corona


Reputatie 2
Badge +3

kom met mij discussiëren over corona, dat vind ik leuk. 

voor als je het gesprek wil aangaan, zijn hier mijn standpunten:

  1. weg met de lockdown
  2. weg met de mondkapjes
  3. alles weer open
  4. geen vaccin (gentherapie)
  5. geen coronapaspoort

 

graag jullie antwoorden

 

Jonas


16 reacties

Heey,

Dat wordt vast een interessante discussie!

Voordat ik mijn mening deel en reageer op jouw standpunten, ben ik eerst benieuwd:

Wat zie jij als alternatieven voor de maatregelen die je wilt verwerpen? Hoe denk jij corona onder controle te krijgen? Wat zijn jouw ideeën?

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 2
Badge +3

ik sluit mij graag aan bij de standpunten van FvD(Forum voor Democratie). zij willen graag dat de zorg wordt opgeschaald. de kwetsbaren beschermen terwijl de rest van Nederland weer vrij is. testen is zinloos en de vaccins/gentherapieën werken ook niet en zijn ook dodelijk.

 

graag een reactie

Jonas 

vaccins/gentherapieën werken ook niet en zijn ook dodelijk

Eh, is dit een grap of zoiets?
Gentherapie wordt niet ingezet tegen corona, maar het (tijdelijk) aanpassen van het DNA in je cellen wordt natuurlijk alleen gedaan als het veilig genoeg is.

Je claimt dat vaccins niet werken.
Zelf heb je toegang tot een zoekmachine, maar je bent schijnbaar niet het bewijs tegen je statement tegengekomen.
Dat is gek.
Gelukkig kan ik je dat wel geven.
Kijk eens naar polio, bijvoorbeeld.
Zo hadden we in 1988 meer dan 350.000 gevallen terwijl het in 2018 er maar 136 waren
Volgens de CDC zijn de enige twee “polio endemic” landen Afghanistan en Pakistan.
Deze ziekte verdween niet zomaar, maar alleen door de inspanningen tijdens een vaccinatie campagne onder leiding van de VN/WHO in 1988.
Ik kan zo verder gaan over ziektes zoals de mazelen, kinkhoest etc, maar daar schieten we niet veel mee op.
Dus die claim klopt dus al niet.

Je claimt dan dat vaccins dodelijk zijn.
Hier kijken we weer naar polio, omdat het zo'n goed voorbeeld is.
De CDC geeft aan dat de bijwerking van dit vaccin vrijwel altijd zeer mild zijn, maar dat er altijd problemen kunnen zijn omdat het een medicijn is.
Er kunnen dus mensen een allergische reactie hebben of er ontstaat een andere complicatie, maar dit weegt niet op tegen alle mensen die nu niet permanent lijden aan de gevolgen van deze ziekte.
We spreken dan ook over kansen van een paar per miljoen of zelfs minder dat er iets fout gaat.
Er stierven meer dan 36.000 mensen in verkeersongelukken in de V.S. in 2019, maar van A naar B moeten gaan is zo onvermijdelijk dat we net zoals bij vaccins dat risico maar moeten nemen.

 

testen is zinloos

...want?
Moet ik hier je argument raden?
Is het niet zinnig om te weten hoeveel mensen een ziekte hebben en waar deze toeslaat?
We blinddoeken een chirurg ook niet als die zijn werk moet doen, dus het lijkt haast absurd om te suggereren dat we deze operatie uit moeten voeren zonder informatie.

 

zij willen graag dat de zorg wordt opgeschaald.

Dat zou natuurlijk enorm helpen maar de vraag is of dat realistisch is. Je wilt namelijk ook dat de normale behandelingen gewoon door kunnen blijven gaan. Stel nou dat een van je ouders wordt gediagnostiseerd met kanker en zo snel mogelijk behandeling nodig heeft. Dan zou het toch heel schrijnend zijn als dat niet zou kunnen omdat er door opschaling geen plaats en artsen voor ze zijn.

Wat we ook niet moeten vergeten, is dat niet elke coronapatiënt te redden valt. Ook als ze topzorg krijgen op de ic's overlijden sommigen mensen aan het virus. Het streven is dan ook om besmettingen te voorkomen. Het opschalen van de zorg, betekent niet meteen dat er geen/minder mensen overlijden aan het virus.

 

de kwetsbaren beschermen terwijl de rest van Nederland weer vrij is.

Oftewel, je/jullie wil(len) kwetsbaren voor langere periode isoleren en daarmee volledig afzonderen van de maatschappij. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. En als ik alvast even vooruitloop op je andere standpunten; je bent tegen vaccinaties dus ik ben dan benieuwd hoe en wanneer de kwetsbaren weer naar buiten kunnen? Als je niet vaccineert, blijft het virus nog een hele tijd rondgaan, maanden misschien jaren, ik ben geen viroloog. Wil je dat deze mensen dat echt aandoen? Zij zijn toch ook gewoon Nederlandse burger, die kun je niet zomaar uitsluiten.

 

testen is zinloos

Want…? Het lijkt me toch wel handig om te weten of iemand wel of geen corona heeft. Als zo'n test positief uitvalt, weet je dat je in quarantaine moet om het aantal besmettingen te beperken en zo de mensen om je heen kunt beschermen. Als je niet meer zou testen, zullen de besmettingen gigantisch stijgen en is er helemaal geen houden meer aan. Testen lijkt me dus zeker niet zinloos en ik zou eerlijk gezegd ook niet kunnen bedenken waarom jij dit wel vindt. Laat maar weten.

 

en de vaccins/gentherapieën werken ook niet en zijn ook dodelijk.

Het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat vaccinaties beschermen tegen het coronavirus. Waar haal jij de wijsheid vandaan dat dat niet zo is? Mijns inziens is vaccineren toch echt de enige weg uit deze pandemie, hoe wil je anders de burgers beschermen tegen besmetting met alle risico's van dien? 

Er zijn berichten over mensen die overlijden na het vaccin. Echter is nog niet met zekerheid aangetoond dat er een causaal verband is tussen de vaccinatie en trombose. Het is waarschijnlijk maar nog niet bewezen. Maar laten we er van uitgaan dat dit risico bestaat. Vind je niet dat de eventuele gevallen van overlijden compleet te verwaarlozen zijn als je het vergelijkt met de mensen die je met dat vaccin redt en de voordelen die vaccineren heeft voor het openen van de samenleving??

Realiseer je ook dat aan alle geneesmiddelen risico's zitten. Ook paracetamol kan in zeldzame gevallen  bijwerkingen hebben. Je moet deze mogelijke risico's in perspectief zien. Kijk eens naar dit artikel over de risico's van het vaccin vergeleken met andere medische risico's.

0,0004% van de personen die zijn ingeënt met het AstraZeneca vaccin krijgt last trombose.

0,05%-0,12% van de personen die de anticonceptiepil nemen, krijgt last trombose.

0,18% van de rokers krijgt last van trombose. 

En de kans dat een je overlijdt aan het corona zelf is zo ontzettend veel groter dan de kans dat je sterft aan het vaccin.

Dit zet het risico een beetje in perspectief. De afweging lijkt me niet heel moeilijk.

 

 

 

Tot zover mijn reactie op je antwoord op SimplyMe. Terugkomend op je eerste post:

  1. weg met de lockdown  Zoals ik al zei bij je opmerking over het isoleren van de kwetsbaren, wat is je alternatief om besmetting en sterfte laag te houden zonder een grote bevolkingsgroep buiten de maatschappij te plaatsen?
  2. weg met de mondkapjes  Waarom heb je hier zo'n last van. Als dit nou toch een beetje bedraagt aan het voorkomen van besmettingen dan is dat toch een kleine moeite om te nemen. Baadt het niet, schaadt het niet. Zo'n ingrijpende maatregel is het toch niet?
  3. alles weer open En wat dan? Wat moeten we doen om veel nieuwe besmettingen, de coronasterfte en druk op de zorg en daarmee dus ook uitstel van reguliere behandelingen, te voorkomen?
  4. geen vaccin (gentherapie) Zoals al eerder gezegd, lijkt vaccineren me de enige uitweg uit deze pandemie. Wat is jou alternatief? En idd wat MensPersoon zegt, er is geen sprake van gentherapie. Even kleine bio-les. Je genen liggen versleuteld in je DNA. DNA zit alleen in je celkern. Deze vaccins dringen niet door tot je celkern en veranderen je DNA dus ook niet. Wel vind ik dat het vaccineren vrijwillig moet blijven. Je moet ten alle tijden zelf kunnen beslissen of je een medische behandeling (in dit geval vaccin) wel of niet neemt. 
  5. geen coronapaspoort ↑

 

Heey jonas,

mmm, interessant.

Mijn vraag is dan op jouw standpunten, hoe denk je corona onder controle te krijgen?

Je geeft namelijk veel dingen die anders moeten en vooral meer vrijheid, maar wat heeft dat voor invloed op de ontwikkeling van corona?

Groetjes,
Simply Me

Hallo jonas :)

Ik ben het volledig met jou oneens. 

  1. Weg met de lockdown: de lockdown heeft er juist voor gezorgd dat de ziekenhuizen niet compleet vollopen. Het is een dodelijk virus. Er liggen nu MET lockdown al 800+ op de IC, laat staan zonder lockdown.
  2. Weg met de mondkapjes: de niet-medische mondkapjes zouden wat mij betreft beter vervangen kunnen worden door FFP-2 of FFP-3 mondkapjes. Maar verder, alle kleine beetjes helpen in de strijd tegen de pandemie.
  3. Alles weer open: exact hetzelfde standpunt als vraag 1. Je wilt doden?
  4. geen vaccin (gentherapie): er is helemaal geen sprake van gentherapie. En dat vaccin, je hoeft hem niet te nemen. Ik neem het vaccin wel.
  5. geen coronapaspoort: Je hoeft het niet, alleen dan mogen sommige ondernemers je weigeren. In de praktijk zal dat niet zo snel gebeuren gezien de ondernemers het geld wel nodig hebben.

En hoe kom je erbij dat vaccins dodelijk zijn?  Ze zijn compleet veilig. De regering let daar ook op, net zoals met die AstraZeneca gedoe. Autorijden of fietsen is dodelijker dan het vaccin.

En kwetsbaren isoleren en de rest van de bevolking vrij? Dat noemen we gewoon discriminatie. Een groep uitsluiten van deelname in de samenleving. Zij hebben ook recht op een veilige omgeving. Dus dat gaat niet gebeuren.

Testen zinloos? als we stoppen met testen hebben we inderdaad spontaan geen Coronabesmettingen meer. Maar dan is het crisis in de ziekenhuizen. En ik neem aan dat jij nog wel wilt dat je nabije familie zorg krijgt.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Jonas,

Oh leuk! Discussiëren over Corona, daar heb ik ook wel zin in.

Ik snap dat je het zat bent om binnen te zitten. Het is ook heel saai. Maar het kan op het moment niet echt anders.  Het Coronavirus is heftiger dan veel mensen beseffen. Het is heel besmettelijk, en vooral voor oudere mensen en mensen met een zwakke gezondheid is het gevaarlijk. 

Als jij het Coronavirus krijgt zal je er waarschijnlijk niet zo veel last van hebben. Je krijgt een loopneus en wellicht ook nog een kuchje. Aan jouw standpunten gezien, ga ik ervan uit dat je denkt dat het wel meevalt, je niet laat testen en gewoon iedereen op blijft zoeken. Misschien wel even gezellig naar oma, die je natuurlijk een knuffel geeft. En, wat een verassing nou, twee weken later ligt ze op de IC. 

Gelukkig voor jou is er nog plek voor je oma. Maar wat nou als alles open was? Als iedereen kon gaan en staan waar die wil staan? Niemand mondkapjes hoefde te dragen en er niet gevaccineerd werd? Wie weet hoe het dan met je oma was afgelopen. 

Dit was maar een voorbeeld. Maar het zou zomaar echt kunnen gebeuren.

Die vaccinaties worden ontzettend goed getest en bekeken. Echt niet dat ze de hele bevolking willen neerhalen, die betalen de belasting. Waar moeten ze anders hun geld vandaan halen? Jij bent sowieso 18 of jonger. Maar ik denk dat je nog wat jonger bent. Als je jonger bent dan 18 wordt je nog lang niet gevaccineerd, dus maak je daar vooral geen zorgen om, jij komt voorlopig nog niet aan de beurt en kan dus lekker kijken naar alle mensen die m al wel gehad hebben. Of zij al neervallen vanwege een of andere gentherapie.

Ik raad je ook even aan om op deze twee sites te kijken:

Dat zal je waarschijnlijk wat meer geruststellen over de vaccins. Er staat best wat nuttige informatie op namelijk. Ik heb er ook wat van geleerd.

Dat de mondkapjes wegmoeten vind ik niet. Alle beetjes helpen. Bovendien ben ik er nu al aan gewend. Ik snap dat mondkapjes wel lastig zijn voor dove of slechthorende mensen. Die gebruiken de mond namelijk als hulpmiddel om te begrijpen wat iemand zegt. Wat ik wel denk dat moet gebeuren is een cursus "Hoe gebruik je een mondkapje?”. Ik zie namelijk overal mensen die hun mondkapje na gebruik nog eens op doen, overal met hun handen aanraken, het mondkapje alleen over hun mond doen en niet over hun neus, het gewoon op hun tafel leggen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. De bedoelingen zijn goed, maar het heeft weinig zin zo. 

Het irritante aan mondkapjes is wel dat het je niet beschermt tegen het virus, maar anderen beschermt voor het geval jij het virus hebt. Als jij braaf een mondkapje draagt help je jezelf niet. Het kan dus heel irritant en frustrerend zijn als anderen geen mondkapje dragen.

En dan het Coronapaspoort. Eerlijk gezegd lijkt me dit best handig. Het is een stuk makkelijker om te controleren of het veilig is om iemand binnen te laten. Het is ook privé veilig. Want je kunt niet zien of die persoon getest of gevaccineerd is. Alleen of het veilig of niet is. Ik snapte dat Coronapaspoort nog niet helemaal, maar op deze site staat ook een boel info.

Nu heb ik alles wel gehad denk ik, behalve je 3e standpunt: alles weer open. Dat lijkt mij geen goed idee. Als je alles weer open zet rijzen de besmettingen de pan uit. Langzaam kunnen er wel wat dingen open gaan, maar ik vind dat je dit moet baseren op hoeveel besmettingen er zijn. Als het er teveel zijn mag alles weer dicht. Je moet dus niet zeggen: Over 3 weken mogen alle cafés weer open. Maar juist: Als er minder dan, weet ik veel, 100 besmettingen per dag bij komen mogen er weer een paar cafés open.

Als iedereen zich nou voor een maandje of twee aan de regels houdt kan er zoveel meer. Maar om de een of andere reden blijven mensen maar protesteren, zich niet aan de regels houden, Corona verspreiden. Ik weet niet wat ze denken, maar door te protesteren help je niemand. Tijdens zo’n protest worden er waarschijnlijk ook weer mensen besmet. Bovendien is het helemaal nutteloos, er wordt toch niet naar geluisterd. En je werkt juist je doel tegen: namelijk dat de regels versoepelen. Dat gebeurt echt niet als je je niet aan de regels houdt en met z’n allen op een hoop gaat staan schreeuwen.

Wat wel indruk zou maken is een stil protest. Met z’n allen op anderhalve meter, mondkapje voor en alleen teksten op spandoeken. Ik zou daar eerder naar luisteren dan naar zo’n kudde krijsende mensen (het spijt me dat ik het zo zeg, ik wordt er helemaal chagrijnig van). 

Kijk naar Nieuw-Zeeland. Daar lijkt het wel alsof het virus niet bestaat. Dat komt onder andere door de premier, die vind ik gewoon goed, maar dat is een mening. Het is daar goed geregeld, en zo kan het bij ons ook zijn, als iedereen zich even aan de regels houd. Zo moeilijk is het toch niet? Ik weet dat iedereen nu gaat zeggen dat Nieuw-Zeeland een eiland is en dat het daardoor allemaal veel makkelijker gaat. Dat klopt ook. Maar het komt niet alleen daardoor.

Goed, ik vat mijn reactie nog even samen. Wat ik vind is het volgende:

  • Het Coronavirus is gevaarlijk.
  • Jongeren hebben er minder last van en verspreiden het daardoor sneller.
  • De IC kan het nu nog net aan. Maar als je alles opengooit niet meer.
  • Vaccinaties worden goed getest en zijn niet tot bijna niet gevaarlijk voor de gevaccineerden.
  • Mondkapjes helpen wel degelijk, als je ze op een goede manier gebruikt. 
  • Het Coronapaspoort is waarschijnlijk nuttig tegen de verspreiding van het virus en je privé gegevens zijn veilig.
  • Langzaam kunnen er wel wat cafeetjes en winkels open, maar dit moet op basis van het aantal besmettingen, niet op basis van tijd.
  • Protesteren is totaal nutteloos.

 

Leuk idee zo’n topic! Ik kijk uit naar je reactie.

 

Groetjes,
Paardebloem

Ik zat ook wel te wachten op een corona discussie. Iedereen heeft z'n best gedaan en dan komt er geen antwoord meer. @jonas, je geeft het toch nog niet op hè?

Ik ben eerlijk op mening dat ik het raar vindt want dit virus is zo gevaarlijk dat je eerst moet testen of je het heb, want uit feiten hebben in 2015-2016 meer dan 60 duizend mensen in het ziekenhuis of ic gelegen ik zal het artikel opzoeken maar dan wordt er ook geen lockdown ingeschakeld bij dit nu wel en je moet je eerst laten testen, dan vindt ik ook dat de regering erg slap is met praten met het gaat zo slecht er komen meer bij vanwege mensen die zich niet aan de regels houden en later het gaat goed want de griep heeft niemand gekregen, ik ben echt geen Wappie ik snap echt dat jullie het hard hebben in het ziekenhuis sorry daar voor maar ik vindt ook als het zo is in de jaren 2015 2016 dan hadden we ook in lockdown moeten zitten of in griep seizoenen maar dit is mijn mening maar over de mondkapjes ik luister mee met de politiek en van dissel, 

Van haga: mondkapjes zijn gevaarlijk voor onze gezondheid vanwege meer koolstofdioxide 

de heer van dissel: zoals ik al zei, hebben we een lijst met voor - nadelen van de mondkapjes 

van haga maar als dat er bij staat moeten we dit toch niet doen?

dr heet van dissel: ja maar de mondkapjes zullen wel als eerst ervan afgaan maar ik zelf vindt het ook niet meer fijn met mondkapje lopen

van haga: dankjewel voor het beantwoorden van mijn vraag 

maar dan denk ik toch weetje  we kunnen het dragen maar ik vindt het rasr

over waar ik ben staan al die oude mensen bang met mondkapjes over hun gezicht heen wat gewoon zielig is daarom wil ik het weg hebben. En sinds kort krijg ik ook benauwdheid klachten vanwege mondkapjes of kortademig 

Ik ben eerlijk op mening dat ik het raar vindt want dit virus is zo gevaarlijk dat je eerst moet testen of je het heb, want uit feiten hebben in 2015-2016 meer dan 60 duizend mensen in het ziekenhuis of ic gelegen ik zal het artikel opzoeken

Ik neem aan dat je het griepseizoen 2015-2016 bedoelt right? In dat geval ben ik toch ben benieuwd naar jouw bron want ik heb ook even gezocht en ik kwam toch op iets andere cijfers. Ik vond namelijk ±6.000 ziekenhuisopnames van griepcomplicaties en ±3.900 oversterfte (waarvan het dus waarschijnlijk is dat dat door de griepepidemie komt).

Bron: RIVM

maar dan wordt er ook geen lockdown ingeschakeld bij dit nu wel en je moet je eerst laten testen, dan vindt ik ook dat de regering erg slap is met praten met het gaat zo slecht er komen meer bij vanwege mensen die zich niet aan de regels houden en later het gaat goed want de griep heeft niemand gekregen,

De cijfers liggen dus iets anders. En er was dus geen noodzaak voor een lockdown. En het klopt natuurlijk dat de cijfers hoog zijn. Daar kan de regering ook niet omheen. En we hebben dit jaar idd niet echt een griepgolf gezien. Dat komt natuurlijk door de maatregelen.

ik ben echt geen Wappie ik snap echt dat jullie het hard hebben in het ziekenhuis sorry daar voor maar ik vindt ook als het zo is in de jaren 2015 2016 dan hadden we ook in lockdown moeten zitten of in griep seizoenen maar dit is mijn mening maar over de mondkapjes ik luister mee met de politiek en van dissel, 

Van haga: mondkapjes zijn gevaarlijk voor onze gezondheid vanwege meer koolstofdioxide 

Dit gerucht gaat al langer de ronde maar het is al vaak verworpen. Het klopt niet dat  het dragen van gewone mondkapjes zorgt voor een te laag zuurstofgehalte of een te hoog koolstofdioxidegehalte in het bloed. Deze moleculen zijn veel kleiner dan een coronadeeltje. Deze gaan gewoon door de stof heen en vaak sluit het mondmasker ook niet perfect aan. Je ademt dus echt niet steeds dezelfde lucht in.

de heer van dissel: zoals ik al zei, hebben we een lijst met voor - nadelen van de mondkapjes 

Het klopt dat mondkapjes ook nadelen hebben, bijvoorbeeld de schijnveiligheid die ze creëren of het feit dat mensen vaker aan hun gezicht zitten. 

van haga maar als dat er bij staat moeten we dit toch niet doen?

dr heet van dissel: ja maar de mondkapjes zullen wel als eerst ervan afgaan maar ik zelf vindt het ook niet meer fijn met mondkapje lopen

van haga: dankjewel voor het beantwoorden van mijn vraag 

maar dan denk ik toch weetje  we kunnen het dragen maar ik vindt het rasr

Kleine moeite toch. Als het een beetje helpt is het toch mooi meegenomen.

over waar ik ben staan al die oude mensen bang met mondkapjes over hun gezicht heen wat gewoon zielig is daarom wil ik het weg hebben. En sinds kort krijg ik ook benauwdheid klachten vanwege mondkapjes of kortademig 

 

Hallo Blubberd :)

Je vergelijkt de Coronapandemie met de griepepidemie van eerder. Nu is er een lockdown dus wordt de verspreiding beperkt. Toen was er geen lockdown. Zonder lockdown 6.000-9.000 doden met de griepgolf. Corona met lockdown 17.000+ doden. 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 6
Badge +12

Hallo Blubberd :)

Je vergelijkt de Coronapandemie met de griepepidemie van eerder. Nu is er een lockdown dus wordt de verspreiding beperkt. Toen was er geen lockdown. Zonder lockdown 6.000-9.000 doden met de griepgolf. Corona met lockdown 17.000+ doden. 

-TheMightySlayer <3

Klopt zeker, maar: je moet niet vergeten dat nogal veel mensen zich niet houden aan de maatregelen, en sommigen MEER feesten hebben, alleen omdat het niet mag.

Reputatie 6
Badge +12

Hallo Blubberd :)

Je vergelijkt de Coronapandemie met de griepepidemie van eerder. Nu is er een lockdown dus wordt de verspreiding beperkt. Toen was er geen lockdown. Zonder lockdown 6.000-9.000 doden met de griepgolf. Corona met lockdown 17.000+ doden. 

-TheMightySlayer <3

En voor griep is er toch een vaccin?

Reputatie 6
Badge +12

Hallo Blubberd :)

Je vergelijkt de Coronapandemie met de griepepidemie van eerder. Nu is er een lockdown dus wordt de verspreiding beperkt. Toen was er geen lockdown. Zonder lockdown 6.000-9.000 doden met de griepgolf. Corona met lockdown 17.000+ doden. 

-TheMightySlayer <3

En voor griep is er toch een vaccin?

Voor griep is een vaccin, maar niet voor Corona… lijkt me logisch dat er meer Corona doden zijn?

Heey,

Voor de griep is er een vaccin, maar voor corona is er ook een vaccin.. het vaccineren gaat alleen wat gestaag en zal zeker nog even duren voordat de meeste mensen zijn ingeënt.

Het aantal corona doden ligt hoger dan de griep, maar er is nu immers ook een pandemie. Daarnaast is corona vele malen besmettelijker dan de griep en komen er steeds nieuwe mutaties bij. Door die ontwikkelingen is het lastig om grip te krijgen, men weet namelijk niet wat het allemaal inhoud. Daar wordt natuurlijk wel op grootschalig niveau onderzoek naar gedaan. En ook welke manieren effectief zijn tegen de bestrijding van het corona virus. En daarmee ook het aantal besmettingen en doden te minderen.

Het is echter wel zo bij het vaccin dat er nog steeds de mogelijkheid is om corona te krijgen. Je zult er waarschijnlijk minder ernstige klachten van krijgen en je bent minder besmettelijk. Maar ook met het griepvaccin kan je griep krijgen. Over de mensen die overlijden aan griep(vaccin) wordt nu niet zoveel gesproken. Net zomin als de mensen die overlijden aan andere ziektes of hongersnood. En dat komt door corona dat voornamelijk in het nieuws is. Waardoor je van het andere niet veel meer hoort, maar dat wil niet zeggen dat het andere er niet is..

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 6
Badge +7

ik sluit mij graag aan bij de standpunten van FvD(Forum voor Democratie). zij willen graag dat de zorg wordt opgeschaald. de kwetsbaren beschermen terwijl de rest van Nederland weer vrij is. testen is zinloos en de vaccins/gentherapieën werken ook niet en zijn ook dodelijk.

 

graag een reactie

Jonas 

 

Hoi Jonas, hier een reactie!

“de zorg opschalen” is een lege kreet. Het coronavirus is echt, en het maakt mensen echt ziek.   Er zitten ook niet duizenden dokters en verpleegsters thuis te wachten tot ze aan de slag kunnen gaan in een gloednieuw leegstaand ziekenhuis dat ‘ergens’ staat.
 

Als ik je punten lees, zie ik Baudet die roept wat mensen graat willen horen. En omdat hij niet aan de macht is, kan hij het gratis roepen, want hij hoeft het niet uit te voeren en hij is niet verantwoordelijk.

Hij kan net zo goed een wet voorstellen dat het coronavirus niemand meer ziek mag maken. De realiteit trekt zich niets aan van wat Baudet roept.

 

Hij roept ook geen dingen om iets te verbeteren. Dat interesseert hem niet. Hij roept naar jou.

 

 

 

 

Reageer