navragen: 

https://www.defensie.nl/contact

Groetjes liefs Julian X

Hoi, 

Bij bepaalde dingen op je strafblad kan je niet bij defensie. Ik weet niet precies wat. De beste optie lijkt mij om te voorkomen dat je een strafblad krijgt.

Reputatie 5
Badge +1

Hallo, ik heb me er een keer in verdiept omdat ik zelf graag bij de marine wil. Het zit zo. Als je hebt gesolliciteerd ga je voor dat je je opleiding ingaat de keuring in, daar kijken ze naar je oren, ogen, of je geestelijk in orde bent, fysiek in orde bent en er komt een veiligheids onderzoek van de                                       Militaire Inlichtings-en Veiligheidsdienst Defensie. Die kijken bijvoorbeeld of je geen Russische spion bent maar ook of je een strafblad hebt. Je hebt 2 soorten strafbladen: 

  • Overtredingen zijn licht strafbare feiten, zoals vandalisme en openbare dronkenschap.
  • Misdrijven zijn zwaardere strafbare feiten, zoals moord, diefstal en verkrachting.

Bij defensie mag je alleen werken als je een lichte overtreding hebt. Hier in het voorbeeld staat wel dronkenschap. Let op dat je bij defensie GEEN alcohol probleem mag hebben, trouwens ook geen drugs. Daar word je ook allemaal in die keuring op onderzocht. Bij het korps mariniers en het korps commando troepen mag je trouwens helemaal geen strafblad hebben.

Groetjes, Purple 

Reageer