Vraag

Bier.

  • 18 July 2019
  • 7 reacties
  • 313 Bekeken

Badge
Kun je opgepakt worden als je bier drinkt met vrienden op het station want we gaan volgende week ergens heen met de trein en we willen wel een biertje zuipen.

7 reacties

Badge
Oh ja, Ik ben 16 en we hebben 1 iemand in onze vriendengroep die 18 is dus die gaat het bier halen voor de duidelijkheid.
Het lijkt mij dan verstandiger om pas iets te drinken op je eindbestemming.
Niets drinken zou het beste zijn, maar die optie is al uit het raam.
Hoi

Als minderjarige mag je in Nederland in het openbaar geen alcohol bij je hebben. Jullie oudere vriend van 18 zou inderdaad alcohol kunnen kopen, maar vanaf hij jullie op de trein een biertje geeft, zijn jullie strafbaar.

Alcoholvrije of alcoholarme dranken met maximaal 0,5% alcohol mag je wel bij je hebben in het openbaar. Aangezien bier vaak een hoger alcoholpercentage heeft, mag je deze niet bij je hebben op bv. de trein. Doe je dat wel, riskeer je een boete.

Als je de info die ik gaf graag eens naleest, kan je deze hier terugvinden.

Groetjes
Kenshin
Gebaseerd op je andere reacties op dit forum, ben jij een jongen die zich graag groot en stoer voelt. Alcohol drinken op je 16e is illegaal, en daar ben jij je overduidelijk bewust van. Doe je het omdat je het echt lekker vindt, of omdat je gewoon wil laten zien dat jij boven de wet staat?

Maak je maar geen illusies, jongen. Dat sta je niet.
Je kan opgepakt worden voor 2 redenen

1 openbare dronkenschap
2 ordeverstoring

mensen kunnen plezier anders opvatten dan jezelf en vinden dat je handelingen niet gepast zijn
Reputatie 1
Badge +1

Deze gozer… 

Ik lach me kapot om zijn reacties lol.

Hallo NoLife13 :)

Ik vindt het persoonlijk niet zo grappig zijn reacties. Ik heb het idee dat hij probeert grappig te doen en daarbij onnodig mensen kwetst, dit topic kwetst niemand denk ik maar ik heb wel zijn andere reacties en topics gelezen en daar staan best wel dingen in die mensen verkeerd kunnen opvatten dus ik lach hier persoonlijk niet om maar iedereen heeft zijn eigen humor tenslotte en dit is jou humor misschien, lachen om mensen die anderen kwetsen. Hetzelfde punt heb ik bijvoorbeeld met vrienden want mijn vrienden vinden het grappig als ze het woord '’kanker'’ horen maar dat vindt ik persoonlijk ook niet grappig, niet dat hij met kanker scheld maar als voorbeeld.

-Dr8gon99

Reageer