Boerenprotesten etc


Reputatie 7
Badge +14

Heyy allemaal, 

Ik wil graag weten wat jullie van de boeren protesten en het stikstof probleem vinden. Ik ben zelf een boerendochter, maar ben benieuwd naar verschillende opinies (meningen). Maandag gaan de boeren het land “dichtgooien”, (wij gaan zelf niet meedoen) maar dan ga ik samen met m’n vader naar een concert van Rammstein met de bus. Dus dat is een beetje rot. Hopelijk kunnen we er nog wel naar toe. Maar goed, even weer on-topic : wat vinden jullie er van? 
 

ps kindertelefoon, is een discussie voeren ook chatten? 
 

xx Eenmeisje004 


16 reacties

Hoi,

ik vind het prima dat ze protesteren en ik geef ze eigenlijk ook groot gelijk, maar ik vind wel dat sommigen echt te ver gaan.

oja vlgns mij vind de kindertelefoon een discussie geen chat

 

Ik ben tegen deze demonstraties ik ben echt tegen dierenleed en zo misschien komt ik hard over. Ik weet ook niet hoe ik zou hebben gereageerd als ik in zo file had gestaan misschien was ik gewoon totaal geflipt 

Reputatie 6
Badge +7

De boeren vervuilen. En ze willen dat niet weten. 

Ze hebben heel lang samen met de regering op papier gezet ‘kijk alles gaat goed’.  Terwijl iedereen wist dat het niet goed ging. En ze bleven grotere boerderijen bouwen. En meer vervuilen.

Nu zijn ze tegen de grens aangelopen. 

Dat is niet leuk maar het is beter voor iedereen als ze dat accepteren.

Reputatie 6
Badge +4

Hai @Eenmeisje004 ,

 

Inderdaad, een discussie is geen chat, zoals SammieSam al zei. Goed dat je het even checkte!
 

Groetjes,

Britta van de Kindertelefoon

Ik vind het vooral lullig en asociaal dat de Nederlandse burger de dupe wordt van deze demonstraties. Snelwegen blokkeren, politieauto's vernielen, en rellen bij het huis van de minister. Belachelijk. Ik snap dat ze boos zijn, maar om dan nou zo achterlijk te gaan gedragen… 

 

Reputatie 7
Badge +4

De protesten zetten nu volledig druk op het maatschappelijk debat, maar omdat het aan een stuk doorgaat, raakt het geduld van de burger op en de overheid heeft geen ruimte voor gesprekken enzo. Overigens ben ik bang dat ook dit kabinet weer niks gaat bereiken en omdat oplossingen voor stikstof zo ver naar voren zijn geschoven is het nu een groot probleem. Als ze 30 jaar geleden begonnen waren dan hadden de boeren langzaam minder uit kunnen stoten en de fabrieken etc. Nu moet het allemaal 123, maar een oplossing komt er nie.

De vorm van het protest begint een beetje revolutionair te lijken en ik ben niet tegen revoluties, maar er is al genoeg oorlog en echte goede politici/leiders om de rust terug te laten komen, hebben we niet. Als de boeren de burger achter zich wilt houden, zullen ze de harde aanpak langzaamaan op moeten geven. Bijvoorbeeld elke 5 minuten een toeter van n trekker af laten gaan op het binnenhof of iets anders vriendelijkers. Anders heb je straks een of andere Willem Engel met boerenwaarheid achter je aanzitten.
Misschien als je denhaag afzet en er een gigantisch watergevecht organiseert met sproeiers enzo, maar dan kom je bij andere problemen die boeren hebben: klimaatverandering dus droogte en hevigere neerslag. Laat de burger begrijpen dat de boer niet alleen boos is vanwege stikstof, maar überhaupt vol zorgen zit door alle andere problemen die per plaats/streek verschillen. 

Veel plezier bij Rammstein, ze zijn geweldig.

Hoi,

ik vind het prima dat ze protesteren en ik geef ze eigenlijk ook groot gelijk, maar ik vind wel dat sommigen echt te ver gaan.

oja vlgns mij vind de kindertelefoon een discussie geen chat

 

nog even een aanvulling: 

De boeren doen heel veel voor de maatschappij en ik vind dat ze wel hard aangepakt worden qua regels enzo. Ze bedenken allemaal regeltjes voor boeren, maar voor vliegtuigen en auto's enzo niet echt veel. Ik vind het alleen niet echt kunnen dat zegmaar onschuldige burgers ook last hebben van de protesten.

Ikzelf ben een beetje dubbel, de regels zijn niet goed opgesteld door de regering. Waardoor boeren die al minder stikstof uitstootte een beetje de lul zijn. Maar ik vind ook dat de boeren minder stikstof moeten uitstootten. Dus in principe vind ik dat de regering zijn regels op orde moet krijgen. Maar dan zijn waarschijnlijk nog steeds heel veel boeren boos dus ja. Ik vind ook dat de protesten  te ver gingen.

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Eenmeisje004 

De nieuwe manier met al die vlaggen op zn kop vind ik een hele mooie manier, want het zet de mens aan het denken waarom die vlaggen er hangen zonder dat iemand er nadelen van ondervind. Het stikstof debat was ook wel een beetje uit de hand gelopen ook omdat bijvoorbeeld het nieuws zich stortte over de vlammen bij Rammstein enzo. 

~DaVinci

Badge

ik ben voor het boeren protest

 

Badge

Gaat nog ni hard genoeg tis dak men trekker heel wil houden maar anders wak kats Deurn 2e kamer hen jaagt

 

Dat de politiek gewoon helemaal verrot is doordat politici zich laten verleiden tot lobby werk en het achterhouden van schandalen is sowieso bizar.

Maar ik vind de boeren echt veel te ver gaan. Je kan gwn niet iemand persoonlijk gaan bedreigen door met een stoet voor zijn huis te gaan staan, je kan niet andere mensen in gevaar brengen door afval en zelfs asbest te dumpen op de snelweg en die in de vik te steken zodat er in de al droge periode ook nog een brand uit kan breken.  Ik vind het prima dat ze protesteren, maar ze moeten weten dat er grenzen zijn. 

Ik zou de stikstof plannen gwn doorzetten alleen al om te laten zien dat het protesteren op deze manier geen zin heeft.

 

Reputatie 1
Badge +3

Ik vind dat het veel te ver gaat. Ze mogen best vredig demonstreren. Dat is het recht van iedereen die in Nederland woont. Maar wat zij allemaal doen. Als ik nu naar buiten zou gaan  om politie auto’s  te vernielen, hooibalen in de fik te zetten, snelwegen blokkeren, ga zo maar door. Dan zou ik ongetwijfeld een lange celstraf krijgen en een grote boete krijgen. Maar als die boeren en doen. Dan gebeurt er niks. Ik vind het echt schandalig. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik ben tegen deze demonstraties ik ben echt tegen dierenleed en zo misschien komt ik hard over. Ik weet ook niet hoe ik zou hebben gereageerd als ik in zo file had gestaan misschien was ik gewoon totaal geflipt 

Tessa, sorry, maar jij hebt echt geen idee waar jij het over hebt.

Badge

ik snap waarom de boeren protesteren maar het gaat me om de manier waarop. ze blokkeren snelwegen en andere wegen en daar moeten de andere burgers last van hebben terwijl ze er niks mee te maken hebben. ik snap dat ze boos zijn maar dit gaat ten koste van de samenleving en dat gaat te ver. daarbij geven ze niet echt een goede indruk van de boer en dat is echt onnodig. ze zouden eens vredig protesteren, ik denk dat dat meer nut heeft dan dit.

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben tegen boerenprotesten en ik vind dat niemand meer dieren moet eten maar er gewoon mee moet spelen ik heb geen idee waarom je de aarde zo heet wil maken dat we allemaal overkoken

Reageer